Yozgat Nüfusu
Yozgat nüfusu bir önceki yıla göre 2.257 artmıştır.
Yozgat nüfusu 2023 yılına göre 420.699'dir.
Bu nüfus, 210.051 erkek ve 210.648 kadından oluşmaktadır.
Yüzde olarak ise: %49,93 erkek, %50,07 kadındır.
Yozgat Nüfus Yoğunluğu
Yüzölçümü 14.097 km2 olan Yozgat ilinde kilometrekareye 30 insan düşmektedir. Yozgat nüfus yoğunluğu 30/km2'dir.
Yozgat Nüfusu 2024
Yozgat 2024 nüfusu, tahmini verilere göre 419.764.
Bu nüfus verisi, eski yıllarıdaki nüfus artış hızlarına göre tahmini hesaplanmıştır.
Yozgat 2024 resmi nüfus bilgileri 2025 yılının başında açıklanacaktır.
Yıllara Göre Yozgat Nüfusu
Yıl | Yozgat Nüfusu | Erkek Nüfusu | Kadın Nüfusu |
---|---|---|---|
2023 | 420.699 | 210.051 | 210.648 |
2022 | 418.442 | 209.814 | 208.628 |
2021 | 418.500 | 208.646 | 209.854 |
2020 | 419.095 | 209.257 | 209.838 |
2019 | 421.200 | 210.127 | 211.073 |
2018 | 424.981 | 211.936 | 213.045 |
2017 | 418.650 | 208.841 | 209.809 |
2016 | 421.041 | 210.600 | 210.441 |
2015 | 419.440 | 209.376 | 210.064 |
2014 | 432.560 | 216.152 | 216.408 |
2013 | 444.211 | 221.989 | 222.222 |
2012 | 453.211 | 226.740 | 226.471 |
2011 | 465.696 | 233.267 | 232.429 |
2010 | 476.096 | 237.792 | 238.304 |
2009 | 487.365 | 244.172 | 243.193 |
2008 | 484.206 | 242.018 | 242.188 |
2007 | 492.127 | 244.674 | 247.453 |
Yozgat Nüfusu Yıllara Göre Artış Grafiği
Yozgat Nüfus Grafiği
Yozgat Nüfus Artış Hızı
Yıl | Yozgat Nüfusu | Artış Hızı |
---|---|---|
2015 | 419.440 | % -3.03 |
2016 | 421.041 | % 0.38 |
2017 | 418.650 | % -0.57 |
2018 | 424.981 | % 1.51 |
2019 | 421.200 | % -0.89 |
2020 | 419.095 | % -0.50 |
2021 | 418.500 | % -0.14 |
2022 | 418.442 | % -0.01 |
2023 | 420.699 | % 0.54 |
Yıllara Göre Yozgat Nüfus Yoğunluğu
Kilometrekareye düşen insan sayısı. Yozgat yüzölçümü 14.097 km2.
Yıl | Yozgat Nüfusu | Nüfus Yoğunluğu |
---|---|---|
2023 | 420.699 | 30 /km2 |
2022 | 418.442 | 30 /km2 |
2021 | 418.500 | 30 /km2 |
2020 | 419.095 | 30 /km2 |
2019 | 421.200 | 30 /km2 |
2018 | 424.981 | 30 /km2 |
2017 | 418.650 | 30 /km2 |
2016 | 421.041 | 30 /km2 |
2015 | 419.440 | 30 /km2 |
2014 | 432.560 | 31 /km2 |
2013 | 444.211 | 32 /km2 |
2012 | 453.211 | 32 /km2 |
2011 | 465.696 | 33 /km2 |
2010 | 476.096 | 34 /km2 |
2009 | 487.365 | 35 /km2 |
2008 | 484.206 | 34 /km2 |
2007 | 492.127 | 35 /km2 |
İlçelere Göre Yozgat Nüfusu
Yıl | İlçe | İlçe Nüfusu | Erkek Nüfusu | Kadın Nüfusu | Nüfus Yüzdesi |
---|---|---|---|---|---|
2023 | Merkez | 110.620 | 55.407 | 55.213 | % 26,29 |
2023 | Sorgun | 80.618 | 40.180 | 40.438 | % 19,16 |
2023 | Akdağmadeni | 40.842 | 20.459 | 20.383 | % 9,71 |
2023 | Boğazlıyan | 35.075 | 17.963 | 17.112 | % 8,34 |
2023 | Yerköy | 33.377 | 16.212 | 17.165 | % 7,93 |
2023 | Sarıkaya | 31.866 | 15.908 | 15.958 | % 7,57 |
2023 | Çekerek | 18.781 | 9.120 | 9.661 | % 4,46 |
2023 | Şefaatli | 14.594 | 7.267 | 7.327 | % 3,47 |
2023 | Çayıralan | 12.461 | 6.214 | 6.247 | % 2,96 |
2023 | Saraykent | 11.828 | 5.923 | 5.905 | % 2,81 |
2023 | Kadışehri | 10.612 | 5.299 | 5.313 | % 2,52 |
2023 | Aydıncık | 10.208 | 5.171 | 5.037 | % 2,43 |
2023 | Yenifakılı | 5.383 | 2.741 | 2.642 | % 1,28 |
2023 | Çandır | 4.434 | 2.187 | 2.247 | % 1,05 |
Yozgat Nüfusunun Yaş Gruplarına Göre Dağılımı
Yıl | Yaş Grubu | Nüfus | Nüfus Yüzdesi |
---|---|---|---|
2023 | 0-4 Yaş | 21.895 | % 5,20 |
2023 | 10-14 Yaş | 28.420 | % 6,76 |
2023 | 15-19 Yaş | 31.786 | % 7,56 |
2023 | 20-24 Yaş | 32.602 | % 7,75 |
2023 | 25-29 Yaş | 29.591 | % 7,03 |
2023 | 30-34 Yaş | 26.963 | % 6,41 |
2023 | 35-39 Yaş | 27.873 | % 6,63 |
2023 | 40-44 Yaş | 27.951 | % 6,64 |
2023 | 45-49 Yaş | 26.122 | % 6,21 |
2023 | 50-54 Yaş | 26.291 | % 6,25 |
2023 | 55-59 Yaş | 27.011 | % 6,42 |
2023 | 5-9 Yaş | 27.103 | % 6,44 |
2023 | 60-64 Yaş | 25.016 | % 5,95 |
2023 | 65-69 Yaş | 21.323 | % 5,07 |
2023 | 70-74 Yaş | 17.489 | % 4,16 |
2023 | 75-79 Yaş | 11.827 | % 2,81 |
2023 | 80-84 Yaş | 6.654 | % 1,58 |
2023 | 85-89 Yaş | 3.021 | % 0,72 |
2023 | 90+ Yaş | 1.761 | % 0,42 |
Yozgat Aldığı Verdiği Göç
Yıl | Aldığı Göç | Verdiği Göç | Göç Farkı |
---|---|---|---|
2014 | 16.200 | 27.722 | -11.522 |
2013 | 16.688 | 26.572 | -9.884 |
2012 | 14.646 | 24.525 | -9.879 |
2011 | 15.251 | 26.921 | -11.670 |
2010 | 16.181 | 29.618 | -13.437 |
2009 | 17.705 | 25.546 | -7.841 |
2008 | 15.352 | 30.117 | -14.765 |
Yıllara göre Yozgat nüfusu için yıl seçiniz;
2022 » 2021 » 2020 » 2019 » 2018 » 2017 » 2016 » 2015 » 2014 » 2013 » 2012 » 2011 » 2010 » 2009 » 2008 » 2007 »
Yozgat Hakkında
Yaklaşık 5000 bin sene öncesine ait tarihi kalıntıların bulunduğu, Eti’lerin yerleşim merkezlerinden biri olan, ülkemizin tam ortasında yer alan, parmak çöreğiyle meşhur Yozgat, Türkiye’nin ilk milli parkı olan Çamlık Milli Parkı’nı da bünyesinde barındırıyor. Bu parkta, trekking ya da piknik yapabilir, bol oksijenli bir gün geçirebilir, çam kokusuna doyabilirsiniz.
Yozgat’a gittiğinizde geleneksel yapısını korumuş tarihi konakları dikkatinizi çekecektir. Ziyaret edebileceğiniz yerler arasında; Hayri İnal Konağı, Yozgat Şehir Müzesi, Aşiyan Konağı, şehrin yöresel tatlarından satın alabileceğiniz, Sarıhacılı mahallesindeki Yöresel Ürünler ve Kahvaltı Konağı ve Hüzni Baba Konağı bunlardan sadece birkaçı.
Hattuşaş’a yakın oluşuyla, yerli ve yabancı turistlerin ilgisini çeken ilde ayrıca Sarıkaya Roma Hamamı, Çamlık Milli Parkı, Çapanoğlu Büyük Camii, Cumhuriyet Mektebi gibi ilginizi çekebilecek çeşitli noktalar yer alıyor. Aydıncık, Kazankaya Kasabası’ndaki bir doğa harikası olan kanyon, başka bir görülmeye değer yer.
Şehre gitmişken parmak çörek, madımak, omaç, menengiç kahvesi, çanak peyniri gibi yöresel tatları denemeden geri dönmeyin.
Coğrafi İşaretli Ürünler: Yozgat Parmak Çöreği, Yozgat Tandır Kebabı, Yozgat Çanak Peyniri.
NE ALINIR?
Parmak çöreği, peynir.
Yorumlar & Bilgiler
Yozgatı Kayseri Sivas Çorum arasında paylaşın ya burdan il olmaz köy ve 2 dağın arası gelişime kapalı işsizlik almış başını gidiyor
Her sene olduğu gibi Yozgat bu senede göç verir Göç almak lügatinda yok Gelişim gösterirse Hızlı tren sayesinde gösterir oda yetmez Yozgatlinin memleketi için elini taşın altına koyması şart
Köy gibi yıllardır küçülüyor ve hala da devam ediyor küçülmeye insanı ve kendi yerlisini bile tutamıyor Yozgatın kaderi değişmedi değiştirebilecek biri bile geçmedi başına
Ben Yozgatlılarda birlikte iş yapma hevesi göremiyorum.Aslında yanı başındaki Kayseri'yi ve Sivas'ı örnek alsa Yozgat'ın bu kentlerden eksiği olmaz.Sivas ve Kayseri insanı Yozgat insanından farklı değildir.Sivas ve Kayseri insanı yatırımı kendi memleketine çevirip doğduğu yeri doyduğu yere çevirmeye çalışıyor.Kayseri Sivas'tan daha erken yapmaya başladı bunu.Sivas da buna yeni başladı sayılır.Yozgat sihirli değnek beklemesin.Kendi zenginleri Yozgat'ı 5 yılda kalkındırır.
Yozgat, Çorum, Tokat Amasya bu şehirlerde ki nüfus azalmasının önüne geçilmeli her yıl nüfus azalıyor. Eskiden Sivas'ta öyleydi ama artık Sivas nüfusu azalmıyor artıyor. Bu şehirlere de doğru yatırım yapılmalıdır.
Yozgatın merkez nüfusu 109 bin ilcesi olan sorgun ise 79 bin yozgatı nüfus bakımından bu kadar kabarık gösteren ilçeleri, merkez nüfusu 109 bin olan bir ile havalimani şehir hastanesi gibi yatırımların yapılmasıda enteresan, birde 50 bin kişilik stad yapılsa tam olur aslında!
Yozgat'a hükümet tarafından hızlı tren, havalimanı, şehir hastanesi, yeni OSB, yeni cezaevi vs. gibi yüzlerce yatırım yapılmasına rağmen yine de hızla göç vermeye devam ediyor. Üstelik bu yatırımlar çevre illeri geçtim büyükşehirlere bile yapılmıyor. Bir kenti ayakta tutan insanları ve iklimidir.
Yıl oldu 2023 ama Yozgat için haberler iyi değil Bazı Anketler Yozgat nüfusunun 5 yıl içerisinde 355 bin lere kadar düşeceğini söylüyor bakın genel nüfus bu genel nüfusun 355 olması ne demek biliyor mu acaba Milletvekilleri Kırıkkale gibi olacak Yozgat hoş zaten öyle ne var ki bi adam akıllı sanayi topluluğu mu var bakın bu senede girdi nüfuslar açıklanacak nüfusu görün o zaman....
Kırıkkale sonradan il olmuş ilçeydi ama yozgat yıllardır il.Kırıkkalenin avantajı ankaraya yakın olması hem avantaj hem dezavantaj ama merkezi kırıkkalenin 195 bin yani 200 bin desek yeridir.Yozgat 110 bin filan.Yozgatın kırıkkalenin merkezini yakalaması imkansız.Yozgatın ilçeleri büyük o yüzden 400 binin üstünde nüfus var.Bana sorarsan gelişmişlik olarak kırıkkale 3 milletvekili var evet 4'den 3'e düştü evet ama kırıkkale yozgattan bin kat iyidir gelişmişlik olarak bana göre.Haftasonu kırıkkalede oturursan ankarayı günü birlik gezer gelirsin tekrar şehrine çünkü 1 saat ankara.Ama yozgatta bu imkanlar yok.Yozgat gelişemez
Dibimizde ki Tokat havaalanına kavuştu Sivasa 20. Bin kişilik OSB kuruluyor ki bu az buz bir rakam değil Kayseri zaten başını almış gitmiş Çorum ayni şekilde Yozgattan çok daha iyi Yozgat daha neyi bekliyor acaba kalan hepi topu 400 bin insan onunda mı gitmesini istiyorlar...
Bu şehrin yani Bu ilin ve çevre illerin gelişmemesinin bir nedeni varsa kesinlikle Kayseri'dir diye düşünüyorum devlet ne varsa getirdi Kayseriye kurdu Sivas Yozgat Çorum Tokat gibi illerde avcunun yalamaya koyuldu işini yürüten yine yürütüyor gerçi ama Yozgat öyle değil birçok il devlet desteksiz büyürken Yozgatta o çabayı göremiyorum şahsen ama Bölgemizde Kayseriden sonra büyük ve Sanayi bir ili olacaksa kesinlikle Sivas çünkü yeni cazibe merkezi ile OSB sine ilgi çok yani 10 yıl sonra 2. Kayseri Sivas diyeceğiz görürsünüz
Yozgat şu an eskiye nazaran daha az göç veriyorsa bunun tek sebebi hükümetin koskoca büyükşehirlere ya da benzer nüfusa sahip Anadolu illerine yapmadığı yatırımları; Yozgat'a yapmasıdır. Mesela hızlı tren, şehir hastanesi, havalimanı vs. bunların birçoğu büyükşehirlerde bile yok ama toplam nüfusu 400 bin, merkez nüfusu 100 bin olan Yozgat'a yapılıyor.
Olsa ne olacak ki Sivas'a bak adamlar her hafta fabrika açıyor vagon fabrikası süt ve süt ürünleri fabrikası vb. Yine çevre illerden verecek olursak Tokat adamlar havaalanını açtı Yozgatta tık yok yani bir hastane yaptılar diye metropol olmadık kusura bakmayın kendimizide kandırmayalım Yozgat her sene felaket göç vermeye devam ediyor...
Yozgat artık eskisi gibi 10_15 bin gibi bir rakamla göç vermiyor,hatta ve hatta son 5 yılda nüfusu artış ve azalışla sabit kalmış yani sanayiye güzel bir yatırım gelse nüfus artma yolunda ilerleyecek bir düzeyde olur.
Yerköy Kırşehir'e
Akdağmadeni Sivas'a
Boğazlıyan Kayseri'ye bağlanmalı böylesi daha iyi olur.
Yerköy Kırşehir e bağlansın Yerköyun gelişmesini Yozgat engelliyo Akdağmadeni de Sivas'a bağlansın akdağ sivasa daha yakın hemde Akdağmadeni ne sivas daha iyi bakar
Evet yıl 2022 ve hala Yozgat göç vermeye devam ediyor Yozgat bu gidişle 200 binlere kadar düşecek büyük ihtimal
Sivas ve kayseri Yozgat'a tek atar bence yozgat'ı sorgun ayakta tutuyor yoksa yozgat'tan hiç bir halt olmaz sanayi yok bişey yok Anadoluda birçok şehir bile yozgat'tan daha iyi 419 bin nüfus ne demek aklım almıyor çevre iller en azından 600 bin'ken yozgat yetim gibi kalmış
Aynen öyle Kayseri zaten aldı başını gidiyor Sivas desen Anadolu'da yeni gelişmeye başlayan bir il Yozgatta daha havaalanı bile yok yanı başı Sivasta var her yerin değeri kadar değer veri
Aynen katılıyorum Yozgat’a bısey yapılmamış Sivas yeni yeni gelişime gıdıyor 10 seneye Sivas alır basını gıder kayserı zaten söylememe gerek yok o bölgenin en büyüğü Yozgat’a yazık olmuş
Yozgat'ın coğrafii yahut toprak olarak kalkınması anlamında söylüyorsanız böyle bir şey mümkün değil. Lakin gerek hükümetin, gerek devette görevlilerin ya da devlet hizmetinde bulunan Yozgatlı vatandaşların(nüfus sahibi olanlar) herhangi bir yatırımı, yeniliği, maalesef mevcut değil. Hele ki Sivas ve Kayseri gibi büyük kentler ile karşılaştırılamaz, bu boş laftan başka birşey değildir. Nerden tutsan elinde kalacak bir mevzu ne yazık ki. Onun için bu sorun ve suçlama Yozgat ilinin kendisine, toprağına ya da coğrafyasına değil, göz ardı edenlere, öz saymayanlara, vefayı ruhunda bulundurmayanlara söylemek daha iyidir. Burada bu toprağın suçu yok, bizzat bu topraklarda yetişen ve istediğini aldıktan sonra arkasına bakmayanlara göz çevirmek ve söz yöneltmek daha doğru olacaktır.
Kesinlikle katılıyorum Yozgat gerçekten çok sahipsiz bir yer hatta Yozgat bugün Sivas a teşekkür etmeli Sivas sayesinde Yozgat a hızlı tren geldi Sivas olmasa Yozgat tan hayatta geçirmezlerdi o treni Yozgat cezalı bir şehir çünkü yolları bile sapa inanırmısınız ayda yılda bir şehir hastanesi yaptılar ondan sonra 20 sene Yozgat a bir icraat yapmazlar al benden de o kadar
Yerköy gelişmek istiyorsa Yozgat’ın kendisini daha sömürmesine müsade etmemelidir. Süratle Çiçekdağı ve Yerköy birleşip Kırşehir’e bağlanmalıdır. Bu kimsenin zoruna gitmesin. Yerköy ve Çiçekdağı Osmanlı devrinde Mecidiye adıyla bilinirdi ve Kırşehir Sancağına bağlı bir ilçeydi. Yerköy 1954 yılında Kırşehir’den alınarak Yozgat’a bağlanmıştır. Biraz araştırın.
Çiçekdağı ve Yerköy birleşse müstakil il olma potansiyeli var ve çok hızlı gelişir. Çünkü kendi üniversitesi olur hakettiği yatırımları alır sanayi ve ticaret gelişir zaten ulaşımda avantajları var gelişmeye müsait coğrafi ve arazi avantajları da var. Ama Kırşehir ve Yozgat istemez engel olurlar
Türkiye'de ki sokağa çıkma yasağının uygulandığı son nüfus sayımı olan 2000 sayımından beri Türkiye'de nüfusu en fazla azalan kent Yozgat olmuş...
Ben Manisa'nın Akhisar ilçesinin Akkocalı köyündenim. Yozgatlı arkadaşım var, hatta en sevdiğim 2. arkadaşım. Bir tane daha var. O da Karslı, bize sınıfta Telli oğulları diyorlar. Bana Şaban, Yozgatlı arkadaşıma Küçük Enişte, Karslı arkadaşımada Daver. Ben onlara Yozgat Testi Kebabı ile Kara Kaşarı diyorum. Onlar da bana Manisa üzümü ile, Akhisar köfte diyorlar. Kısacası biz kendi memleketlerimizin en meşhur yemekleri ile birbirimize hitap ediyoruz. Ayrıca bu ürünlerin hepside dünyaca meşhur ve tescillidir. Ben Yozgatlı arkadaşıma " Yozgat'ın ponçik erkeği. " de diyorum. Kısacası Kars'ın ve Yozgat'ın insanı çok iyidir. Onların üstüne tanımam. Ben İzmir'de yaşıyorum, o iki arkadaşım da, hatta bizim buralarda, Karslılar Sokağı lakaplı bir sokak var. Sırf Karslılar dan oluşuyor. Kısacası arkadaşlar ben Yozgatlı ve Karslı kardeşlerimi çok severim, insanlıkları kadayıf gibi çok tatlıdır. Ben İzmir'de yaşayan 326 156 ( üç yüz yirmi altı bin yüz elli altı ) Manisalı'dan sadece biriyim ve buradan bütün Manisa ve Akhisarlı kardeşlerime selam olsun. Ben İzmir'in Karabağlar ilçesinin Cennetoğlu Mahallesi'nde oturuyorum ama aslında Manisa'nın Akhisar ilçesinin Akkocalı köyündenim. Soyum oradan. Ayrıca soyum Oğuz'ların Kayı boyunun Karakeçili aşiretinden. Akhisar'ı gezin ve mutlaka araştırın. Hiç pişman olmazsınız. Yozgat'tan bile daha meşhurdur. Dünyaca ünlü şeyleri vardır. Ayrıca il olmaya aday ilçelerin başındakiler den biridir. Hadi Yozgatlı kardeşlerim görüşmek üzere Allah'a emanet İblis'e mukayyet olasınız. AKHİSAR AKHİSAR BELEDİYESPOR Çok yaşa AKHİSAR
Yozgat'ın aldığı tüm yatırımlara rağmen geri kalmış bir şehir olduğunu kim reddedebilir?
Sorgun gelişmeye daha müsaittir.
İl merkezi Sorgun'a taşınmalıdır.
Veya Yozgatlılar küstürülmesin isteniyor ise Yozgat Yerköy ve Şefaatli ilçeleri ile kalmalı; Sorgun geriye kalan 10 ilçe ile birlikte il olmalıdır.
Sorgun en azından komşu il merkezleri seviyesinde bir şehir olabilecektir.
Şimdiye kadar bir sürü Yozgatlı tanıdığım oldu, hepsi de iyi kalpli, mert, yardımsever insanlardı. Ülkemizin en vatansever insanlarının yaşadığı kentlerden biri olan Yozgat'a selam olsun!
Bu gidişle sorgun yozgat merkezi sollayacak görünen 0 yozgat merkez sorgun olsa sorgunu kimse durduramaz sorgunun geliştiği aşikar
Doğru söylüyorsun kardeşim Sorgun çok hızlı gelişiyor,herkesin ve bizim en büyük sıkıntımız İŞSİZLİK Termal tesisler,Tekstil atölyeleri,Plastik torba fabriası,tarımsal tesisler,Seracılık vb daha nice tesis kurmaya çok müsait bir İlçe ve İlçemizin hakkı Olan Bozok Üniversitesi'nden güzel bir FAKÜLTE'NİN İlçemize kurulmasını istiyoruz...Saygılarımla.
Çiçekdağı ile Yerköy birleşmesin.
Biz Kırşehir ile mutluyuz.
Öte yandan ne güzel tek şehir ama iki ilçe, iki belediye.
Büyükşehir gibi. İki merkez ilçemiz var.
Teorik olarak olmasa da uygulama da Yozgat büyükşehir olmaya çok uzakken, biz iki merkez ilçeye ayrılmış durumdayız.
Yozgat Çiçekdağı'na bağlansın.
Akıllı mantıklı konuşun bence koskoca Yozgat küçüçük Çiçekdağına mı bağlanacak ki Kırşehirin toplam nüfusu il sınırlarıyla beraber Yozgattan az.Harita, nüfus bilgileriniz tam bir felaket.İyice araştırın
Arkadaş biraz abartmış ama koskaca dediğin yozgat ise 100.000 nüfustan hallicedir. Devlet Balkanlar'dan gelen muhacirleri yozgata yerleştirmeseydi 50.000 nüfuslu bir il olacaktınız. Ayrıca yozgat Çiçekdağı'na bağlanmasa bile 10 yıl içinde Sorgun'a bağlanacak belki kentin adı bile değişebilecektir. Akıllı ve mantıklı konuştuk.
Yozgatımız insanının en büyük derdi çok güzel eleştirir yorum yapar ama yapmaya üretmeye gelince yok. Yozgatta önce insanın gelişmesi yenilenmesi lazım. Benim görüşüm bu.
Bence Çiçekdağı Yerköy'e bağlanmalı. Ya da Yerköy'ün merkezinin tamamı Yozgat il sınırına eklenmeli
Çiçekdağı ve Yerköy Osmanlı devrinde Kırşehir'e bağlı kaza yani ilçeler olup, kültürel ve tarihsel bağlarımız çok eskilere dayanır. Bilip bilmeden konuşmayın.
Yıllardır ne uzayan ne kısalan bir ekonomiye ve sürekli göç veren bir nüfusa sahip ilimiz Yozgat maalesef Anadolu'nun geri kalmış merkezlerinden biri. Turist çekecek önemli bir öğesi (örneğin peribacaları, eski kalıntılar gibi) olmayınca turizm bakımından fakir, sanayi ve üretim yok ekonomik bakımdan fakir özetle geri kalmış gelişmemiş bir ilimiz. İlçeleri içinde en gelişmişi Sorgun ilçesidir.
TARİH ESERLER VE TARİHİ KENTLER VAR AMA HALKA TANITILAMAMIŞ
Maalesef gelişmemiş, köy gibi bir yer. Merkezde çok çok düşük bir nüfus var, endüstrisi zaten yok, turizm öğesi yok, getiri yok, yatırım yapılacak alan yok, en önemlisi de insan yok.
Merkezi köyleri dahil sadece 105 bin nüfuslu,
pek gelişememiş bir şehir.
Aksaray, Kırşehir, Kırıkkale, Niğde şehir merkezlerinin yanında kasaba kalmakta.
Biraz biraz Nevşehir merkezi ile denk.
Çorum Merkezi de ekle:)
Yerköy, Kırşehir'e bağlanmalı ilçe yerleşim alanlarının yarısından fazlası Kırşehir il sınırları içerisinde kalıyor. Google Maps ve Google Earth'den de bu durumu inceleyebilirsiniz. Zaten Çiçekdağı hem Yerköy'den çok daha eski bir yerleşim yeri hem de belediyenin kuruluşu Cumhuriyet öncesi, Osmanlı dönemine dayanmaktadır.
Yapmayın, gözünüzü seveyim. e-haritalarda sınırların ayrıntıları yanlış gözükebilir. Asıl Çiçekdağı'nın Fatih ve Fevzi Çakmak mahalleleri Yerköy'le bitişik. Bu yüzden 30 000'e yaklaşacak Yerköy merkez nüfusu 27 000'de kalıyor. Üstelik yine Çiçekdağı'na bağlı Köseli beldesi de Yerköy'le bitişik, buradan da 2 500 nüfus eksik kalıyor. Geriye 4 000 nüfuslu asıl Çiçekdağı kalıyor, 32 000 küsür nüfuslu Yerköy mü şimdi Çiçekdağı'na bağlansın? Allah'ınızı severseniz...
Sadece Ankara’da 250.000 Kırşehirli var. Bu işler nüfusla değil akılla olur. İlla nüfus diyorsan o da var. Ufak hesaplarla Kırşehir’in adını anmayın.
Yozgat'ın nüfusu 2007 yılı 492 bin 2019 yılı 421 bin ayıp devlete
bu sene yozgattan göçmüş oldum canım memleketim
Çok güzel olmuş teşekkürler
Yozgat Çekerek'e bir şey veremiyor çekerek Tokat'a bağlanmalı
Kardeşim dogru diyosun tokat çekeregi inş geliştirir ve baglanır
Çekerek Tokata baglanmalı
Yozgat gelişmesini istiyorumda bakinca biseygoremiyorum kültür sanat bukadar cami yerine fabrika sanayi üretim kursalar gelişir sakin camiye karşı değilim üretimi olmayan hicbiryer gelismez
Yozgatta yatırım yapılmıyor ve sürekli göç veriyor belediyeler iş yapmıyor halka hizmet yok bu yüzden insanlar yozgattan göç ederek büyük şehirlere gidiyor ve nüfus azalıyor
Yozgat gibi şehir bulamazsın
Bu hükümet oyunu bu şehirden alır ama bu şehre hiç bir şey vermez.. Bu şehri kuru coşkulu laflarla coşturur kandırır.
Yozgat Türkiye nin göbeğinde ama doğunun şehirleri bile kadar gelişmemiş.
Ne köy olur ne kasaba derlerya öyle bir yer. Siyasetçi gelir gelir oylarını alır. 3-5 hatırlı insan işini görür geriye kalanda dün neyse bugünde aynısı olarak kalır. İşte böyle bir yer. Essahtan bişeymiş gibi sürmeli türküsünede kurandan ayet gibi taparlar. Hamurdan altı üstü bir arabaşı var onuda hamur hamur yutarlar sanki bir yozgatta var gibi. Birde her şehirde yapılan testi kebabı var hepsi bu... İki yanı tepe ortası çukur bir anadolu şehri. Birinci gün geziyon ertesi güne hiç bir yer kalmıyor. Siyasetçiler hiç sahip çıkmamış. Genede oylarını verirler.
Yozgat'ında yozgatlının da çok bir değeri yok. Geri kalmiş bir şehir. Ankaranın dibinde yani başkente bir adım Kayseriye bir adım onlar gelişmiş Yozgat arada çorak ve geride kalmış. Yerli otomobil fabrikası buraya yapılabilirdi. İnsanlar hiç değilse essahtan iş gibi işe girerdi. Yozgat kimsesiz. Burdan çıkan vekil koltuğunun derdine düşüyor.
Anadolunun tam göbeğinde. Her yerin hemen hemen yolu burdan geçiyor. Devlet burayı unutmuş. Memurlar için rahat bir yer. Herkes keyfinde halk çokta rahat yaşamıyor.memurların imkanı halka göre daha iyi. Yabancı ülkede çalışanı çok. Yatırım sıfır. Kahvehanesi oldukça çok. 100.000 nufuslu merkez var. Şehir hastanesinde doktor yok. İşte bu kadar sahipli bu şehir.
böyle deyince başka mecralara çekiyorlar maalesef çok geri kalmış bizim Yozgat' ımız bir fabrika vardı sattılar birilerini zengin ettiler .yerine bir fabrika yapılamaz mı idi. DAHA ÇOK ŞEY VAR YAZACAK AMA ( herşeyi konuşulan Türkiye ) burası sadece doğruyu konuşmak yasak.
Yimpaş iyi başladı ama sonu felaket oldu. Çünkü işi bilen liyakatlı çalışanlar yerine hisse alanların çocukları işe alındı. Hiçbir beceri ve eğitimi olmayan bu kişiler şirketin batmasına neden oldular. Ayrıca yönetici konumunda olanlar da işi gösterişe çevirdiler. İyi ve profesyonel yöneticiler olsaydı, yimpaş bugün belki Migros’tan daha iyi durumda olabilirdi. Yimpaş büyüdükçe yeni iş imkanları olurken dışarıya göç veren Yozgat dışarıdan göç alabilirdi. Yimpaş, aslında iyi bir rol modeldi ama yapılan yanlışlar yüzünden sonu hüsranla bitti.
Cennet Yurdumuz Anavatanimiz Türkiyemizin Kalbi Gururu Güc Kaynagi İnsaniyla Kültürüyle Çamlik Milli Parkıyla Tarihi Eserleriyle Tabiki Bașta Lezzetli Her Biri Birbirinden Güzelim Yemekleriyle Sayamiyacagimiz Daha Nice Nice Güzel Farkliliklariyla... Tabiki, de YOZGAT.... Yozgat''siz Türkiye Asla.......
Yozgat ileride gelişecektir...
Gurbetde yozgatli çok ve memleketlerine hep yatirim yaparlar..
YozGaT'ın nüfusunun artması veya zenginLeşmesinden ziyade temiz ve yaşanıLacak bir şehir oLması çok daha önemLidir.
her şehir kendi öz benLiğinde kaLmaLı..
Evet Yozgatımızın geri kalması git gide nüfusunun düşmesi beni ziyadesiyle üzüyor fakat yapacak bir şey yok. Ekonomik etkenler çok zorlayıcı göç etmeye zorluyor. Ben yozgatta hiç yaşamadım, Babam da yaklaşık 45 yıl evvel ayrılmış toprağımızdan ancak YOZGATIMIZA olan sevgi ve muhabbet hiç bir zaman bitmedi nerede bir 66 plaka görsem sevinirim. Buradan tüm hemşehrilerime sevgi ve muhabbetimi arz ederim.
Nüfus artığına göre sonra ki yol büyük bir kayıp olacak demektir Önce ki yıllara bakıldığında 400-410 bin olacak
Yozgat güzel şehir, neden %70 oy alınan bir şehirde yatırım olmaz herkes kendisine sormalı. Siyasi otorite neden araba fabrikasını Yozgat'a yapmaz,neden Yozgat gelişmesin diye bizler hala %70 oy veririz. ? ? ?
Makarnacı çok.
Üç beş kilo erzağa oylarını satanlar çok olunca ne şehir nede içinde yaşayanlar bir adım ileri gidemiyorlar.
GÜZEL YOZGATIMIZIN GÜZİDE İLÇELERİNDEN YERKÖYDEN HERKESE SELAMLAR
Yozgat güzel bir şehir fakat iklim ve ulaşım koşulları hemen yanındaki Kayseri Kırşehir ve Çorum’a göre daha olumsuz koşullarda çevredeki Kırşehir Kayseri hatta Kırıkkale her geçen gün büyüyor zenginleşiyor ama Yozgat hep göç veriyor ve küçülüyor
İliçten İstanbul giderken geçtim Akdağmadeni yemyeşil Sorgunu İstanbul zannettim valla çok güzel bir şehir Erzincan dan kat ve kat güzel Kırıkkale Ankarayla arasına girdi Yozgat tepetaklak oldu Çok saçma topraklarının paylaştırılması İlçe olması gereken yer Kırıkkale dir bence
GÜZEL YOZGATIMIZA BURSA DAN SELAM OLSUN DOSTLAR SANAYİSİ OLMAYAN HİÇ BİRYER GELİŞEMEZ DEVLET ORAYA HERGÜN PARADA AKITSA GENE GELİŞMEZ
BİR ÜRETİM ALANI OLURSA SANAYİ OZAMAN KİMSE TUTAMAZ ÇALIŞMA GÜCÜ VAR AMA ÇALIŞACAK ALAN YOK NE YAPSIN İNSANLAR GÖÇ ETMEK ZORUNDAYIZ ÖNCE İŞ SAHASI
selam olsun guzel ilcem bogazliyanima
Yozgata selam olsun yozgat siyasi olarak çoğu hükümetlerin yanında yer almıştır ancak bu vekilerimiz sadece oy zamanı vatandaşlarımızla hasbel etmişlerdir yozgat a ancak devlet yatırımlarını sürdürürse vatandaşlarımız göç etmesse yozgat a iyi bir organize sanayi yozgatın iş adamları teşvikle beraber yozgat ancak tarım ve hayvancılık la beraber kalkına bilir SAYGI VE SEVGİYLE
Bende bir yozgatli olarak bu duruma cok üzuldum Türkiyemi büyük yozgatmi demisler birak Turkiyeyi Dunyanin her yerinde yozgatli var eger bu insanlar yozgatta ikamet etseler istanbuldan büyük olur ama ne diye otursunkibirak iş alanini yürumeye yolu yok ben 50 yil önce gormüstum lise caddesini 50 yil sonra gördum yine ayni çift cift bakanlar çıkardik millet vekilleri cikardik taş üstüne taş koymamişlar bur çivi dahi çakmamislar bu sekilde yozgat gelisirmi yazik çok üzülüyorum memleketimin haline birlik beraberlik yok bu bakanlari yozgata almayin yuhlayin ne yuzle geliyorlar acaba adam utanir ama biz hslen alkişliyoz bu insanlari
bence yozgat en çok yatırımı hakeden il
Anonim hayırdır harmanda mahsul mü paylaşıtırıyorsun.
yozgatı kimseye yedirmeyiz [66]
10 yılda nüfus 370.000 30 yılda 300.000 50 yılda 250.000 yani yozgat gerikalmış bideköygibi bence sivas çorum kırşehir kayseri arasında paylaştirilmali
Biz Müslüman olarak(elhamdulilah) ilk önce kendimizi gelistirmek zorundayiz.
Hangi meslek olursa olsun en kalitelisini yapmak zorundayiz, ki ülkemizin ve Yozgatimizin kalitesi artsin.
Tabiki eksiklerimiz var, fakat eger biz vazgecersek bir adim ileri gidemeyiz.
Gecmiste ülkemiz sikintili dönemlerden gecmis olabilir, ama artik degisim zamani.
Hep beraber basaracagiz ins.
Gurbetci bir aile olarak Viyanadan her sene güzel Yozgatimiza gelmeye calisiyoruz Allahin izni ile.
Sarikaya ya selamlar.
Kayseride yaşayan bir Nevşehirli olarak.yozgatin birçok ilçesini köyünü görmüşümdür. Hicbir şekilde köylerinde olsun ilçelerinde olsun gelişmeye yönelik faliyet göremedim. Iktidarın %70 oy çıkardığı bir memleketin hali perişan.oysaki yozgatın gelişebilecek turizme kazandirilabilecek yerleri var.sanayiye hiç önem verilmemiş. Tarımsal açıdan sulak arazisi çok ama bu yönde çiftçiye teşviği yetersiz.şeker pancarı ureticiliginde yozgatın arazisi turkiyenin önde giden bir şehri olması gerekirdi.
İnsanlar arasında, Yozgat’ın geri kalmışlığının tek sebebi Atatürk tarafından verilen bir cezadır. Yetkili ağızlardan dinlediğim araştırarak okuduğum kadarı ile bu tez; zamanın beceriksiz siyasilerinin kolaycılığa kaçarak sığındıkları uydurma bir deyiştir. Bu çağda dahi insanların beyninden sökülüp atılamayan ya da atılmayan bu ucube sığınağın çoktan yıkılmış olması gerekirdi. Ne var ki; umut bağladıklarımız kendi geleceklerini dahi hesap edemeyip Milletvekili sayısının altıdan dörde düşmesini de durması için hiç çaba sarf etmedikleri göçe bağlamışlardır. 1923 yılından bugüne seçilenlerden, sonradan gelen nesle izlerini bırakan olmamıştır. Bu gidişle de olması mümkün görünmemektedir Seçilme şansının başarı ile değil kişiye has meziyetlerle ölçülür olması umutsuzluğun göstergesidir. Garip vatandaşa “memleketimizden çok devlet adamı çıkmaktadır” savsatasının afyon gibi yutturulmasıdır. Gurur duyulması istenilen Devlet Adamlarımızdan Yozgat’a hizmet eden olmamıştır. Yozgat'a Devlet adamı değil hizmet adamının elzem olduğu bir gerçektir. Bu gerçeği görmek için araştırma yapmaya, sair çabalar sarf etmeye gerek yoktur. Sadece yanı başımızdaki Çorum’a bakmak yeterlidir. Oradan hiç devlet adamı çıktımı bilmiyorum ama hizmet adamının çıktığı ayan beyan aşikârdır.
ben yozgat yerköyün terzili köyündenim şu an uşak merkezde yaşıyorum ama gönlüm her zaman yozgat tan yanadır.devlet büyüklerimiz
otomobil fabrikasını yozgata yapmalı,yatırım yapmalıdır.
Memlektimle gurur duyorum cok guzel bir memleketim var
Yozgat bence güzel bir yer az geliştirilmesi fena olmaz yozgat (66)
Yozgat gelişmemiş olabilir ama ben yinede seviyorum
Tabi birazda gelişse fena olmaz...
YOZGATLIYIZ 66 :)
Yozgat'ı geliştirmek isteyen nüfus fazladır fakat geliştirmek için çaba sarf eden nüfus yok denecek kadar azdır. Yozgat'ı biz Yozgatlılardan başkası geliştiremez. Bunun için önce kendi düşüncelerimizi geliştirip sonra birlik olarak halledebiliriz. Tek problemimiz reklam yapamıyoruz.
yiğidin harman olduğu yozgatım eskilerde durumu iyi olmayan göç ederdi şimdi durumu iyi olanlar göç ediyor ondan nufus adüşüyor köyler bitmek üzere kadışehri deveci dağına selamlar
Yozgat'a ne yapılsa fayda vermez. Yozgatlılar bile Yozgat'ı gözden çıkarmışken el oğlu ne yapsın. Bu durumda Yozgat parçalanarak komşu iller arasında paylaştırılırsa Yozgat sorunu kalmaz. Devlet Yozgat'ı gözden çıkarmış. Komşu illere olağanüstü yatırımlar yapılırken Yozgat'a kuru sırt sıvazlama kalmış. Bu durumda batıdaki ilçeler ve Yozgat Kırıkkale'nin, güney ilçeler Kayseri'nin, kuzey ilçeler Çorum ve Tokat'ın doğu ilçeler de Sivas'ın ilçeleri haline getirilirse devlet de Yozgatlılar da kınalarını yakar, bu sorun da ortadan kalkar.
Öncelikle eğitime önem verilmeli eğitimde alt sıralarda işadamlarının Yozgata yatırım yapmaları gerekiyor maalesef vekillerden bir fayda gelmiyor yoksa Yozgat'ta insan kalmayacak yazik
Türkşye de yol dahi yapılmayan tek il yozgat her sene bakan çıkaran tek il yozgat türkiyenin en zengin işadamalrına sahip tek il yozgat ama yatırım alamayan tek il ülkesine bağlı tek il iktidara en fazla oyu veren tek il on yıldır göç eden tek il ekonomisi düşerken göç verirken isyan etmeen tek il devletine bağlı tek il şehit sayısı en fazla olan tek il yatırım alamayan tek il organizesinde fabrika olmayan tek il özetle yozgat mükemmel bir il ama yatırım görmeden bunu başaran tek il...
Memleketim candir asaleti candir, tasi toprağı candir memleket gibisi yok
Baktım nüfusu artmış inş bundan sonra iyice gelisecek
Yozgatim güzel memleketim benim, insallah yakin zamanda kesin dönüs yapacagim.
Viyanadan selamlar
İkametlerinizi YOZGATA alın ilimiz nüfus bazında yatırım alabilsin.
Bir yorumda benden olsun;Kultur-Sanat-Bilim Bunlari canim memlekete goturmek lazim.Gerisi Yalan..
BIZ SENI ISTANBULUN BOGAZIN DA SEVMEDIK YOZGATIN KURU AYAZINDA SEVDIK
EN BUYUK YOZGATSPOR
önce cahilliği yenmeliyiz adam gibi adamları seçip meclise göndermeliyiz bireysel talepler değil genel taleplerde bulunmalıyız 20.yıldır mecliste etkili makamlarda siyasetçilerimiz var ama faydası yok ne hava alanı nede hızlı tren Yozgat.ı kurtarır tarımdan ve hayvancılıktan başka seçeneği yok bence bunlarda seracılık veya bahçecilik ,bağcılık,hayvancılıkta kendini geliştirmeli
Sevgili değerli Yozgat nüfusuna kayıtlı hemşerilerim.
Ülkemizde izlenen politikalar nedeniyle her geçen gün geriye giden Yozgat ilimiz gerilemeye de devam edecektir.
Devlet tarafından Cumhuriyet Döneminden beri destek görmemiş bir çok bakan ve değerli yerlerde iş başında olan vekiller çıkmasına rağmen kendi memleketine faydaları olmamıştır.
İlimiz insanları olarak birlik içerisine girip kooperatifler kurarak göçün önüne geçebiliriz. Birlikten kuvvet doğar Yatırımcı iş adamlarını bu konuda desteklerini beklemekteyiz.
Çoğu farklı illerde Yozgat ilinle ilçelerinle ilgili dernekler mevcuttur. Bu derneklerde akraba ziyareti amaçlı kullanmak yerine gelişime neler katabiliriz konusunda da çalışmaların yapılması gerekmektedir. Değerlik başkanlara sesleniyorum.
Saygılarımla.
Suriyeliler kadar değerin yok be YOZGATIM.. :..(((
Abilerim herkez dogru konusuyo bende ilaveten derim ki zenginlerimiz yozgata sahip cikmali devlet yapmiyosa yatirim zenginlerimiz yapmali
YOZGAT/YERKÖYLÜYÜM ANNEMİN BABAMIN TÜM SÜLALE YOZGATTAYIZ VE MUTLUYUZ :)