Kahramanmaraş Nüfusu

KAHRAMANMARAŞ Nüfus: 1.116.618
%5,17

Kahramanmaraş nüfusu bir önceki yıla göre 60.818 azalmıştır.

Kahramanmaraş nüfusu 2023 yılına göre 1.116.618'dir.

Bu nüfus, 568.064 erkek ve 548.554 kadından oluşmaktadır.
Yüzde olarak ise: %50,87 erkek, %49,13 kadındır.


Kahramanmaraş Nüfus Yoğunluğu

Yüzölçümü 14.525 km2 olan Kahramanmaraş ilinde kilometrekareye 77 insan düşmektedir. Kahramanmaraş nüfus yoğunluğu 77/km2'dir.

Kahramanmaraş Nüfusu 2024

Kahramanmaraş 2024 nüfusu, tahmini verilere göre 1.115.377.
Bu nüfus verisi, eski yıllarıdaki nüfus artış hızlarına göre tahmini hesaplanmıştır. Kahramanmaraş 2024 resmi nüfus bilgileri 2025 yılının başında açıklanacaktır.

Kahramanmaraş

Yıllara Göre Kahramanmaraş Nüfusu

YılKahramanmaraş NüfusuErkek NüfusuKadın Nüfusu
20231.116.618568.064548.554
20221.177.436598.004579.432
20211.171.298594.776576.522
20201.168.163592.920575.243
20191.154.102586.616567.486
20181.144.851580.410564.441
20171.127.623572.111555.512
20161.112.634565.816546.818
20151.096.610556.607540.003
20141.089.038553.493535.545
20131.075.706546.943528.763
20121.063.174539.998523.176
20111.054.210534.845519.365
20101.044.816528.711516.105
20091.037.491526.401511.090
20081.029.298521.728507.570
20071.004.414506.711497.703

Kahramanmaraş Nüfusu Yıllara Göre Artış Grafiği

Kahramanmaraş Nüfus Grafiği

Kahramanmaraş Nüfus Artış Hızı

YılKahramanmaraş NüfusuArtış Hızı
20151.096.610% 0.70
20161.112.634% 1.46
20171.127.623% 1.35
20181.144.851% 1.53
20191.154.102% 0.81
20201.168.163% 1.22
20211.171.298% 0.27
20221.177.436% 0.52
20231.116.618% -5.17

Yıllara Göre Kahramanmaraş Nüfus Yoğunluğu

Kilometrekareye düşen insan sayısı. Kahramanmaraş yüzölçümü 14.525 km2.

YılKahramanmaraş NüfusuNüfus Yoğunluğu
20231.116.61877 /km2
20221.177.43681 /km2
20211.171.29881 /km2
20201.168.16380 /km2
20191.154.10279 /km2
20181.144.85179 /km2
20171.127.62378 /km2
20161.112.63477 /km2
20151.096.61075 /km2
20141.089.03875 /km2
20131.075.70674 /km2
20121.063.17473 /km2
20111.054.21073 /km2
20101.044.81672 /km2
20091.037.49171 /km2
20081.029.29871 /km2
20071.004.41469 /km2

İlçelere Göre Kahramanmaraş Nüfusu

Yılİlçeİlçe NüfusuErkek NüfusuKadın NüfusuNüfus Yüzdesi
2023Onikişubat427.272214.827212.445% 38,26
2023Dulkadiroğlu214.608109.901104.707% 19,22
2023Elbistan127.75565.24562.510% 11,44
2023Afşin78.15239.85538.297% 7,00
2023Türkoğlu74.25538.51935.736% 6,65
2023Pazarcık67.26234.12333.139% 6,02
2023Göksun49.11925.02624.093% 4,40
2023Andırın32.58116.74315.838% 2,92
2023Çağlayancerit23.15911.95211.207% 2,07
2023Nurhak11.9846.2855.699% 1,07
2023Ekinözü10.4715.5884.883% 0,94
Kahramanmaraş ilçeleri ayrıntılı nüfus bilgileri

Kahramanmaraş Nüfusunun Yaş Gruplarına Göre Dağılımı

YılYaş GrubuNüfusNüfus Yüzdesi
20230-4 Yaş79.069% 7,08
202310-14 Yaş103.045% 9,23
202315-19 Yaş97.264% 8,71
202320-24 Yaş82.703% 7,41
202325-29 Yaş80.441% 7,20
202330-34 Yaş75.424% 6,75
202335-39 Yaş79.835% 7,15
202340-44 Yaş81.925% 7,34
202345-49 Yaş70.605% 6,32
202350-54 Yaş64.013% 5,73
202355-59 Yaş53.174% 4,76
20235-9 Yaş100.737% 9,02
202360-64 Yaş45.789% 4,10
202365-69 Yaş36.746% 3,29
202370-74 Yaş27.527% 2,47
202375-79 Yaş18.992% 1,70
202380-84 Yaş11.315% 1,01
202385-89 Yaş5.146% 0,46
202390+ Yaş2.868% 0,26

Kahramanmaraş Aldığı Verdiği Göç

YılAldığı GöçVerdiği GöçGöç Farkı
201427.61930.903-3.284
201324.56029.322-4.762
201219.90829.467-9.559
201121.71631.005-9.289
201021.18228.592-7.410
200918.52126.934-8.413
200826.14225.574568

Yıllara göre Kahramanmaraş nüfusu için yıl seçiniz;
2022 » 2021 » 2020 » 2019 » 2018 » 2017 » 2016 » 2015 » 2014 » 2013 » 2012 » 2011 » 2010 » 2009 » 2008 » 2007 »



Kahramanmaraş Hakkında

2012 yılında Büyükşehir unvanı alan, dövme dondurmasıyla dünyaca meşhur Kahramanmaraş’a, Kurtuluş Savaşı’ndaki direnişi nedeniyle İstiklal Madalyası verilmiştir.

Mesire yerleri, yaylaları, mağaraları, çarşıları, tarihi evleri ve yemek kültürüyle ülkemizde önemli bir yere sahip olan ilde, milyonlarca uğur böceğini görme imkânı sunan Geleneksel Uludaz Uğur Böcekleri Festivali düzenlenmektedir. 

GEZİLEBİLECEK YERLER:
Kahramanmaraş Müzesi, Maraş Ulu Camii (Cami-i Kebir), Abdulhamid Han Cami, Eshab-ı Kehf Külliyesi, Germenicia Antik Kenti, Taş Han.


Coğrafi İşaretli Ürünler: Hartlap Bıçağı, Oyma Çeyiz Sandığı, Kahramanmaraş Yemenisi, Maraş Burma Bileziği, Maraş Biberi, Maraş Dondurması, Maraş File Nakışı, Maraş Sumak Ekşisi Akıtı, Maraş Tarhanası, Maraş Çöreği.

NE ALINIR?

Tarhana, çörek, el işleri, Çağlayancerit cevizi, dövme bakır, burma bilezik, yemeni, Maraş işi, biber, fıstık ezmesi, Hartlap bıçağı, file nakışı.


Yorumlar & Bilgiler

Yorum veya bilgi ekleyebilirsiniz Siyasi, küfür, hakaret, propaganda, reklam, üçüncü bir şahsı küçültücü sözler içeren yorumlar onaylanmamaktadır.
46 8 Şubat 2024 - 14:25

Yazık olmuş Maraşıma. Erimiş resmen. İnsanlar keşke göç etmeseler.. Yıllar önce Muş'lu bir amca ile tanışmıştım. Yaşadığı kasaba eskiden çok büyükmüş. İçinde ufak çaplı sineması bile varmış. Sonraki yıllarda doğu, çok fazla göç verince, kasabada sadece üç-beş hanelik nüfus kalmış. Bu durumu bize anlatırken, oturup ağlamıştı koskoca ihtiyar adam. Şimdi o amcayı çok daha iyi anlıyorum. Terkedilmek ne kadar acı bir his! Deprem esnasında Maraş'ta değildim ama sonrasında koşa koşa geldim. İnsanlar o zaman beni çok eleştirdiler, geri döndüğüm için ama "memleketimi böyle bir zamanda bırakamam" dedim ve göç edenlerin aksine geri döndüm. Umarım birlik olmayı ve birbirimiz için yaşamayı öğrenebiliriz. Tıpkı karıncalar gibi.. Selametle.

13
Maraşlı 3 Şubat 2024 - 16:23

Bu şehir hayatta iflah olmaz. Her şeyden önce insanların kafa yapısının, zihniyetinin değişmesi lazım. Tüm düzeni mükemmel yapsanız da insanlar değişmediği sürece hiçbir anlamı olmayacak. Tüm maraş halkına zorunlu eğitim, kültür, örf-adet, sosyal kurallar ve adab-ı muaşeret kaideleri ezberletilmeli ve zorunlu olarak uygulatılmalı. Ondan sonra imarî, kültürel ve sınaî faaliyetlere girişilmeli.

8
Markasi'li 3 Aralık 2023 - 21:45

Depremden dolayı asıl vefat miktarının açığa çıkmaması için nüfusu belli bir oranda yani sistematik olarak düşük gösterebilirler. Çünkü resmî rakamlara göre Kahramanmaraş'taki vefat 12 bin civarı gösteriyor. Her yıl ortalama 8 ila 10 bin arasında bir nüfus artışı gerçekleşiyor bu şehirde. Yeni rakamlara göre artış olur ya da olsa bile çok az olursa (ki hiç olmaması gerekiyor) deprem vefat sayıları yanlış gösteriliyor demektir.

Muğlalı 23 Kasım 2023 - 00:28

Kahramanmaraşın nüfusunun artacağını nasıl düşünüyorsunuz? Dışarıya inanılmaz göç verdi maraş. Bir kısmı geri döndü bir kısmı ilerleyen yıllarda geri dönecektir ama göçü 0 saysak sadece vefat eden insanlar bile nüfusun azalmasına sebep olacaktır. Kahramanmaraş nüfusunda ciddi bir azalma bekliyorum maalesef. Ama devlet gerekli yatırımlarla bölgenin küçülmesine izin vermeyecektir çünkü potansiyelli bir bölge

-2
Kahramanmaraş 9 Eylül 2023 - 20:30

Bazı Arkadaşlar olayın ciddiyetinin farkında değil sanırım.! Kahramanmaraş merkezli 2 tane deprem olmuş koskoca il yerle yeksan olmuş adam çıkmış Kahramanmaraşın nüfusu dahada artacak demiş... Yahu arkadaş ne yiyorsunuz ne içiyorsunuz bende bu kafadan istiyorum gerçekten Memlekette bina kalmamış fabrika kalmamış nüfus artacak nereye artacak binlerce Kahramanmaraşlı, Malatyali, kısacası depremin olduğu 11 ilin insanları geriye kalan 70 ile dağılırken göç ederken nasıl artmasını bekliyorsunuz işçi aransa bile oralar adam akıllı duzelmeden kimse gelip çalışmaz orda kendinizi kandırmayın....

-4
Yıkılmadık-Ayaktayız 24 Mayıs 2023 - 23:09

2023'te Kahramanmaraş'ın nüfusu en az 1.181.234 olacaktır. Depreme rağmen artacağını düşünüyorum. Çünkü yardım için Ankara'dan geliyorum ve her geldiğimde şehir daha da çok çalışıyor. Her tarafta iş/işçi ilanları mevcut. En kısa zamanda toparlandı Maraş. Ve buna devam edecektir. Başarılar diliyorum tüm deprem bölgesindeki kardeşlerime. Hayatınız hep güzel olsun bundan sonra.

25
Elbistan 1 Mart 2023 - 01:19

Öncelikle bütün Maraşlı kardeşlerime geçmiş olsun. Bugün Elbistan'ın il olması tartışılıyor ama bu ne kadar mantıklı? Deprem nedeniyle Kahramanmaraş zaten korkunç göç vermişken bir de Elbistan'ın muhtemelen komşu ilçeleri ile Maraş'tan ayrılması il nüfusunu resmen yarıya düşürür. Gerçi Düzce Bolu'dan ayrıldıktan sonra nüfusu Bolu'yu geçmişti. Eğer bir faydası olacaksa il yapılsın, maraşlılar ne düşünüyor merak ediyorum.

Düzce 13 Mart 2023 - 19:55

Düzce depremindeki yıkım ile Maraş’taki yıkım mukayese bile edilemez. Yüzbinlerce Maraşlı göç etti ve şehrin yeniden inşa edilmesi ve sosyal hayatın normale dönmesi uzun sürecek gibi. Bu süre içerisinde maalesef göç edenlerin bir kısmı gittikleri ve düzen kurdukları şehirlerde yaşamaya devam edecek. Elbistan da ayrılırsa il nüfusu 700 binin altına bile inebilir.

ne 27 Şubat 2023 - 16:47

yaşanan depremden sonra ilerleyen zamanlarda şehirde çok farklı değişikilikler yaşanabilir. şehrin demografik yapısının değişmesinden tut azalacak nüfusa kadar. buna adıyaman ve hatayda dahil

19
Ali 18 Şubat 2023 - 08:00

Deprem riski olan bir ilde bu kadar nüfusa yetecek sağlam yapı stoğu yapmak gerekirdi, bundan sonra şehir de büyük değişim olacak

13
Maalesef 16 Şubat 2023 - 17:35

Kahramanmaraş merkezli çok büyük bir deprem yaşadık deprem değil adeta bir felaket yaşadık diyelim biz ona onca can gitti... Kahramanmaraş 'tan insanlar göçüyor ve bu seneye nüfus tabelasına çok fena yansıyacak göç verecek ağır bi şekilde...

6
Üzgünüm 6 Şubat 2023 - 15:39

Çok ağır bir deprem felaketi vurdu, ölen insanlarımıza rahmet diliyorum umarım şehir toparlanırken artık mezar olacak yapılar yapılmaz. Artık Türkiye'nin kalkınıp mezar binaların değil uzun ömürlü, pahalı, depreme dayanıklı yapıların inşa edilmesi gerekiyor.

33
Feel 25 Ocak 2023 - 00:23

Havalimanında sefer yerleri arttırılmalı, yeni osb ve fabrikalar, sanayiler lazım, yeni avmler lazım, imar faaliyetleri yeni sahalara genişlemeli, Tr çapındaki markalar şehre çekilmeli ( acıbadem, rönesans gayrımenkul, medipol, suryapı vs.) Oto sanayi parça alım satım değişim bakımından genişletilmeli, büyük çaplı parklar fazlalaştırılmalı (ör: ankara-seymenler, bursa-hüdavendigar), kentsel dönüşüm hız kazanmalı, restorasyon çalışmaları hız kazanmalı, turizm ofisleri kurulup Türkiyenin her yerinde reklamlar yapılıp başka şehirlerden turlar düzenlenmeli, gsb kış kampları burada da düzenlenebilmeli.


TÜM BUNLARIN YAPILABİLMESİ İÇİN KIRSAL NÜFUS, MERKEZE ÇEKİLMELİ. Merkez nüfus bunlar için çok yetersiz. 660 bin merkez nüfus var ama bu merkez nüfusun 160-170 bini kırsal nüfus. 500 bin nüfus ile de dediklerim yapılmaz maalesef

-13
Analizci 13 Ocak 2023 - 02:14

TÜRKIYE de doğuda her şehir gelişiyor büyüyor KAHRAMANMARAŞ da normal gelişiyor kahramanmaraş in bir özelliği var aslında doğuyla batıyı birleştirme noktasında Yıldızı son 100 yildir sönük geçmiş olabilir ama bu şehir cazibe noktası olacaktır diye düşünüyorum son 20 yılda tam anlamıyla şehir olacaktır hala birsuru eksiği var ama bu sehir artık gelecek 100 yılda yerini alan şehirlerden kendini ve yöneticilerini tebrik ediyorum yok olacak şehirlerde var 100 yılda

9
Tomarza46 1 Eylül 2022 - 00:37

Kuva-i Millîye'nin başlangıcı, milletimiz medâr-ı iftiharı, kahraman şehrimize selam olsun. 12 Şubat 1920 tarihini unutmayın, unutturmayın. Ayrıca en az kahramanlığı kadar, edebiyatı kadar, şanlı tarihi kadar, mutfağı da zengin ve özgündür. Bu mutfağı kaptırmayın kimseye.. Selametle.

19
Şehremini 13 Şubat 2022 - 22:52

Şu şehir son 20 senede devlet desteği kadar bir de özel destek alsaydı, neredeyse Kayseri kadar olurdu. Merkez, Eskişehir kadar, genel nüfus ise Samsun kadar olurdu belki de biraz daha fazla. Sanayi ise Kayseri kadar olurdu. Ama özel teşebbüsün neredeyse sıfır olduğu bir ilde anca bu kadar oluyor. Hoş devlet desteğine de öyle ahım şahım bir şey diyemeyiz, Antep'e verilen desteğin 6 da 1 i kadar anca. Umarım şu osb yapımları hızlandirılır

13
Maraş 10 Haziran 2022 - 18:03

Antep'e verilen devlet desteği Maraş'tan fazla, doğrudur. Ancak Antep'in özel teşebbüs gücü Maraş'a göre kat kat ileridedir. Özel teşebbüse oranla baktığınız zaman Antep'e verilen devlet desteğinin normal olduğunu görürsünüz.

Bursa ile Kütahya'ya verilen yatırım bir olabilir mi? Olmamalı da..
Bursa'nın nüfusu, özel teşebbüs gücü, dinamiği nerede Kütahya nerede.

Aynı şey Antep ile Maraş arasında da mevcut.

Maraş iyi sayılabilecek düzeyde devlet yatırımı alırken özel teşebbüs gücü Osmaniye, Kozan, Ceyhan'dan hallice.

Maraş'a hormonlu Osmaniye, hormonlu Kozan desek çokta yanlış bir benzetme olmaz.

TEMi 6 Şubat 2022 - 15:35

Bu yıl şaşırttı beni merkez her ne kadar artmış olsada burasında yavaşlamış,ama sağlıklı büyüyor,bunda onbiryıldır sonuç alınamayan Tomsuklu OSB’nin etkisi var işadamlarımız mecburen dışarı yapıyor arsa bulamadıkları için,Tomsuklu onaylanırsa on yıl sonra istihdam ve ihracat ivme kazanacağı için birmilyonu zorlar merkez,Türkoğlu’yla birlikte.Yetkili vekiller lütfen ilimizin artık şu Antep ve Kayseri sarmalından kurtulması
için OSB konusunu hemen bu şehre kazandırın,birde 2.üniversitenin Tıp meselesini.

15
Füsun 5 Şubat 2022 - 23:37

Bu az nüfus artışına şaşırdım doğrusu 3 bin artış anlaşılan sadece doğum artışı. Nüfusuna göre çok az artmış. Beni şaşıtan bir başka il ise Adana, o da 4 bin artmış şaşilacak şey doğrusu

19
Yorumcu 31 Temmuz 2022 - 23:30

Nüfus artışı doğum artışı değil, eksi göç sayısı nüfus artışını düşürüyor olabilir.

Kahramanmaraş 4 Şubat 2022 - 21:21

Merkez 8 bin artmış ilçeler dökülmüş bune

11
Kahramanmaraş 17 Ocak 2022 - 04:39

Ben bu yıl nüfus 20 k artacağına inanıyorum özelikle TÜRKOĞLU uçabilir merkezle sanayisi birleşti insanlar orda yaşamaya başlayacaklardır TÜRKOĞLU merkez ilçe olabir 5 yilda

17
Kahraman 3 Ocak 2022 - 19:59

Kahramanmaraş genelde soğuk bilinir.Aslında soğuk olan, Nurhak,Afşin,Ekinözü, Çağlayan cerit gibi,ilçeleridir.Antepe yakın ilçeleri Pazarcık, Türkoğlu nda ,merkezinde çok sert bir kış yaşanmaz.Dağlarına kar yağar.Merkezine pek kar yağmaz.Yazın çok sıcak olmaz.

27
Seyyah 2 Ocak 2022 - 22:03

Kahramanmaraş bu yıl tahminen yine 15 k 20 arası nüfus artışı olacak ama benim gözlemlediğim şehrin batısında yerleşim alanı kalmamış ve Türkoğlu tarafına doğru yoğun bir yapılaşma aynı zamanda narlı tarafına da öyle var kahramanmaraş merkez denilen yer aslında koca bir yer ama parçacık halinde 10 YILA hepsi birleşerek dev merkezi görmüş olacağız sanayisi hızla artan bir bölge Gaziantep ve KAHRAMANMARAŞ kafa olarak birleşmiş durumda harita üzerinde birleşmesi de geç olamayacaktır goksun kahramanmaraş merkez Turkogluyla direk 10 YILDA 1 M nüfusu olacak gibi görünüyor

18
MaraşTomarza 20 Mart 2022 - 06:05

Kmaraş gantep malatya adıyaman elâzığ kayseri osmaniye ve hatay'ın bir kısmı zaten aynı kültütden, aynı kökten, dulkadiroğlundan gelir. Bu bölge yaklaşık 800 yıl (osmanlı dönemi dahil) dulkadir bölgesi olarak anıldı. Son 100 yıldır ayrı iller. Onun için yemek kültürü falan birbirine benzer.

Kahramanmaraş 14 Aralık 2021 - 01:47

Bugün ihracat rakamları açıklandı ihracat a encok yükselen 2 CI il ihracat rakamı 1.4 milyar kahramanmaraş yükselen yıldız kimse görmesede 4 osb resmiyet kazandı bu yıl 2 de küçük sanayi sitesi kurulmak üzere 2 CI üniversitesi de bu yıl kuruldu potansiyeli nasıl parlacak siz düşünün

25
Heykel 26 Kasım 2021 - 23:57

İlçe nüfusları çok fazla. 1.2 milyon genel nüfusun yaklaşık en az 800 bini merkezde olmalıydı.

-27
KAZIM 29 Aralık 2021 - 13:32

Merkez 2000 li yıllara 200 bin nufüsla girdi ancak.

Nevşehirli 18 Ekim 2021 - 00:56

KAHRAMANMARAŞ KEMİK SEHIRDIR NE ELEŞTİRİLER NEDE OVMELER FARK ETMEZ BU SEHİR KENDINI KANITLAMIS VE HAFIZALARDA YERINI ALMIŞTIR kimse kusura bakmasin ülkede 50 tane sağlam il var diğerleri amasya iğdır gibi yerleri il yapmışlar KAHRAMANMARAŞ onu açıktır bunu ben demiyorum istatikler DİYOR heryil 15 BIN nüfus düzenli ve endekslidir ADANA 60 yıl önce hızlı nüfus topladı şimdi nerde nüfus yok gelişim gaziantep var olduğu sürece kahramanmaraş parlar da patlarda turizim cenneti olur

48
WOW 8 Ekim 2021 - 14:13

Saray mutfağının padişahı Maraş ile Suriye'ye özgü yemekler harmanlanarak dokuz yeni yemek çeşidi Kahramanmaraş mutfağına ve Suriye kültürüne kazandırıldı. Harika! Maraş yöresel yemeklerini herkese şiddetle tavsiye ediyorum.

47
Göksun46 13 Ekim 2021 - 14:41

Dünyada sadece Kahramanmaraş ili, Göksun ilçesi, Çardak mahallesinde yapılan bir ekmek türü var. Hiç onu denediniz mi? Efsanevi "Çardak Yağlı Ekmeği". Muazzam.

Kültigin 8 Ekim 2021 - 00:56

2021 yılı nüfus sayımında 1.181.500 ile 1.182.000 arasında olacağını tahmin ediyorum. İnternetten (resmi kaynaklardan) baktım biraz, araştırdım. Gelişme var Kahramanmaraş'ta. Zaten bu bölge genel olarak gelişmeye çok müsait. Bir Balıkesirli olarak Kahramanmaraş'ı ve Kayseri'yi nacizane tebrik ediyorum. Benim gözümde çok güçlü bir görünümleri var. Hani bazı şehirler vardır, büyüktür, kalabalıktır ama siliktir. Kocaeli gibi. Tekirdağ gibi. Mersin gibi. Sakarya gibi. Ama bazıları vardır nüfusu belki azdır ancak kültürüyle, tarihiyle, coğrafyasıyla, mutfağıyla, insanıyla, vs.. ön plândadır. Elâzığ gibi. Erzurum gibi. Trabzon gibi. İşte Kahramanmaraş, Gaziantep ve Kayseri de öyle. Ben bu konuda, ülkemizin doğu illerini daha güçlü, daha net, daha "dolu dolu" şehirler olarak görüyorum. Elektrik alıyorum. Ama batı illerinin çoğunda bir türlü bu enerjiyi göremiyorum. İller büyük olsa bile etkileşim çok düşük malesef.

55
Yorum 14 Ekim 2021 - 18:35

İyi güzel anlamışsınız fakat bazı noktalarda eksikler var. Belki nüfusu azdır ama şununla bununla ön planda demişsiniz ve ardından Gaziantep ve kayseriyi örnek vermişsiniz bu sehirler zaten büyük sehirler. Diger bir nokta ise Gaziantep,kahramanmaras ve Kayseri dogu şehirleri değildir.

Kültigin 15 Ekim 2021 - 21:41

Aslında "doğu" ile kast ettiğim coğrafi olarak doğu anadolu bölgesi değil. Kültürel yapıyı kast ediyorum. Örneğin Adana, coğrafi olarak güneydedir, akdeniz bölgesindedir. Ancak kültür bakımından "muazzam doğu medeniyetinin" bir parçasıdır. Medeniyyetlerin beşiği bugün "orta doğu" olarak adlandırılan bölgedir. Adına ister mezopotamya deyin, ister orta doğu, ister körfez, isterseniz de nil ile fırat arası deyin. Esas olan bu bölgenin kadim kültürüdür. Bu bölgede, ülkemiz sınırları içinde kalan pek çok ilimiz var. Erzurum'dan tutun Hatay'a, Iğdır'dan tutun Kayseri'ye kadar olan iller bütünü. İşte bu şehirlerimiz içinde Kahramanmaraş'ın da kültür bakımından yeri çok kıymetlidir. Örneğin nüfus ya da yıllık ticari ciro bakımından başkentimiz Ankara elbette çok üstündür. Ama değerler bakımından Kahramanmaraş'ın onda biri etmez. Çünkü Ankara'da pek fazla tarih yoktur, günümüze aktarılmış kadim bir kültür yoktur, vs...
Yani özetle haritanın ortasından bir çizgi çektiğimizde, haritanın sağında kalan taraf, solunda kalan tarafından daha muteberdir (bence). Bunun için bazı gizli eller hep burası üzerine hesap yapar.
Cennet ülkemizde nüfus ya da sanayii gibi matematik verileri kıyas ederek, birbirleriyle yarışır illerimiz. Seneler içerisinde kimi öne çıkar, kimi geri kalır. Ancak bu yarışın bir de kültür tarafı vardır ki, o fark kapanacak gibi değildir.
Sağlıkla kalın...

Karataş 23 Eylül 2021 - 08:38

Maraşın hatırı sayılır bir büyüklüğü var sanıyordum ama osmaniyeden gelirken anladım, maraş hâlâ çok küçük

-54
ManisaSomalı 15 Eylül 2021 - 23:47

Sandığımdan daha büyük bir şehir. Kahramanmaraş, durumu itibariyle; Türkiye'nin dünyadaki durumu ile aynı. Dünyada Türkiye nasıl algılanıyorsa, Türkiye'de de Kahramanmaraş öyle algılanıyormuş. Batılılar ülkemizi "geri kalmış doğu ülkesi" zannediyorlardı. Biz de senelerce Kahramanmaraş'ı "geri kalmış doğu ili" zannettik. Şimdi burada görev alınca bunu anladım. Özellikle de terörün bu şehre hiç girememiş olmasını çok takdir ediyorum. Kale gibi sağlammış... Ayrıca rahmetli Turgut Özal, otoyol konusunda Mustafa Taşar'ı keşke dinlemeseymiş. Bu büyük bir eksik şu an Kahramanmaraş için...

66
King 11 Eylül 2021 - 22:17

Maraş iklim olarak Akdeniz olsa da sosyokültürel olarak tipik bir İç Anadolu şehridir, Kayseri ve Konya ile benzer kafa yapısında bir kenttir. Sanayisi son yıllarda büyümektedir. Mutfağı da iyidir.

72
Türkoğlu 8 Eylül 2021 - 02:56

Kahramanmaraş bildiğin turistik şehir oluyor önceden yabancı gelmeyen şehre kısın yedikuyular kayak merkezine yazında mado ve dağlarına kaplicasina bolca turist çekiyor şehir zaten aldığı göçle ben burdayım diyor her yıl 14 bin nüfus azmi yok adana hatay antep diyorsunuzda 5 afedersiniz antep te 500 bin suriyeli var öyle gelişmeyi kim ister aynı şekilde adana bunlar göz önüne alındığında kahramanmaraş i anlicaksiniz ben burda gurbetciyim

58
Abc01 2 Eylül 2021 - 16:16

-Maraş'ı gezme fırsatı buldum. Şehir tipik bir İç Anadolu kenti gibi. Rakımı fazla olsa da hava sıcaktı. İnsanlar kafa olarak İç Anadolu'ya yakınken iklim Akdeniz iklimine benziyordu. Tarhanasını ve dondurmasını denemenizi tavsiye ederim.
-Otoyola biraz uzak olması Maraş adına üzücü. Ayrıca otoyoldan sonra Nurdağı-Türkoğlu arası asfalt kalitesi çok kötü. Bir büyükşehir yoluna yakıştıramadım. Bir bağlantı otoyolu Maraş'a çok katkı sağlar.
-Merkeze bağlı köyleri ile birlikte 665 bin merkez nüfusa sahip bu il büyükşehir olmayı hak eder mi tartışılır.

-51
Batlamyus 3 Eylül 2021 - 15:17

Akdeniz, Gd.anadolu, iç anadolu karişımı garip bir şehir. Külturel açıdan iç anadolu ve kismen de güneydoğu karişimi. İklim açısından büyük çoğunlük akdeniz ama her çesit iklimi de barındiriyor. Ağız yapısi iç anadolu ve çukurova, doğu akdeniz agız yapısinin tıpatıp aynısı. Yani kısaca her turden insana hitap edebilir diye duşunuyorum ben de.

Tarihçi 3 Eylül 2021 - 20:35

Kültür açısından Maraş başka şehirlere asla benzemez. Şöyle ki; tarihi dönemlerinde bulunduğu beylik ya da bölgesel krallıklara başkentlik etmiş bir şehrdir. Bu sebeple Maraş civar illerden değil, civar iller Maraş'tan etkilenmiştir. Bunun başında mutfak kültürü gelir. Maraş, Hatay, Antep (ve kısmen Adana) mutfaklarının temeli Dulkadiroğlu sarayına, dolayısıyla Maraş'a dayanır. Özellikle de göç almadığı için berrak ve çok net bir şekilde kültürel yapısını korumaktadır. (Şahsi düşüncem) cumhuriyyet sonrası dönemde (siyasi sebeplerden dolayı) ihtişamını yitirmiştir. Bir çok kültürel değerini civar illere kaptırmıştır malesef. Örneğin kuvai milliyenin en güzel, muzaffer örneği bir il olmasına rağmen, hiçbir zaman ulusal çapta anlatılmamış, okullarda okutulmamıştır. En az Çanakkale zaferi kadar önemli bir zafere, hem de düzenli ordu olmadan imza atmıştır Maraş. Bu bile bir şekilde göz ardı edilmektedir malesef. Vesselam Maraş Maraştır. Kendine hastır. Başka illere gerçekten benzemez. İnsanı biraz serttir. 46 numaranın hakkını verir. Bence artık Maraşlılar da bazı şeylerin farkına varmalı..

GEZEGÂN 23 Ağustos 2021 - 14:43

Uzun bir Türkiye gezisinin ardından hafızamda iyi bir yer tuttu Maraş. İl nüfusu açısından kendisinden önde olan Hatay, Balıkesir, Manisa gibi şehirlerden çok daha büyük ve hareketli bir merkezi var. Lise yıllarında bir kitapta (ki adını hatırlayamıyorum malesef) civar şehirlerin ve Maraş mutfağının temelinin Dulkadiroğlu sarayına dayandığını ve Osmanlı mutfağına da bu şehirden sık sık aşçı transferi yapıldığını okumuştum. Ancak Maraş'ta çok şaşırdığım bir şey var: Maraş'a civar illerden çok fazla düzenli turist gelmesine rağmen, Maraşlıların kendi illerini beğenmemesi çok tuhafıma gitti.

65
Cevap 25 Ağustos 2021 - 13:07

K.maraş, Malatya ve Denizli. Bu üç ilinde resmî merkez nüfusları birbirine çok yakın olmasına rağmen, aralarında merkez olarak en küçüğü Maraş. Şehirde trafiğin yoğun olmasının tek nedeni yollar dar ve düzensiz park yapılıyor. Ve imkan olarak bu iki şehirden de geride. En basitinden, bir hastalık olduğunda maraşlılar antebe gidiyor. malatyalıların antebe ya da denizlilerin izmire gittiğini sanmıyorum. Kargo şirketleri bile dağıtım merkezlerini aralarinda denizli ve malatyanın da bulunduğu belli illere kurmuşlar. Yine maraş bu konuda kaybediyor önem azliğı ve stratejik konumundan ötürü. Bunun gibi nice örnek var, saymakla bitmez. Bizi mutfak kurtarmaz. Mutfak sadece turist çeker, hoş onu da antebe kaptirdık :/

Cevvaben 9 Eylül 2021 - 22:02

Yanlış! Kahramanmaraş'ın merkezi Denizli ve Malatya'dan bariz şekilde büyüktür. Hangi açıdan bakarsan bak...

armin 2 Ekim 2021 - 00:38

bir arkadaş maraş merkez denizliden bariz büyük demiş. samsunlu olarak söyluyorum. denizli maraşı katlar böler. sanayisi tekstili turizmi.ve merkez nufusu daha fazla.

Cevvaben 5 Ekim 2021 - 16:30

Basit bir matematik işlemi:
Onikişubat + Dulkadiroğlu = 664.908
Merkezefendi + Pamukkale = 664.154
Sosyal açıdan hangi şehrin gelişmiş olduğunu da bu sitedeki yorumlardan bile anlayabilirsin. Ben de aslen Samsunluyum. Bursa'da yaşıyorum. Şu kadarını söyleyebilirim: Sahip oldukları tarih ve derin kültür bakımından insanlığın merkezi olan güney - güney doğu illerimizle kapışmak çok zor. Ezcümle, alem-i cihan gözünü boşuna dikmiyor o topraklara..

Aa 27 Temmuz 2021 - 14:21

Şehrin merkezinde dahi gecekondulardan oluşan berbat manzaralar var yıllardır böyle. Yerinde sayan bir şehir ve yalnızca 1 avmsi var.

-65
Tartım 28 Temmuz 2021 - 15:56

Katıliyorum. Şehrin yarısı gecekondulardan oluşuyor ve her geçen gün yenisi yapılıyor. Ne bunları engelleyen var ne de kentsel dönüşüm veya toki yapan var. Avm de 1 tane, adam akıllı çevre yolu, otoyol vs. yok. Şehir içi ulaşım çok kisıtlı. Kentsel planlama yok, binalar dipdibe yapılıyor. Farklı mimarî üslup deneyen müteahhit, mimar da yok binalar için. Ayrıca çoğu şehirde müstakil, villa tipi konutların olduğu bir semt olur, ondan da yapılması lazım. Yollar genişletilmeli, bir çok alt ve üst geçıt, çok katlı kavşaklar vs. yapılmalı. Yeni imar alanları açilmalı, hastaneler, fabrika ve sanayiler, büyük parklar. Çok uzağı değil, kayseriye bakıp örnek almamız kâfi

Özge 18 Temmuz 2021 - 02:44

Kahramanmaraş gelişmiş şehirlerin tam ortasında yer alıyor. Kayseri,Adana,Gaziantep üçlüsü Kahramanmaraş'ın gelişimini ciddi ölçüde etkiker çünkü çevre illerden gelecek göçü bu iller alıyor ve bu illerin sanayileri de Kahramanmaraş'ın sanayisinin 2 3 misli kadar büyük.Şu da acı bir gerçek ki Kahramanmaraş hiçbir zaman bu illeri yakalayamayacak çünkü Kahramanmaraş yılda 1-2 adım büyürken bu iller 4-5 adım büyüyüp gelişiyor

-63
Hopa 4 Temmuz 2021 - 21:06

Merkez nüfusu en azından şöyle bir 750 bin olsa idare eder bir büyüklüğe sahip olurdu (köyler hariç). Ama şuanki nüfus köyler dahil 660 bin, onları çıkartırsan zaten 530-540 binlere kadar düşer ve bu da gerçekten düşük bir seviye.

-65
İlhami 11 Temmuz 2021 - 05:22

550 bin düşük mu gerçekten kardeşim şunu anlayın ya önemli olan aktiflik bu şehir de kayıt dışı nüfus aşırı fazla yada bu kadar trafik insan nerden geliyor pazarcık dolmuscusuyum ben trafikten ilerleyemiyorum nasıl oluyor bu nüfus işi anlamadım gitti 3 kere lamba sönüyor anca geçiyorum ben birakin nüfus muhabettinı heryer insan dolu hala nüfuz az yazmışlar

Gaziantep 13 Haziran 2021 - 05:08

Kahramanmaraş Gaziantep birlesmelidir 5 milyonluk bir metropol oluruz ortak hava alanı ortak organize sanayi birleştirir bizi

66
Bencede 29 Haziran 2021 - 11:50

Bence de ortak bir iş birligiyle sehirlerimizi nasil daha cok ileriye taşıyabiliriz buna odaklanmaliyiz.Zaten ayni kültürün bir parcasi olan iki sehiriz

Sakarkaya 18 Kasım 2021 - 23:25

Kahramanmaraş kültür olarak Edirne'ye bile antepten daha yakındır. Bu iki kentin sınırları birbirine yakın ama kültürleri, şivesi, yaşam tarzı tamamen farklıdır. Kahramanmaraş kültürünü ve değerlerini korumuş bir türkmen, avşar, yörük kentiyken antep arap aksanı ve kültürünün egemen olduğu bir kenttir.

Yorum 6 Aralık 2021 - 15:38

Sakarkaya, gaziantepte türkmen şehridir kültürüde türkmen kültürüdür sen başka yerlerle karıştırdın galiba. Gaziantebin yerli insanlarıyla tanışırsan görürsün türkmen kültürünü. Maraş ve antep agzı cok yakındır.

Tüfenk 26 Mayıs 2021 - 13:23

Hâlâ belli bir kategoriye girememiş durumda, şöyle ki; mesela tarım şehri dendiğinde akla adana, urfa ve konya gelir.
Sanayi şehri dendiğinde akla bursa,kocaeli, antep gelir
Ticaret şehri dendiğinde akla izmir, mersin, hatay gelir
Turizm şehri dendiğinde akla antalya, muğla, aydın,bursa, kayseri, erzurum gelir
Hayvancılık dendiğinde akla kars, erzurum ağrı, karaman gelir
Tarih dendiğinde akla urfa, konya, bursa gelir
Gastronomi dendiğinde akla antep, hatay, urfa gelir
Vs. Vs.
K.maraşın hâlâ bir kategoriye veya bir konuma gelememiş olması çok üzücü. Sanayide henüz bir kayseri değil, tarımda henüz adana değil, ticarette bir hatay değil, turizmde bir mersin değil.
Bunların giderilmesi lazım diye düşünüyorum

-70
Necmeddin 2 Haziran 2021 - 14:09

Coğrafyayı hesaba katarsan bu mümkün değil. Bak kardeşim bende Kahramanmaraşlıyım ama sana bu durumu güzelce anlatayım : tarımda neden Adana değil ? Çukurova Türkiye'nin en büyük ovalarından ve 1 gram toprak heba olmaz, he rtaraf tarla ve kırmızı renkli Akdeniz toprağına sahip, toprağı çok kaliteli. Hatay'da ise kocaman İskenderun limanı var, İskenderun'un kendi sanayisi gelişmiş zaten, birde limanla uçmuş durumda öyle ki Hatay merkez nüfusu İskenderun'dan azdır. Üstelik Hatay'ın kendine özgü 400'den fazla yemeği var UNESCO yemek şehri, nedeni ise merkezdeki çoğu insan Arapça bilir ve Arap kültürü var, Gaziantep ve Adana eski tarihlerde de metropol büyüklüğünde idi, Selçuklu haritalarına bakarsanız anlarsınız yani eskiden gelen kültürü var. Kahramanmaraş'ta ise 7-8 defa devasa depremler olmuş ve halk dağlara kaçmış, oralara yerleşmiş, her depremde kültür yok olmuş. Turizm desen diğer illeri gezip görüyor musun, bunu bilmiyorum ama Gaziantep'i bir insan günlerce gezebilir, Hatay'ı, Adana'yı bir insan günlerce gezebilir. Maalesef Kahramanmaraş'ta aşırı ün yapacak Pamukkale, Nemrut Dağı vesaire bir şey yok.

K.T 22 Haziran 2021 - 09:36

Kahramanmaraş gelişmiş şehirlerin tam ortasında yer alıyor. Kayseri,Adana,Gaziantep üçlüsü Kahramanmaraş'ın gelişimini ciddi ölçüde etkiker çünkü çevre illerden gelecek göçü bu iller alıyor ve bu illerin sanayileri de Kahramanmaraş'ın sanayisinin 2 3 misli kadar büyük.Şu da acı bir gerçek ki Kahramanmaraş hiçbir zaman bu illeri yakalayamayacak çünkü Kahramanmaraş yılda 1-2 adım büyürken bu iller 4-5 adım büyüyüp gelişiyor.

Analizci 18 Mayıs 2021 - 22:20

Kahramanmaraş ı 2023 yılından sonra farklı Kahramanmaraş göreceğiz yenilikçi eksik olan yatırımları toplayacağına inanıyorum altyapı hazırlanıyor bu şehir 2023 den sonra kendini kanıtlamış olacaktır ve uçuşa kalkan diğer illerimiz Tekirdağ Osmaniye ve Batman bu şehirler den büyük atılım bekliyorum geriye doğru giden illerimiz şanlıUrfa adana ve Erzurum bu illerimiz sönüyor nüfus sadece yetmiyor şehir kimliği de çok önemli Kahramanmaraş Gaziantep gölgesinde kalmadıgini son ihracat ve aldığı nüfusla birkez daha kanıtlamıştır hep birlikte göreceğiz ......Kahramanmaraş in hızlı yükselmesi için Elbistan Nurhak ekinozu Afşin il olmalıdır önceden Kahramanmaraş için lazım olan bu ilçeler suanki durumda sadece ayak bağı tez ayrılmalıdır

2
Elbistan 23 Mayıs 2021 - 18:20

Bence de Kahramanmaraş kuzeyi il yapılmalıdır acilen.

Analizci 26 Mayıs 2021 - 07:50

İl konusu 35 ilce il olmak istiyor bunun için devlet yapmak istemiyor hakklida ekonomi şuan çok kötü bu durumda il yapmak demek yariyariya zarar ayrıca son anayasa değişikliği değiştirilmesi gerek şuan ki hükümet anayasayı değiştirmeden hiçbir yeri il yapamaz ayrıca İnegöl Büyükşehirlere kafa tutuyor ama anayasa bunu mümkün kılmıyor yani il olmak mevcut hükumete imkansız ayrıca Elbistan in yani Komşusu Afşin de Elbistan ı istemiyor Elbistan Afşin olmadan sadece koca köy olur işler karışık

Entebili 5 Mayıs 2021 - 02:31

90ların sonunda il nüfusu bir milyonu geçmişti. O yıllarda büyük şehir yapılmalıydı. Senelerce gereksiz yere bekletildi. Çok sözler verilmişti zamanında ama 2012de nasib oldu ancak. Bu da ister istemez marka imajını ve gelişmişliği bir miktar etkiledi. Geç oldu, güç oldu ama sonunda oldu.. Tarihine baktığımız zaman, vizyon sahibi, sanatkâr, liderlik özelliği olan bir şehirdir Kahramanmaraş. Tarihi yeniden tekerrür ettirmek zor değildir diye düşünüyorum, edeler için.

87
Kahramanmaraş 15 Mayıs 2021 - 02:07

Entepli kardeşime katılıyorum Kahramanmaraş zaten kendini öne atacak çok potansiyeli bir şehir ihracat rakamları bu yıl 1.milyar 200 bin UNESCO katılma çabası var edebiyat anlamından diğer yandan önceden 50 bin turist gelirken şimdi 250 binlere ulaşmış durumda aynı zaman da 2 ci üniversite bu yıl kuruldu ve aşama aşama istediği konuma 5 yıla gelir zaten Kahramanmaraş buralara kolay gelmedi 3 bölgesel şehir arasında kalmıştı yeni kırıyor kabuğunu uzun sürmez parlak günleri yakın dır. Zaten şuan bile kamu yatırımları eksik sadece Malatya ya gibi Gaziantep gibi kamu eksikleri yapılsa şehir kendini öne atar kamu eksikleri. Ne demek hastane yok 2 ci avm lazım yok üniversite 1 ni yeni yapıyorlar öbürü kurulamadi daha yok kentsel dönüşüm yok toki yok stada yok kongre merkezi yok Germencik a antik kent yok eksikler cok bunlar yapılacak ama ne zaman gundemdeler ama ne zaman yapılacak kamu daha eksikler var aklıma gelenler bunlar şehir uzun değil 5 yılda eksikleri yapsalar parlar adana ve Malatya'dan daha iyi konumda bence yinede siz bilirsiniz

Kayseri 30 Nisan 2021 - 08:25

KahramanmaraşBüyükşehir olalı 7 yıl oldu Kahramanmaraşlilar uçsun istiyor Kahramanmaraş heryerden büyük güzel olsun diyorlar kardeşim biz kayseri 20 yıllık büyük sehiriz Antep'te dur bismillah nereye bu aceleniz aşama aşama eskiden bilmesek son 5 yılda yeni yeni Büyükşehir havası geldi Kahramanmaraş a Büyükşehirilk verileli 7 yil oldu 7 sabredin az Kahramanmaraş 11 tane alt geçit yapilmis 8 tane tünel bunlar buyuksehirden sonra yapıldı adamlar herseyimiz olsun istiyor devlet bize yatırım yapsın sade diyorlar girişte expo ve millet bahçesi yapılıyor bunları görmüyor muyuz sanıyorsunuz

81
Dulkadiroğlu 30 Nisan 2021 - 09:56

Denizli, Malatya ve Hatay da Kahramanmaraşla aynı yıl büyükşehir oldu. Bunlar ile karşılaştıralım isterseniz, gelişmeler göze çarpacaktır.

Necmeddin 2 Haziran 2021 - 14:13

Kahramanmaraş'a yapılan Yedikuyular Kayak merkezi gelişse yeterli olur kardeşim, bungalov evler yapıldı ve otelde ihale edilme sürecinde sanırsam

KAZIM 26 Temmuz 2021 - 16:51

Kahramanmaraş'ın nüfusunun % 12,5 i Elbistan. Dolayısıyla Büyükşehirin bütçesinin 1/8 i Elbistan'dan dolayı geliyor? 7 Yıldır Elbistan'a ne yapıldı? SIFIRR! EY KAMU YÖNETİCİLERİ VE SİYASETÇİLER...! Elbistan'ın hakkını yemeyin, hakkımızı helal etmiyoruz. O yöneticilerden hem sandıkta hem ahirette hesap soracağız...

Dulkadiroğlu 29 Nisan 2021 - 11:23

Özel teşebbüsün 0, belediyeciliğin aşırı yetersiz olduğu bir şehrimiz var maalesef. Eğer bunlar yeterli derecede olsaydı şu an Kayseri gibiydik

-80
Gurbet 26 Nisan 2021 - 05:19

Kahramanmaraş in nüfus artış hızı gayet doğal ve güzel Kahramanmaraş li değilim vanliyim dağ üstüne kurulmuş ne kadar hoş bir sehir Vana gidip gelirken dondurma yiyoruz eşimle o tüneller muhteşem olmuş son tünel çıkışı Kahramanmaraş direk şehre giriyorsun valla hayran kaldım şehrinize gerçekten yayla havası var şehirde burdan Mado ya sesleniyorum ilk tünel önüne Dondurma yeri lazım giderken yemek için çok şehir var ama bazı şehirler huzur veriyor yolun uzunluğunu unutturuyor Göksun tekir Kahramanmaraş geçerken zevk alıyorum KEDİ ŞEHRİNDEN DONDURMA ŞEHRİNE SELAMLAR

93
Ankarali 25 Nisan 2021 - 07:46

Kahramanmaraşli değilim otelde çalışıyorum ama çok kimse gormesede çok büyük ivme yakalamış durumda Kahramanmaraş neden turizm gecen yılda 100 de 30 artmış ihracat 1 milyarın üstüne geçmiş 5. osb için dün yer ayarlandi Karşıyaka ilçesi 50 bin yeni yaşam alani temeli atıldı ayrıca 5 bin kişilik villa Büyükşehir projesi kuruluyor expo alanına + onikisubat baraj kenarı marina ve 7 bin kişilik yeni yaşam alanı kuruyor yedikuyulara 100 adet dağ evi ve otel yapılıyor ve 2 özel hastane 1 yapıldı diğeri yapılıyor kayseri yoluna açık avm projesi için görüşmeler devam ediyor 2.çı üniversite kuruluyor sütçü imama 8 bölüm 8 bina ve 4 yatakhane yapıldı daha sayamadığım cam teras Türkoğlu osb hepsi son 2 yilda olan seyler Kusura bakmayın eleştirmek için bilgi sahibi olmak lazım eksik var ama bu ivmeyi görmemek anlam veremiyorum herkese saygılar beğenin lütfen hepinizi seviyorum

93
Genesis 28 Şubat 2021 - 18:24

Merkez yeterince büyük değil. 100 bin kadar insan ise hâlâ köylerde yaşıyor. Merkezde anca 500 bin insan var yok. Maraşın daha büyümesine onyıllar var.

-99
Kahramanmaraş 4 Şubat 2021 - 23:53

Kahramanmaraş düzenli olarak her zaman 10 14 bin arası nüfus artıyor çok güzel geleceğin şehri herkese selamlar

96
Senfoni 24 Ocak 2021 - 17:04

Maraşta inşaat neredeyse sıfır. Şehir hiç büyümüyor, yerinde sayıyor. Özel teşebbüs desen o da yok, devlet de küçük bir şehre ne yapılırsa onu yapıyor. Sanayi, fabrika osb aşırı küçük ve bir tane yetersiz. Hastaneler tam bir skandal, adam akıllı hastane yok, insanlar sokak aralarındaki bit kadar hastanelerde şifa arıyor :( bir şeye benzeyen iki tane hastane var sadece. Tiyatro yok, kültür merkezi yok, bilim ve sanat merkezi yok, insanların kendini geliştirebileceği mekanlar yok. Şehrin %60 ı gecekondu, adam akıllı meydan yok, saçma bir kıbrıs meydanı var el kadar bir yer. En önemlisi de şehrin içinde hiç yeşillendirme çalışmaları yok, beton yığını. Şehri baştan başa tamamlayan yol bile yok. Şehir planlaması yok. Yok da yok. Böyle nereye kadar gider bilmiyorum (lütfen paylaşın)

-87
Enes 1 Şubat 2021 - 20:45

Marasta inşaat mi yok her taraf site inşaatı ayrıca meydanlarımız yeterli şehri çevreleyen 3+1 3+1 güney çevre yolu 3+1 3+1 Kuzey çevre yolumuz son kısmı kaldı devletten de en çok yatırım alan illerden biridir sanayisi ise etrafındaki büyükşehirlere oranla gelişmiş iso500de Kayseri ve Adana'dan fazla firması var turistik alanların hepsi çarşıda olması da ayrı olumlu bişey yeşil alan yok demişsin merkezde kaç tane millet bahçesi var kaç tane mesire alanı var yüzüne gözüne dursun bu kadar düşman olunmaz ama ayıp yol anlamında da Maraş'ın ulaşım sıkıntısı sadece havalimanı pistinde hızlı tren 2023te kesin gelecek kültür yok diyorsun da mae ve nfk var yeterli mi tabiki yetersiz keşke 5 6 tane daha yapılsa kütüphane ve sehirci ulaşımda bir numarayız kayak merkezimiz var bölgede tek 10 milyon nüfusa hitap eden benim marasta eksik gördüğüm tek şey batıda bir AVM ve büyük bir şehir hastanesi ha bide KSÜ de olması gereken bölümler var onlar yok mesela hukuk veterinerlik vb. Ayrıca şehiriçi yollarımız emin ol çoğu büyükşehire oranla geniş Binevler Tekerek çarşı içi Turgut Özal bulvarı olsun

Senfoni 2 Şubat 2021 - 13:20

1- Üniversite civarına 3-4 apt. dikmekle inşaat olmuş olmuyor, nice iş merkezi ve fabrika sanayide lazım.
2- Meydan konusunda, konya mevlana meydanı ve sivas cumhuriyet meydanını bi gezmenizi tavsiye ederim.
3- Kuzey çevre yolu fiyasko, şehrin ortasında bitiyor ve binevler caddesi gibi geniş ve şehri baştan başa bitirecek yollara ihtiyacımız var. Kayseriden gelen biri, şehrin içinden geçip antebe gidebilecek düzeyde bir yol.
4- Sanayide bir kayseri, bir denizli olamadıktan sonra hâlâ yetersiz.
5- K.maraş doğa turizmi açısından çok elverişli ama yeterince değerlendirilmiyor. Nice kültürel unsurlarımizi antebe kaptırıyoruz bu bizim ayıbımız.
6- Yeşillik diyince akla sadece park ve mesire alanları gelmesin, her yapının etrafı, yolların kenarları, bina çevreleri vs. hep yeşillendirilmeli. Bu konu hakkında Bursaya bakmanızı tavsiye ederim.
7- Bilim ve kültür merkezleri aşırı az. Mae ve nfk ile bu iş yürümez. Bizde de Bi beyazıt kütüphanesi, ankara devlet tiyatrosu, antep ve bursadaki gibi bilim merkezleri olmalı.
8- Ulaşım konusunda, otobüsler küçük, madem küçükse sefer sayısı arttırılmalı. Dolmuşların kaldırılması kötü oldu, hâlâ birçok b.ş de dolmuşlar kullanılıyor. Şuan için nüfusa bakarak tramvay da yapılamaz. Mecbur otobüslerle devam edicez.
9- Şehir hastanesine ayrıca özel hastanelere de ihtiyacımız var büyük büyük. Bir hastalık için antebe, adanaya gitmemeliyiz. İnsanlar sokak aralarındakı vatan, hayat, markasi, yörükselim vs. gibi hastanelere mecbur bırakılmamalı. Kayseri şehir hastanesi, adana acıbadem hastanesi gibi hastanelere ihtiyacımız var.
10- Avm konusunda bir tane daha ihtiyacımız var batıya. Üni konusunda ise; istiklal üniversitesi kesinlikle yanlış bir karar. Yeni bir üni kuracakları yerine, ksü yü gelistirebilirler, yeni yeni fakülte ve yurtlar yapabilirlerdi. 3m nüfuslu bursada bile 2 tane üni var. Ama sayılı ünilerden biri, uludağ üniversitesi. Birçok fakülte, kampüsü ve yurdu mevcut. Akademik açıdan ileride. Biz de onun gibi olabilirdik. (Biz kendimizi Van, Malatya, Adıyaman, Erzurum gibi illerle karşılaştırmamalıyız. Kendimizi Bursa, Adana, Konya, Antep gibi illeri örnek almalıyız, onlar gibi olmaya çalışmalıyız)

Düşünen adam 6 Şubat 2021 - 02:02

Kahramanmaraş buralara kolay gelmedi çok şükür ülkenin yükselen şehirlerinden bu kadar yatırım da ALMADI son 50 yilin en çok yatırımı aldığı yıldır Kahramanmaraşin şehirde yer kalmadı hala inşaat yok demmisin şehir farkında mısın Türkoğlu tarafına yeni imar açıldı yeni ilçe kuruluyor gıda osb Antep yolunda merkezden göremezsin ihracat tta da ilk 10 dayız kaç şehir var böyle aslan gibi MARASLİYİZ kökeni bozulmamış BÜYÜKŞEHİR

Tbt 7 Nisan 2024 - 04:28

Maraş zaten vanla hiç bir açıdan kıyaslanamaz Van'da göl var tarihi yapılar var 1.200.000 nüfus var entellektüel insanlar sanat merkezleri var. Sınır kapısı var maraş'da dondurmadan başka ne var

Merakli 1 Ocak 2021 - 02:42

Kahramanmaraş 10 bin artıyor her yıl merkez 12 bin

102
... 30 Kasım 2020 - 19:28

Kahramanmaraşın ilçelerinin Gaziantep'e bağlanması lazım

-112
Kahramanmaraş Organize Sanayi Bölgeleri 2 Haziran 2021 - 14:25

1. Kahramanmaraş Organize Sanayi Bölgesi faaliyette

2. Kahramanmaraş Türkoğlu Organize Sanayi Bölgesi faaliyette

3. Kahramanmaraş Elbistan Organize Sanayi Bölgesi faaliyette

4. Organize Sanayi Bölgesi Tekstil İhtisas Organize Sanayi Bölgesi bu yıl yatırımcıya açılacak

5. Sanayi Bölgesi Gıda Organize Sanayi ÇED raporuda yayınlandı

6. Sanayi Bölgesi Sera Organize Sanayi Bölgesi fizibilite raporu yayınlandı

7.Sanayi Bölgesi Besi İhtisas Organize Sanayi Bölgesi ÇED raporu yayınlandı

8.Sanayi Bölgesi Metal İhtisas Organize Sanayi Bölgesi planlama aşamasında

(NOT : Bu yatırımlardan sonra en çok büyüyen ilçe Türkoğlu olacaktır. 10 yıla kalmaz Türkoğlu merkezle birleşir.)

Demirali 29 Ekim 2020 - 10:16

Kahramanmaraş'ın Türkoğlu ilçesi Gaziantep'e; Pazarcık ilçesi ise Adıyaman'a bağlanması.

-104
Aynen 30 Kasım 2020 - 19:28

Aynen Maraş zaten ile benzemiyor

steflers 29 Mart 2021 - 13:40

Şu an Gaziantep' in Nurdağı İlçesi( Kahramanmaraş' ın Türkoğlu İlçesi ile komşu)' nin bazı mahallelerinin Nurdağı ilçe olmadan önce Türkoğlu' na bağlı olduğunu biliyor muydunuz?

Pazarcıklı 18 Kasım 2021 - 23:41

Hiçbir pazarcıklı adıyamanı istemez. Aynı şey Türkoğlu için de geçerli.

Adıyamanlı 25 Kasım 2021 - 05:52

Pazarcıklı kardeşim demişsin hiç bir Pazarcıklı Adıyamanı istemez peki Adıyaman istermi hiç bir Pazarcıklıyı tabiki Hayır hiç bir zaman tek taraflı düşünme çift taraflı düşün bu senin tek dediginle olmuyor olmazda bunu bil yani.

Üniversite 24 Eylül 2020 - 00:18

Türkiyenin kokeni bozulmamış bir buyuk sehridir kayseri ve Antep arasına sıkışmış ama hiç boyun eğmemiş 10 yılda merkez nüfusu 1 milyonu bulacağına inanıyorum Türkoğluyla birlikte yılda 15bin net nüfus artıyor Türkoğluyla beraber gelecek bu şehirde parlayacak hızlı gelişime başlar 5 yıl sonra şuan Kahramanmaraş in eksiklerini yapsa devlet şehir dolar ama daha 5 yılı var bekleyin demiştin yazarsınız Türkoğlu na kadar heryer dolacaktir 10 yıla kalmaz

106
Maraşsız 29 Eylül 2020 - 17:10

Köyler dahil olmadan Maraş meil merkezi 550 000 kadar, değil mi? Yani, sizin dediğiniz, Maraş 10 yılda 2 kat kadar büyüyecek demek oluyor. Üst düzey yatırımlar ile bu seviyede büyüyebilir mi dense? Evet, çok çok zor olsa da olabilir. Fakat Maraş'ı bir anda böyle olağan üzeri hale sokmaya ne gerek var? Doğal artış yeterlidir. Maraş nüfusu artmayan bir kent değil zaten

Üniversite 4 Ekim 2020 - 06:08

Genel merkez nüfusu köyleri neden çıkıyorsun kendi kafana göre onu anlamadım batıköyleri hepsi merkezde ise gidiyor neyse şuan 662 bin merkez Türkoğluyla beraber olunca 804 bin oluyor 10 yılda 200 bin nüfus gelecek diyorum fazla nüfusu istemem zaten olağan yılda 20 bin nüfus yeterli olacak

Maraşsız 9 Ekim 2020 - 12:14

Köy, kırsal yerleşimdir. Köyünde ikamet edip şehre çalışmaya gelenler olması (her ilde böyleleri var) kırsal nüfusa dahil olmadığını göstermiyor.
Köyler dahil merkez ilçelerin toplamı yaklaşık 654 500, Türkoğlu eklendiğinde 731 500 ediyor yine yaklaşık. 662 000'ler, 804 000'ler nereden çıkıyor? Üstüne, Türkoğlu merkeze yakın olmasına rağmen tam bitişik değil (buna da itiraz etmeyin bari). 654 500'ün 600 000'ini zorlayıp merkez olarak sayarsak bile 1 000 000'a 400 000 var. 10 yıl diyorsunuz, her yıl 40 000 yeni kişiyle bir arada yaşamak istiyorsanız bir şey demiyorum. Hadi iyi hesaplar.

Ahh 22 Ekim 2020 - 01:40

"kökeni bozulmamış" (ki ne güzel bir özellik) diyip de 10 yıla bir milyon olsun, şu kadar olsun demek de be kadar ironik. 10 yıla istediğin kadar büyüse kökeni bozulmamış olmayacak artık.

Kayserili 19 Ağustos 2020 - 01:25

Kahramanmaraş 5 yılda iyi yol kat etti kayserili olarak şehire girerken hissediyorsun gelismisligi 5 yıl sonra merak ediyorum nasıl olacak güzel şehir havalı rüzgarı bol

108
Ceyhan 21 Ağustos 2020 - 10:58

Dulkadiroğluna gidersen de gelişmemişliği hissedersin

Metin 10 Ağustos 2020 - 10:36

Elbistan'da iki üç gün kalmıştım.Hiç yaşanacak biryer değildir.Bunlalıma girmiştim.Maraş merkezdede bulunmuşluğum olmuştur.Maraş il merkezi Malatya il merkezi ile aynı nüfusta bir yer.
Dikkatimi çeken eski camiler ve diğer eski yapılar.iyi muhafaza edilmiş veya restore edilmişler.Şehir dediğim gibi Malatya il merkeziyle benzer araç ve insan yoğunluğuna sahip,gelişmekte olan büyükçe sayabileceğimiz bir şehir.Ama Antep,Adana gibi bir il merkezleriyle rekabet edemez tabi.
Ama iyi yönetimle Kayseri,Konya gibi bir il merkezi olabilir.

-83
46-23 29 Haziran 2020 - 18:36

Bugün de sizlere Kahramanmaraş'ın "özgün" mutfağını yazacağım. Oldukça zengin, müthiş bir mutfak kültürüne sahip olmasına rağmen, bu alanda da yetersiz tanıtım ve reklam sebebiyle yeterince bilinmiyor. Sadece bu şehre gelenlerin ya da hâli hazırda bu şehirde yaşayanların bildiği, kendisine özgü bir damak anlayışı var. Birazdan sayacağım bu lezzetlerin çoğunu okuyunca "bundan zaten filan yerde de var" diye aklınızdan geçirebilirsiniz. Ancak Kahramanmaraş'taki bu lezzetlerin en büyük farkı, pek çoğunun ev yapımı olması ve Maraş'a özgü stillerle yapılmasıdır.
Bu lezzetleri sıralayacak olursak: Maraş dondurması, Maraş kırmızı biberi, Maraş acı pul/toz biberi, biber salçası (süper acı olanı da mevcut), domates salçası, Maraş tarhanası, tarhana firiği (tarhananın henüz kurumamış hâli), tarhana çorbası, zeytinyağlı, etli ve acılı dolma/sarma çeşitleri, Bertiz kabarcık üzümü, kabarcık pekmezi, tereyağlı pekmez öldürmesi, kışlık yufka ekmek, katık, hedik, terli koruk (tuzlanmış koruğu, kapalı bir kapta çalkalayarak elde edilen süpper ekşi gıda), sumak, sumak ekşisi, menengiç, menengiç kahvesi, yeşil fıstık (antep fıstığı diye bilinen), yaban kekik, yaban alıç, hapısa, çöş börek, yoğurtlu kebap, içli köfte, ravanada şerbeti, kırma tatlısı, acem pilavı, et kabağı sulu yemek çeşitleri, ürtmekli çökelek böreği, çullama, helise, katıklı aş (halk arasında: gatıklaş), incir ilendisi, ekşili çorba, sulu yağlı köfte, pide döneri, incir reçeli, un sucuğu, pekmez sucuğu, bastık, fıstıklı bohça, meyan şerbeti (halk arasında: ballı mayam) ve dahası..
Şimdilik bu kadar, aklıma gelenler. Unuttuğum varsa, lütfen bu yorumun altına ekleyiniz.

110
Anonim 30 Haziran 2020 - 09:52

Maraş çöreği, tirşik çorbası, kelle paça, bamya sulusu, ekşili aya sulusu, eli böğründe tava, arap tava, hapısa,

Anonim 30 Haziran 2020 - 09:57

Maraş fıstık ezmesi, maraş sıkma peyniri

46-23 28 Haziran 2020 - 03:13

Merkez nüfusu 654000dir. Şehirdeki Suriyelileri ve diğer yabancı kökenlileri dahil edersek 700000i bulur. 1936 yılında yayınlanmış olan bir kitapta, yeşil fıstığın Maraş'a ait bir yöresel ürün olarak tanıtıldığını okumuştum. Şu an Antep buna sahip çıkıyor. Üretim olarak ise zirvede Urfa var. Kahramanmaraş'ta gezip-görülecek çok yer var. Bu şehirde gezmediğim yer kalmadı. Yorumlara baktığımda, genelde herkes kendi gezdiği üç-beş yeri yazmış ve şehrin çok fazla gezilecek yeri olmadığını iddia etmiş. Ancak gezme işi, tamamen ekonomik bir meseledir. Gezmek isterseniz size şöyle uzun bir liste yazayım: Maraş kalesi, Andırın kalesi, Döngel mağaraları ve piknik/kamp alanı, Yeşilgöz, Fırnız, Yedikuyular kayak merkezi, Arkeoloji müzesi, Başkonus yaylası, kara göl ve küçük göl, mutfak müzesi, edebiyat müzesi, Haşdırın, Ahir dağı ve zirvesi, Extrem park, Blueland, Atatürk parkı ve lunaparkı, Piazza avm, Arnelia, tarihi çarşıları, Ulu camii ve Taş medrese, yer altı çarşısı, seyir terası, Taş köprü ve kılavuzlu, Ali kayası, tarihi mahalle ve konaklar, Ashab-ı Kehf, Süleymanlı mahallesi ve kaplıcaları, (dağcılar için) Berıt dağı, Engizek dağı, Keş dağları, Uludaz, Milcan, Andırın dağları, (balıkçılar için) Menzelet, Fırnız, Bertiz, Kılavuzlu, Körsulu, Sır.. Ayrıca il genelinde yüzlerce mesire alanı ve park. Kahramanmaraş, bölgenin en yaşanılabilir şehridir. Sanayisi, emsal illere oranla zirvededir. Dünya çapında markaları vardır: Mado, Red Pepper, Hünkar Bey, Pak Plastik, Lee Cooper, (el işi) Hartlap Bıçağı, Has Cevher, Alpedo, Golf, vs.. Altın, gümüş ve bakır işlerinde, Türkiye'de ilk sıralardadır. İl genelinde dört iklim bulunmaktadır ve dört coğrafi bölgeye de yatkındır. PKK asla barınamadı, barınamaz da. Nüfusa oranla ceraim (suç oranı) pek çok ilin gerisindedir. Karayolları yeterli, il içi ulaşım genel olarak rahattır. Tarihi mahalleri saymazsak, genel olarak sokak ve caddeler yeterlidir. En önemlisi ilin tamamında, musluk suları içilmektedir. Bu konuda Türkiye'de tektir. Market, manav, pastane-kafe-restoran, akaryakıt, ev-iş yeri kiraları, konut fiyatları ve gezi maliyetleri civar illere göre bariz bir şekilde uygundur. Şehrin en büyük eksiği (yüzlerce yıldır kendisine yetmesine, kahramanlık destanı yazmasına, büyük adamlar yetiştirmesine ve edebiyat şehri olmasına rağmen) güçlü bir siyasi figür hiç çıkmamıştır. Günümüz Türkiye'sinde bir il için en önemli unsur (malesef) oturaklı, sözü geçen siyasetçilerdir. Bu konuda Antep bir numaradır. Türkiye siyasetinde hep söz sahibi olmuşlar, bu sebeple de bölgede lider olmuştur. Özellikle de bölge insanı bunu çok iyi bilir. Adana daha büyük olmasına rağmen, hep Antep'in gerisinde kalmıştır.
Vesselam daha çoook yazardım ama fazlasıyla uzun oldu. Selamlar, iyi okumalar.. (Önemli Not: Maraş-Antep-Hatay-Adana rakip değildir. Bu illerin insanları bir birlerinden nefret etmezler. Ancak son zamanlarda yapılan kıyaslamalar, bu iller bir birini sevmiyormuş gibi algı oluşturmaya başladı. Üç aşağı, beş yukarı aynı kültürün, aynı toprağın şehirleridirler.)

111
46-23 28 Haziran 2020 - 13:42

Önemli Düzeltme: Yukarıda sözünü ettiğim kitap, 1933 yılında yayınlanmış olan "Belediyeler" isimli kitaptır. Şu an internette satılmaktadır. O kitapta, şu anki adı "Antep Fıstığı" olan yeşil fıstığın, Maraş'a ait bir yöresel ürün olduğu yazmaktadır. 2019 itibariyle yeşil fıstık üretiminde Urfa başı çekmektedir.

Yorum 12 Haziran 2020 - 11:07

Kahraman maras da şehrin içinde inşaat çalışmaları çok nadir görürsün.Şehirde bir değişim bir gelişme pek göremiyorum ne zaman gitsem.
Antepde de nereye baksam neresine gitsem kule vinçler görünüyor.Karşına çıkıyor her tarafı şantiye alanı Okul inşaatı.Yurt,hastahane ,otel ,iş merkezi ,fabrika inşaatları ,park inşaatları mağaza genelde konut inşaatları karşına çıkıyor bunun sebepi ney acaba .

39
Maraşlı 12 Haziran 2020 - 22:06

Az nüfus artışı ve yatırım azlığı. Başka bir açıklaması yok

Maraş 13 Haziran 2020 - 21:10

Nüfusun merkez 500 bin küsür, il nüfusu 1 milyon küsür olduğuna aldanmayın.

Şehrin etkinliği, hareketliliği Ceyhan, Osmaniye, Elazığ gibi.

Gaziantep ve Adana'nın gölgesinde kalmasına bağlıyorum bunu, merkez olabileceği bir bölgede olsa daha farklı olabilirdi.
Malatya Maraş'tan potansiyeli daha fazla olan bir kent değil. Bölge merkezi sadece. Farkı bu.

Maraş ise bu bölge için hormonlu Ceyhan, hormonlu Kozan, hormonlu Kırıkhan, hormonlu Nizip gibi.

İstanbullu 7 Haziran 2020 - 14:37

Kahramanmaraş gayet doğal nüfusu artıyor Antep ve ya Adana gibi dogulular gelmiyor şehir böyle giderse çok iyi herşey ama halk daha geliştirilmeli belki ben gideceğim ama bu şehir 20 yıl sonra tanınmayacak kadar değişecek huzurun şehri olacak edeler

87
Ramo 24 Mayıs 2020 - 19:04

Şehrinizin kıymetini bilin, bir Bursalı olarak söylüyorum. Çünkü Maraş her açıdan gelişmeye açık, yeterki destek verilsin, bir el atılsın. Tarım desem geniş ovalar ve araziler var, hayvancılık desen birçok mera, yayla var, sanayi desen hammadde konusunda birçok şehirden önde ve yatırım yapılmasına bakar, Ticaret desen, iki büyük şehir arasında sürekli onlara ve dış ülkelere işler satar, Turizm desen harika doğal güzellikleri kaplıcaları var yeterki tanıtılsın. Eğer bu dediklerim giderilirse, maraş, Adanayla, Anteple yarışacak duruma gelir. Sevgiler

83
Türkoğlu 7 Haziran 2020 - 14:18

Her sözüne katılıyorum

61 20 Mayıs 2020 - 11:11

Kahramanmaraş aslında merkezi, Andırın ve Göksun ilçeleri tam Adana, Mersin ve Osmaniye gibi yörük kültürü olmasa da benzeri Hatay Kırıkhan'a benzer bir kültüre sahip.

Ancak buna rağmen Akdeniz ili havası vermiyor.

Bunda ilin tam manasıyla doğu kültürüne sahip ilçelerinin payı büyük.

Mesela Pazarcık Adıyaman'a verilse; Elbistan il olsa ve Afşin, Ekinözü, Nurhak gibi ilçeleri alsa Kahramanmaraş Osmaniye misali bir Akdeniz ili olur.

Ama mevcut haliyle daha ziyade Doğu Anadolu ve Güneydoğu ili imajı veriyor ve mevcut sınırları ile Akdeniz ili imajına kavuşacağını sanmıyorum.

Hatta Gaziantep merkezi Akdeniz'e girse de Akdeniz iliyiz iddiasında bulunsa Maraş'tan daha çok Akdeniz iline benzer.

Maraşlı arkadaşlar Elbistan'ın il olmasına karşı çıkıyorlar.
Bırakın il olsunlar. Doğu Anadolu'da Maraş toprağı olması şart mı?

-72
Furkan 28 Mayıs 2020 - 00:29

İddaa'n doğru olabilir ama bir ama bir gaziantepli olarak söylüyorum bir ilin hangi bölgede olduğu o ilin iklime bağlıdır mesela maraşta yazın aşırı nem olurken gaziantepte hiç nem olmaz diyeceksin Elbistan Göksun andırında hava sıcağlığı yazın düşük diye ona bakarsan adana Pozantı ilçesi adanadan daha serin ve soğuktur buradaki fark sadece iklim arası geçişte olan bir yer olması GAZİANTEP İslahiye Nurdağı ilceleride Akdeniz iklimi yaşar ama hiç nem göremezsin.

61 28 Mayıs 2020 - 15:37

Pozantı serindir ama bitki örtüsü maki ile ormandır.
Yeşildir.

Pozantı'dan Niğde'ye geçtiğiniz an keskin bir şekilde çöl gibi İç Anadolu merhaba der size.
Aradaki farkı coğrafyadan zerre anlamayan insan dahi anlar.

Pozantı da Akdeniz iklimine dahildir velhasıl.

Türkoğlu 14 Mayıs 2020 - 18:32

Kahramanmaraş Türkoğlu merkez ilçe ilan edilmeli merkez nüfusu 750 bin olur zaten Türkoğlu 3 bin onikisubat 15 bin nüfusu artmış fazla sürmez bu şekilde nüfus artarsa 7 yıl sonra 1 milyonluk koca merkez çıkar ortaya bunu Göksun yolu Afsinden gecmeliydi bence kuzey ilçeler eriyor Göksun da bitiyor Kahramanmaraş büyük şehirin yapacağı kayseri yolunu kenarlarına ev ve avm Türkoğlu yolunda iş yerleri bağlanmalı

67
Yorum 17 Mayıs 2020 - 10:39

Şehi batıys doğru genişliyor, yani yakın bir tarihte Türkoğlu ile birleşmeleri olanaksız. Şehir kılavuzluya kadar genişler, ondan sonra güneye doģru açılır

61 20 Mayıs 2020 - 11:03

Türkoğlu ile birleşmesine gerek yok.
Zaten Türkoğlu başka bir ile bağlanacak bir noktada değil. Bırakın Maraş'a bağlı gelişsin. Nüfusu arttırıp ne yapacaksınız. İl nüfusu nasılsa sabit.

46 8 Mayıs 2020 - 19:25

El İşi Hartlap Bıçağı, Oyma Çeyiz Sandığı, Maraş Yemenisi, Maraş Burma Bileziği, Maraş Biberi, Maraş Dondurması, Maraş Dolması, Maraş File Nakışı, Maraş Sumak Ekşisi, Sumak Akıtı, Maraş Tarhanası, Maraş Çöreği, Fıstık Ezmesi, El İşi Bakır Gereçler, Firik, Yüksek Kaliteli Un.. Ve daha saymakla bitirilemeyecek pek çok yerel ürün. Gastronomide zirve.

69
Nizipli 26 Nisan 2020 - 17:53

Kendi halinde, kendi yağında kavrulan bir şehir.

Malatya kadar büyük olmasına rağmen Malatya'dan maalesef biraz daha silik bir il.

Maraş konumu nedeniyle hem avantajlı, hem dezavantajlı.
Adana ve Gaziantep gibi iki metropole yakın olması gelişmesine katkıda bulunuyor.
Ancak yine iki metropole yakınlığı nedeniyle bölgesel merkez olma iddiasına girişemiyor ve Malatya, Trabzon gibi şehirlerden eksiği sanırım bu.

Yine de Maraş'ı sever sayarız.
Metropol olmak demek sayısız dert demek.

Maraş kendine yetebiliyor.
İmkanları da mevcut.
Daha ne olsun ki. Severim Maraş'ı; Merkez, Andırın, Türkoğlu, Pazarcık, Göksun..

Adana ve Gaziantep'e imrenerek gereksiz ve uzak metropol olma hayalleri yerine; kendine yeten, Eskişehir gibi model şehir olma hedefi tutun derim.
Eskişehir de Maraş gibi bir metropolün gölgesinde bir büyükşehir. Ama marka.

Sevgi ve saygılar..

-41
Nizipliiiiii 7 Şubat 2021 - 03:18

Birader iyi güzel yazmışın ama unutma ki Malatyanın ilçeleri yakında yok olacak. Hepsi köhne yerlerde, uğrayan bile yok, hepsi köy gibi... Nüfusun %90'ı merkezde... Çevresinde yerleşim yeri kalmayan bir yer asla büyüyemez, her yönden küçülür. Bakalım o ilçecikler yok olduğunda nasıl olacak ? Kahramanmaraş ise bildiğin Adana-Antep ticaret hattında bulunuyor. Üstelik Doğu-batı yolu burdan geçiyor.

Emin 8 Nisan 2021 - 12:29

Eski şehir gibi olması mümkün değil, demografi sorun , Maraş olayları hala insanların zihninde

Anonim 18 Nisan 2020 - 13:31

Van, Kahramanmaraş. Hangisi büyük ?

-60
Ad 20 Nisan 2020 - 01:14

Selam, Adana-Gaziantep'te olduğu gibi burada da aynı verileri paylaşırsak:
2000'de Kahramanmaraş'ın merkezi 326 198, Van'ın merkezi (Merkez+Edremit) 290 945.
2007'de Kahramanmaraş merkezi 371 463, Van (Merkez+Edremit) 344 233.
2012'de ise Kahramanmaraş'ın merkezi 443 575 olurken Van (Merkez+Edremit) 384 415'e çıkmış.
Günümüzde ise kırsal mahalleleri (köyleri) ayıklamaya çalışırsak Van'ın merkezi 540 000 dolaylarında iken Kahramanmaraş'ın merkezi az gerisinde 530 000 dolayındadır. Fakat Van'daki yüksek artış, gördüğüm kadarıyla çok büyük oranda kırsaldan kente göçüş ile Hakkari vb. illerden insanların gelmesi sebepli iken Kahramanmaraş'ta özellikle Türkoğlu'na doğru genişleyen sanayi ve Kayseri-Sivas üzerinden Hatay-Gaziantep çevresine gidiş yolu üzerinde olmasından ötürü. Dolayısıyla Van'daki artış bir süre daha yüksek seyrederken ileriki dönemde yakın olan merkezler içinde Kahramanmaraş'ın öne geçeceğini öngörüyorum.

Karadayı 16 Mayıs 2021 - 18:21

Kahramanmaraş nüfus olarak biraz daha fazla

Ali 18 Nisan 2020 - 08:03

Dondurmasıyla ünlü Maraşımız adından da anlaşılacağı gibi Kahraman bir şehrimiz. Nüfusu her yıl düzenli olarak artıyor. Birde şehir merkezinde bir bina vardı sanıyorum il özel idaresi binası dünyanın en saçma binası olarak seçilmişti.

-42
Maraş 21 Mart 2020 - 03:40

Kahramanmaraş’ın merkez nüfusu 654.521 geçen yıla göre 14 bin artmış

62
Türkoğlu 19 Mart 2020 - 01:54

Türkoğlu Kahramanmaraş a doğru geliyor 10 yıla kalmaz Tamen birleşir bir anda koca şehir olur Kahramanmaraş diğer ilçeler ilcelik ten düşer Elbistan Afşin Nurhak ve ekinozu hızla eriyor bir devlet çare bulması gerek kimse ilçelerde durmuyor

59
Afşarbegi 18 Nisan 2020 - 13:32

Antep gibi oluruz

Marasli 8 Mart 2020 - 01:38

Onikisubat diğer ilçeleri emiyor büyük şehir olduktan sonra hiçbir ilçe gelişemedi ve köylerde insanda kalmadı ilçeler eriyor 10 yıla kalmaz biterler tamamen devlet buna çözüm bulsa bile halk artık büyükşehirlerde ilçelerde durmuyor kimse

-35
yorumcu 9 Şubat 2020 - 19:36

Kahramanmaraş aslında güzel bir şehir.Ama küçük bir şehir.Şehirde çok dolaştım.Hep aynı yerleri gezin görün.Aslında Maraş Antenin banliyösü gibi bir şehir.Antepde çalışıp Maraş da oturanlara rastgeldim.Antep çok büyük.Şehir olarak 2 milyonu çoktan geçdi.Resmi nüfusa dahil edilmeyen. Maraş merkez nüfusu kadar göçmen var.Başbınar dan otobüsle Karataş gitmek 1 saat den fazla sürüyor.Beykentden beştepe onkoloji bölgesine 2 saat sürüyor.Halbuki Sevtur arabalarıyla başbınardan Maraş merkeze en fazla 45 dk.sürüyor.Antepin içinden içine gitmek den daha kısa sürüyor.Otobüsle Maraşa gitmek .

-28
nağlan 15 Ocak 2020 - 10:50

böyle bir yere sahipsen arkadaş allahtan daha ne istersin havası suyu ömre bedel tam bir yaşanacak şehir zamanla bak neler olacak bekle

61
Akif 20 Kasım 2019 - 15:57

Kahramanmaraşımız en iyi şekilde geliştirmek işadamlarımızla bakanlarımıza ensafla tüm Kahramanmaraşlılar ekonomik , sosyal sporun bütün dallarda ve her şeyin iyi şekilde ve Gaziantep den kayseriden mersinden tüm gelişmiş şehirin üstünde olması gerekiyor

56
Akif 20 Kasım 2019 - 15:48

Kahramanmaraş tarih ,su .havası.ormanları yemekleri tatları dondurması el sanatları ,biber ve doğa bakında çok güzel ve kendisin kanıtlıyor ama değer
bilmiyoruz ve değeri bilme ve korumak ve mücedele edilecektir sayğılar ve sevgiler

53
Arif 27 Ekim 2019 - 00:42

Metro veya tramvay yapılmamasını şuna bağlıyorum. İlçeler merkeze çok uzak konumda. Eğer ilçeler merkezle bitişik ya da yakın olsaydı hepsini birbirine bağlardık 1 milyonluk bir şehir merkezi olurdu, aynı Istanbulda, ankarada bursa da olduģu gibi. Ve 1 milyonluk bir şehrede sadece otobüs, taksi yetmeyeceği için mecbur metro, tramvay gelirdi

1
Xyz 5 Ekim 2019 - 09:14

Adana Urfa otoyolunun Maraş’tan geçmesi güzel olmuş

50
İskender 27 Haziran 2019 - 17:27

-Yalnızca bina dikmekle, yol yapmakla çağdaş bir kent olunmuyor. İnsanların zihinsel olarak da gelişmesi gerek. Ne demek bu ? Evrensel kurallar oturmuş olacak. Mesela:
> Yayaya kırmızı ışık yanarsa, yaya durmalı.
> "Ceketimi koysam, seçimi kazanır." diyenlere oy vermemeli.
> "Kız çocuğu da okur mu ? Okul da neymiş !" diyen olmayacak.
> Bir milletvekili, bir bakan geldiğinde, trafik felç olmayacak.
> İki gram yağmur yağdığında, yollar derelere dönüşmeyecek.
> Hak hukuktan, dinden imandan söz edip, arkasından da gidip kızına, oğluna torpil aramayacak.
> Çöpleri balkondan aşağıya veya arabanın içinden yola atmayacak.
> Esnaf ise, kaldırımı işgal etmeyecek.
> Trafiği rahatlatmak için metro, alt geçit, viyadük ve benzeri yapılar olacak.
-Örnekler daha da uzatılabilir.
-Kahramanmaraş, Türkiye'de coğrafya, iklim, kültür ve tarih yönünden oldukça zengin. Ancak, tarih ve doğa bilinci bakımından hala bir eksiklik olduğunu düşünüyorum. Kahramaraş; Almanya, Avusturya, Kanada ve İsviçre gibi bir ülkede olacaktı ki, siz o zaman görecektiniz. Oradakiler de insan, buradakiller de insan. Ama, buradakilerin çoğu, "ONLAR NASIL BAŞARDI ? BİZ NEDEN O KADAR GELİŞEMİYORUZ ?" sorusunu soramıyor sanırım veya bazıları halkın soru sormasını mı istemiyor ?
-Bu bilgilendirici çalışmada emeği geçen herkesi kutlarım.
-Daha güzel ve çağdaş bir Kahramanmaraş görme dileklerimle, tüm canları Kahramanmaraş'tan selamlıyorum. Bu arada, Kahramanmaraş Göksun Keklikoluk'a ve Sivas İmranlı Doğançal'a (Yazıkoya Orté) selamlar.

-47
Hulusi delioğlan 26 Nisan 2020 - 21:20

K.maras yakın zamanda çok güzel ve huzurlu bir şehir oldu. Sadece bir eksiği var milletvekileri bu şehirde uzak duruyorlar gibi geldi bana biraz eksiklerine başkaları daha iyi olacak.

Selçuk 23 Mayıs 2019 - 23:32

Biri Maraş’ta mavi adidas gibi markalar varmı diye cahilce bir yorum yapmış, Kahramanmaraş’ta olup olmamasından ziyade o ürünlerin çoğunun Maraş’ta üretildiğini bilemende fayda var. Kahramanmaraş’ta tekstil sanayisinin diğer sanayi kollarının boyutlarını araştırıp cahilliğini giderebilirsin! Batıda yaşayan kardeşler bu taraflara küçümser gözle bakmaktan vazgeçin, biraz araştırın. Ne kadar komik durumda olduğunuzu anlarsınız. Anlarsanız tabi.

57
Maraji 13 Mart 2019 - 15:44

Şu an hızlı bir şekilde gelişiyor. Kara, hava ve demir yolu bağlantıları da tamamlanırsa süper olur. Türkiye Kahramanmaraş 1 numara. Ben sevdim.

49
ilhami 1 Mart 2019 - 20:56

K.Maraş; anavatan partisinin iktidarı döneminde adana urfa otoyolunun projesinin k.maraş'tan geçmesini Rahmetli Özal'da istemişti ama o zamanlar partide ağırlığı olan Antepli Mustafa Taşar karşı çıktı ve yolun direk geçmesini sağladı ,genelde dediğini yaptırıyordu.bizim gelişmemize engel oldu,neticede konumu itibarı ile gelişemez nedeni transit yol güzergahında olmadığı için, ne demir yolu, nede kara yolu olarak, girdi çıktı sirkilasyonu yok. bu nedenle yerli turistte gelmiyor yabancıda gelmiyor. demir yolunun ve kara yolunun en kısa mesafeden yeşil hisardan kayseriye bağlanırsa, Ordudan gelen transit yolu Osmaniyeye bağlıyacaklar, şayet yolun güzergahını değitirerek ,bulutoğlu köyünden türkoğlu ilçemizden geçerek kestirme olarak otobana bağlanırsa, o zaman şehrimizede gelen giden yoğun olur. iç ticaret daha iyi olur her yönden gelişir. Çin-Avrupa arasından geçecek yük taşımada kullanılacak ejder yoluda denen demir ipek yolu 20 yılda yapılacak, altyapı projelerine başlandı.Çin-Tahran- k.maraş-Ankara- İstanbul-Moskova-Duisburg- Roterdamdan geçmekte tek yön olarak tasarlandı.bazı Avrupa Devlet başkanları konu hakkında açıklamalarında çift yönlü olsa daha iyi olurdu dediler, zamanla belkide oda olabilir. ama güzergahtan dönüş yok 65 ülkenin imzası var. güzergahı uzmanlar bir araya gelerek en kısa mesafe olarak onaylandı. ticarette yolun kısa olması maliyetleri düşürür .bizim ilgili bakanlık şurdan geçsin, bizim şu anda yaptığımı güzergah var diye söylediler. diğer ülkeler sakin ve en kısa güzergahı seçerek, k.maraştan geçecek olması, büyük şanstır,Antep belediye başkanı ipek yolu, antepten geçmeli, eski ipek yolu bizden geçiyordu diye istanbul'daki bu konuda düzenlenen panelde dile getirdi. ellerinden gelse onuda değiştirirler ama bu kez durum farklı, tarafsız şekilde güzargah belirlendi. belki havalimanı ayağında olabilir Antep çünkü:proje, hava-deniz-demiryolu olarak tasarlandı.yolların geçtiği yerlere lojistik köylerde kurulacak.çevre iller ürünleri göndermek için gelecekler yerli ve yabancı ofisler kurulacak.

49
Kahramanmarasj 9 Ocak 2019 - 23:55

2018 Yine çılgın bir yıl geçti Kahramanmaraş adına tüm Kahramanmaraş ı sevenleri iinstagram sayfamıza bekleriz buradan çalışmayan millet vekillerine soruyorum neden aday oldunuz acaba .

48
Seyit 21 Kasım 2018 - 00:59

Expo 2023 almasıyla dünya Kahramanmaraşa gelecek 15 yılda yapılacak hizmetler 5 yılda gelecek 2022 amesterdamda 3 milyon turist gelecek ortalama buda yatırım demek Kahramanmaraş dünyaya açılıyor acibadem hastanesi veya medikal park yapılacak ve yeni avm batı yakasına kesin bilgi. .. uğraşır iş olacağına varır biz böyle şehiriz yılan gibi sesiz tutunca sokarız ☺

45
Emrah 15 Ekim 2018 - 13:16

K maraşım çok güzel şehir oluyor

47
H.CAHİT 14 Ekim 2018 - 23:56

HİÇ BİR İLÇEYE NASİP OLMAYAN FAKÜLTE ELBİSTANA NASİP OLDU HALİNİZE ŞÜKREDİN.

46

Web sitemizdeki çerezleri (cookie) kullanıcı deneyimini artıran teknik özellikleri desteklemek için kullanıyoruz. Aynı zamanda analitik çerezler de kullanıyoruz. Çerezler hakkında detaylı bilgi için Kullanım koşulları ve Gizlilik sayfamızı inceleyiniz..