Eskişehir Nüfusu
Eskişehir nüfusu bir önceki yıla göre 8.801 artmıştır.
Eskişehir nüfusu 2023 yılına göre 915.418'dir.
Bu nüfus, 454.606 erkek ve 460.812 kadından oluşmaktadır.
Yüzde olarak ise: %49,66 erkek, %50,34 kadındır.
Eskişehir Nüfus Yoğunluğu
Yüzölçümü 13.925 km2 olan Eskişehir ilinde kilometrekareye 66 insan düşmektedir. Eskişehir nüfus yoğunluğu 66/km2'dir.
Eskişehir Nüfusu 2024
Eskişehir 2024 nüfusu, tahmini verilere göre 922.538.
Bu nüfus verisi, eski yıllarıdaki nüfus artış hızlarına göre tahmini hesaplanmıştır.
Eskişehir 2024 resmi nüfus bilgileri 2025 yılının başında açıklanacaktır.
Yıllara Göre Eskişehir Nüfusu
Yıl | Eskişehir Nüfusu | Erkek Nüfusu | Kadın Nüfusu |
---|---|---|---|
2023 | 915.418 | 454.606 | 460.812 |
2022 | 906.617 | 451.335 | 455.282 |
2021 | 898.369 | 447.761 | 450.608 |
2020 | 888.828 | 443.227 | 445.601 |
2019 | 887.475 | 443.635 | 443.840 |
2018 | 871.187 | 434.112 | 437.075 |
2017 | 860.620 | 429.078 | 431.542 |
2016 | 844.842 | 421.580 | 423.262 |
2015 | 826.716 | 412.205 | 414.511 |
2014 | 812.320 | 405.253 | 407.067 |
2013 | 799.724 | 399.189 | 400.535 |
2012 | 789.750 | 393.760 | 395.990 |
2011 | 781.247 | 388.880 | 392.367 |
2010 | 764.584 | 378.275 | 386.309 |
2009 | 755.427 | 374.990 | 380.437 |
2008 | 741.739 | 368.486 | 373.253 |
2007 | 724.849 | 359.393 | 365.456 |
Eskişehir Nüfusu Yıllara Göre Artış Grafiği
Eskişehir Nüfus Grafiği
Eskişehir Nüfus Artış Hızı
Yıl | Eskişehir Nüfusu | Artış Hızı |
---|---|---|
2015 | 826.716 | % 1.77 |
2016 | 844.842 | % 2.19 |
2017 | 860.620 | % 1.87 |
2018 | 871.187 | % 1.23 |
2019 | 887.475 | % 1.87 |
2020 | 888.828 | % 0.15 |
2021 | 898.369 | % 1.07 |
2022 | 906.617 | % 0.92 |
2023 | 915.418 | % 0.97 |
Yıllara Göre Eskişehir Nüfus Yoğunluğu
Kilometrekareye düşen insan sayısı. Eskişehir yüzölçümü 13.925 km2.
Yıl | Eskişehir Nüfusu | Nüfus Yoğunluğu |
---|---|---|
2023 | 915.418 | 66 /km2 |
2022 | 906.617 | 65 /km2 |
2021 | 898.369 | 65 /km2 |
2020 | 888.828 | 64 /km2 |
2019 | 887.475 | 64 /km2 |
2018 | 871.187 | 63 /km2 |
2017 | 860.620 | 62 /km2 |
2016 | 844.842 | 61 /km2 |
2015 | 826.716 | 59 /km2 |
2014 | 812.320 | 58 /km2 |
2013 | 799.724 | 57 /km2 |
2012 | 789.750 | 57 /km2 |
2011 | 781.247 | 56 /km2 |
2010 | 764.584 | 55 /km2 |
2009 | 755.427 | 54 /km2 |
2008 | 741.739 | 53 /km2 |
2007 | 724.849 | 52 /km2 |
İlçelere Göre Eskişehir Nüfusu
Yıl | İlçe | İlçe Nüfusu | Erkek Nüfusu | Kadın Nüfusu | Nüfus Yüzdesi |
---|---|---|---|---|---|
2023 | Odunpazarı | 421.469 | 206.003 | 215.466 | % 46,04 |
2023 | Tepebaşı | 390.116 | 194.919 | 195.197 | % 42,62 |
2023 | Sivrihisar | 20.478 | 10.496 | 9.982 | % 2,24 |
2023 | Çifteler | 14.926 | 7.635 | 7.291 | % 1,63 |
2023 | Seyitgazi | 13.481 | 7.108 | 6.373 | % 1,47 |
2023 | Alpu | 10.678 | 5.625 | 5.053 | % 1,17 |
2023 | Mihalıççık | 8.576 | 4.510 | 4.066 | % 0,94 |
2023 | Mahmudiye | 7.715 | 3.999 | 3.716 | % 0,84 |
2023 | İnönü | 6.244 | 3.260 | 2.984 | % 0,68 |
2023 | Beylikova | 6.016 | 3.111 | 2.905 | % 0,66 |
2023 | Günyüzü | 5.679 | 2.824 | 2.855 | % 0,62 |
2023 | Sarıcakaya | 4.651 | 2.337 | 2.314 | % 0,51 |
2023 | Mihalgazi | 3.037 | 1.550 | 1.487 | % 0,33 |
2023 | Han | 2.352 | 1.229 | 1.123 | % 0,26 |
Eskişehir Nüfusunun Yaş Gruplarına Göre Dağılımı
Yıl | Yaş Grubu | Nüfus | Nüfus Yüzdesi |
---|---|---|---|
2023 | 0-4 Yaş | 44.621 | % 4,87 |
2023 | 10-14 Yaş | 55.202 | % 6,03 |
2023 | 15-19 Yaş | 59.997 | % 6,55 |
2023 | 20-24 Yaş | 71.227 | % 7,78 |
2023 | 25-29 Yaş | 68.200 | % 7,45 |
2023 | 30-34 Yaş | 65.297 | % 7,13 |
2023 | 35-39 Yaş | 67.677 | % 7,39 |
2023 | 40-44 Yaş | 71.421 | % 7,80 |
2023 | 45-49 Yaş | 66.775 | % 7,29 |
2023 | 50-54 Yaş | 62.532 | % 6,83 |
2023 | 55-59 Yaş | 57.542 | % 6,29 |
2023 | 5-9 Yaş | 55.871 | % 6,10 |
2023 | 60-64 Yaş | 53.200 | % 5,81 |
2023 | 65-69 Yaş | 41.783 | % 4,56 |
2023 | 70-74 Yaş | 31.419 | % 3,43 |
2023 | 75-79 Yaş | 21.059 | % 2,30 |
2023 | 80-84 Yaş | 12.632 | % 1,38 |
2023 | 85-89 Yaş | 6.318 | % 0,69 |
2023 | 90+ Yaş | 2.645 | % 0,29 |
Eskişehir Aldığı Verdiği Göç
Yıl | Aldığı Göç | Verdiği Göç | Göç Farkı |
---|---|---|---|
2014 | 35.927 | 27.977 | 7.950 |
2013 | 33.893 | 28.329 | 5.564 |
2012 | 32.363 | 25.299 | 7.064 |
2011 | 35.045 | 27.908 | 7.137 |
2010 | 31.662 | 26.780 | 4.882 |
2009 | 32.346 | 23.225 | 9.121 |
2008 | 31.731 | 21.970 | 9.761 |
Yıllara göre Eskişehir nüfusu için yıl seçiniz;
2022 » 2021 » 2020 » 2019 » 2018 » 2017 » 2016 » 2015 » 2014 » 2013 » 2012 » 2011 » 2010 » 2009 » 2008 » 2007 »
Eskişehir Hakkında
Ortasından Porsuk Çayı geçen, "öğrenci şehri" diye anılan, Met helvası, Nuga helvası, Haşhaşlı çöreği, Kalabak suyu ve çiböreği ile meşhur Eskişehir, ayrıca ülkemizde işlenebilir lületaşı çıkarılan tek yerdir. Piknik alanları, kaplıca ve içmeleriyle dikkat çeken şehirde Bademlik, Orman Fidanlığı ve İnönü Planör Kampı, ziyaretçilerine doğayla başbaşa, güzel vakit geçirme imkanı sağlar. Ayrıca şehirde 1995 yılından bu yana Uluslararası Eskişehir Festivali düzenlenmektedir. Yapay sahili, havuzu, gölet ve yürüyüş parkurları ile ziyaretçilerine ve Eskişehirlilere çeşitli aktivite imkanları sağlayan KentPark, Eskişehir Otogarı’nın hemen arkasında yer alır.
GEZİLEBİLECEK YERLER: Eskişehir’in en eski yerleşim bölgesi olan Odunpazarı semtinde, Paşa Mahallesi'nde bulunan ve 1525 yılında yaptırılan Kurşunlu Camii, Odunpazarı evleri, Seyyit Battal Gazi'ye ithafen 13. yy başında yaptırılan Seyyit Battal Gazi Külliyesi, Atlıhan Çarşısı, Nasrettin Hoca'nın evi, Bizans ve Roma döneminden kalıntılar bulunduran ve bir Frig eseri olan Doğanlı Kale, KentPark.
Coğrafi işaretli ürünler: Eskişehir Lüle Taşı, Met Helvası, Eskişehir Çiğböreği (Çibörek)
NE ALINIR?
Lületaşı, Sorkun çömleği, met ve nuga helvası, cam işçiliği.
Yorumlar & Bilgiler
Güzel şehir ama üniversiteler ayakta tutuyor bu şehri. AÜ, ESOGÜ, ESTÜ çıkar bu üniversiteleri Kütahya'dan, Afyon'dan pek bir farkı kalmaz.
Üniversitelerin muhakkak katkısı olmuştur. Ama durumu tek başına üniversitelere bağlamak doğru olmaz. Afyon ve Kütahya'daki toplam fabrika sayısı Eskişehir'deki OSB'deki fabrika sayısının yarısı etmez. O sebeple Eskisehir'i Afyon yada Kütahya ile kıyaslamayın.
Ankaradan Eskişehire göç ettim gayet mutluyum ne Ankara gibi karmakarışık ne Kırşehir Yozgat gibi küçük gayet modern italyada Veronayı andıran sehir, tavsiye ederim.
Sarıcakaya ilçesi ile Mihalgazi ilçesi birleşip tek bir ilçe olması yada Tepebaşı ilçesine bağlanmaları, Han ilçesinin Seyitgaziye bağlanıp mahalle olmaları gerekiyor
Eskişehir nüfus artış hızı 2019 yılından sonra biraz düşüşe geçti. Bence bu yılda 12 bin civarında bir nüfus artışı olur. 910.000 civarında bir nüfus sonucu bekliyorum Eskişehir için.
Eskişehirin göç almaması gerekiyor.Afgan ve suriyeliler bari bu şehre gelmesin.Suç ve işsizlik artıyor.Demografi bozuluyor.Çok çocuk yapıyorlar.Buna bir dur demeli.Huzurlu ve sakin hayat herkesin hakkıdır.Cok nüfus değil.Önemli olan nitelikli nufustur.Ayrica çarpık kentlesmede fazla bunun onune geçilmelidir.
İlginçtir bu yıl Bilecik ilimizin nüfusu 9617 kişi artarken Eskişehir ilimiz 9541 kişi artmış. Yani başka bir ifadeyle Bilecik nüfusu Eskişehir'in nüfusundan fazla artmış.
Bilecikli olsam 1 dk bile durmadan Eskişehir'e yerlesirim kimse kusura bakmasın ilçe desen ilçe değil şehir desen şehir değil Bozüyük tam bir Eskişehirli bilecige göre Bozüyük çok daha güzel ve Eskişehir'ede yakin Şehir Eskişehirdir
Geçen yıla göre nüfusu yaklaşık 10 bin artışla 899 bine yaklaşmış. Ortalama 10 yıl sonra nüfusu 1 milyonu görebilir Eskişehir'in. Güzel düzenli ve orta büyüklükte bir şehir. Ne büyük ne küçük Eskişehir yaşamak için ideal bir şehir bence.
Eskişehirli olmaktan gurur duyan ve şehrini seven biri olarak, malesef şehrimiz ve ilçemiz artık eski imajını taşımıyor. Trafik sorunu ve bakımsız yolları şehrimize yakışmıyor. Tepebaşının hizmet görmeyen ve yok sayılmış mahalleleri cabası..
Eskişehir,tepebaşın da yaşayan biri olarak yazıyorum. Bu abimizin dedikleri doğru. Son yıllarda çok yoğun trafik var .tramvayların plansızlığından ve dediği gibi tepebaşının belirli mahalleleri (yeşiltepe esentepe sütlüce) gibi mahallerine hizmet gitmiyor oralar hep köy olarak kalmış. Bu abimizin yorumuna dislike atanlar belliki Eskişehir'de yaşamıyor.
Bir il için nüfus bakımından kalabalık olan, göç alan, sanayi ve ticareti gelişmiş bir ilçe çok önemli bir kriterdir. Eskişehir'in merkezi tamam Avrupai, modern bir şehir görünümünde ama ilçeleri tamamen kasaba. Birde dikkatimi çekti ilçeleri il merkezine epey uzakta. Şöyle yakın konumda bir ilçesi yok. İlçelerin neredeyse tamamı 5-10 bin nüfusu olan kasabalar. Eskişehir yönetimsel anlamda iyi. Özellikle Yılmaz Büyükerşen Eskişehir'e önemli katkılar sağladı ama ondan sonra yine belediyecilik anlamında iyi yönetilecek mi? Eskişehir en fazla göçü yakın coğrafyadan alıyor. En çokta Afyonkarahisar, Bilecik, Kütahya, Konya ve Ankaralı oranı epey fazla. En fazla göçü ise İstanbul, Bursa ve Ankara'ya veriyor.
Eskişehiri kısa sürede olasa yakın zamanda gezme imkanı buldum ve anlatıldığından daha güzel geldi bana ve bahar veya yazın tekrar gideciğim ve aranızda Eskişehirli olup orada yaşayan varsa yorum yapsın gönderimin altına
Merkez gerçekten büyük, azımsanmayacak derecede. Nüfusun çoğunluğu merkezde toplanmış olsa da, Eskişehir büyuk bir şehir, 790 bine yakın merkez nüfusuyla, bir çok ilden büyük.
Eskişehir'de nüfusun neredeyse hepsi şehir merkezinde toplanmış. Aynı durum Erzurum içinde geçerli. Yüzölçümü büyük iller olmasına rağmen gerek Erzurum gerekse Eskişehir'de bu durum var. İlçeler gelişmemiş ama il merkezi tüm yatırımı almış sonucunda da böyle tezat bir durum ortaya çıkıyor. Aslında Eskişehir'in ilçeleri kalkınsa nüfus tamamen il merkezinde toplanmaz. Eskişehir'in İnegöl gibi büyük ve gelişmiş bir ilçesi olsaydı sıralamadaki yeri çok daha üst sıralarda olurdu. Tabi çok kalabalık nüfus öyle gıpta edilecek bir şey değil bunuda söylemeden geçmeyelim.
Eskişehir'i severim iyide bilirim sık sık gittiğimiz bir yerdir. Ama benim eleştirimde üniversiteler üzerinden olacak. Küçük bir şehir olan Eskişehir için üç üniversite gerçekten fazla. Ne gerek var? Sadece Anadolu Üniversitesi Eskişehire yeter de artar bile. Zaten nüfusun önemli bir bölümü öğrenciler yoksa Kütahya veya İnegöl'den pek farkı yok.
Eskişehire giderek yorum yaparsan daha isabetli olur. Adalar civarında gezip ezbere yorum yapanlardan duyduklarını sıralamışsın. 3 üniversite zaten Anadolu üniversitesinin bölümlerinin üniversite olarak isminin değişmesi ile üniversite oldu :) Eskişehir üniversiteden çok bir sanayi şehridir. İnegöl ile kıyaslamak da..
Sayın ilkmat26 polemik yapmak istemiyorum ama Eskişehir sanayi şehridir demişsiniz de Eskişehir sanayisi İnegöl'ün yarısı kadar bile değil. İnegöl sanayi olarak Eskişehir'in çok önünde bir şehir. Bu konuda Eskişehir'i Afyon veya Kütahya gibi illerle kıyaslamalısınız.
İlkmat26 ben çok sık Eskişehir'e gelen biriyim. Yazdıklarım kimseden duyduğum veya kulaktan dolma sözler değil bizzat kendi gözlemlerimdir.
Yorumcu kardesim Eskişehir organize sanayi Bölgesi'ndeki fabrika sayısı 650 civarında. İnegöl organize sanayi Bölgesi'ndeki fabrika sayısı 90. Nasıl oluyorda İnegol Eskişehir'i geçiyor. İnegol ile Eskişehir'i kıyaslamak Eskişehir'e hakarettir. Sizin rakipleriniz Kütahya, Afyon, Gemliktir.
Efendim konuyu uzatmadan birkaç istatistik paylaşmak istiyorum. İTSO verilerine göre İnegöl 2020 yılında 1 milyar 572 milyon dolarlık bir dış ticaret hacmi oluşturmuş 687 milyon dolar dış ticaret fazlası vermiş bu sonuçla ilçe olmasına rağmen Türkiye tüm şehirler içinde 10. sırada yer almıştır. İTSO'nun sayfasından bu verilere bakılabilir. Aynı yıl Eskişehir ihracat rakamları 927 milyon dolar olarak açıklanmış bu veriler ışığında Eskişehir İnegöl'ün epey altında kalmıştır. İnegöl bir sanayi ve üretim şehri, Eskişehir ise daha çok bir tarım şehridir. Ayrıca İnegöl Eskişehir'e kolay kolay göç vermez ama İnegöl'de yaşayan Eskişehirli epey fazladır. (Not: her iki şehride bilen biri olarak objektif olarak yorum yapıyorum.)
Eskişehir'de üç tane üniversite olmasının sebebi idaridir. Eskişehir'deki Anadolu Üniversitesi, 1993 yılında fen-edebiyat, mühendislik-mimarlık ve tıp fakülteleri ile bir hastane ayrılarak Osmangazi Üniversitesi kurulmuştur. 2018 yılında, yine Anadolu Üniversitesi'ne ait 5 fakülte, 2 meslek yüksekokulu ve 3 enstitü ayrılarak Eskişehir Teknik Üniversitesi kurulmuştur.
İnegöl de mobilya sanayisi oldukca gelişmiş durumda. Bundan dolayı ihracatta yüksek çıkmasi normal. Eskişehir organize sanayisi deki fabrikalar çoğunlukla yan sanayi üzerine kurulu olduğu için bu rakam ortaya çıkmış. Buda Eskişehir'i inegolun gerisinde olduğunu gostermez. Yani savundugunuz tezlerin inanin altı boş . Eskişehir de hiç yaşayan hiç Bursalı yok mu ? Bırak inegolu. Bu bursayi yada inegolu gelişmemiş mi yapar. İnegol bildiğim ve takdir ettiğim bir ilçedir. Ama kendinizi Eskişehir ile kiyaslamaniz nerede bakarsaniz bakın ironiden öteye gitmez.
İnegöl bizim iki mahallemiz kadardır Eskişehir'deki lokomotif fab. Hava ikmal Eti maden boraks İstanbul bandırma ve Ankara'ya bağlı olduğu için gelirleri o şehirlerin vergi dairelerinden görünür ama üretim istihdam Eskişehir dir TUSAŞ ETİ biskuleri Paşabahçe Otosan kamyon fabrikası Sarar giyim..Hover Alpata burda çalışanlar ve ailelerinin nüfusu inegolden büyüktür .Eskişehir'in merkez nüfusu 800bin civarıdır Türkiye'nin gelen göçleri sindirerek büyüyen daha orta ölçekli başta yurtbay olmak üzere Türkiye'nin alt yapısı ve her yönden Avrupa da sıralamaya giren bı organize sanayiye sahiptir üretimi Eskişehir'de olupda TUSAŞ tulomsas Etibor Hava ikmalin girdileri Eskişehir olsa marangoz İnegöl kadardır bir caddeyle bir AVM ile bizim Çamlıca mah Emek mah kadar nüfusu olan aldığı saçma sapan göçle perişan olmuş bı İnegöl ne yapsa bu göçü kaldiramayip bı sektöre bağlı istihdamla bu nüfus yurumez
Deniz bey nasıl İnegöl sizin iki mahalleniz kadar bir yer olur? Allah aşkına biraz mantıklı yorum yapın. İnegöl ilçe olmasına rağmen resmi verilere göre 300 bine yakın nüfusu olan, Suriyeliler ve yakın çevreden gündüz çalışmaya gelenler ile birlikte çok daha kalabalık bir nüfusu olan büyük bir kent aynı zamanda Eskişehir'den daha fazla sanayisi ve ihracatı olan bir şehir nasıl olur da sizin iki mahalleniz kadar olur. İnegöl nüfusu her yıl artan bir şehir. Ayrıca İnegöl'ün rakibi Eskişehir değil. Bence siz Eskişehir'i Bozüyük ile kıyaslayın. Sanırım siz İnegöl'ü Eskişehir'in 5-10 bin nüfuslu kasaba büyüklüğündeki ilçeleri ile karıştırdınız ondan böyle bir yorum yaptınız.
Eskişehir için konuşuyorum
Bölgede 804 fabrika bulunmaktadır. Bunlardan 578 tanesi üretimde, kalan 226 tanesi inşaat ve proje halindedir. Bölgedeki tesislerde 47 bin kişi istihdam edilmekte olup, 2021 yılı bölge ihracatı 2 milyar dolardır not:2021 yılı
İnegöl’e şehir demişşin ya Yakında Bursa ya İnegöl’ün ilçesi de dersiniz bu kafayla. Rakamlar ile konuşun lütfen. Eskişehir le kıyas yapman bile hata
Şu anda 62 fabrika faaliyette ve 3 bin 500'ün üzerinde çalışan var. Aynı zamanda inşaat çalışmaları süren 30 fabrika var. Not:2018 yılı
Yeterli mi?
Hafta sonu turla Eskişehir i gezme fırsatımız oldu.
Oldukça başarılı buldum keyifli, huzurlu en azından benim için iki gün öyle geçti.
yaşanılacak yerler arasında diye bilrim.
Yaşamak için fikir veren arkadaşları beklerim keyifle okurum.
Kalın sağlıcakla..
Gerçekten öyle,
giden gelen herkes memnun ayrılıyor kentten.
Bende 2015 yada 2016 da gitmiştim etkilendiğimi söylemeliyim.
tabi birde hafta sonu gezi amaçlı gidildiği için yaşayan birinden detayları bilmek gerekir. iş olanakları, Kiralar, Ulaşımı Pazarı vs
Değerli arkadaşlar biz birlikte Türkiye'yiz ben Eskişehirliyim İnegöl'de bizim edirneden hakkariye kadar heryer bizim evet İnegöl mobilyada lider olabilir ama Eskişehir sanayisi ile ölçülemez Türkiye'nin dört sacayağı vardır sanayi olarak bütün ülke sanayisinin yüzde 85 i burdadir İstanbul bursa.kocaeli.eskisehir bu iller Eskişehir'de irili ufaklı üç bine yakın fabrikayla ülke sanayisini ayakta tutan ayaklardan biridir
Türkiyede hem iklim açısından hem nüfus hem de insanı gelişmişlik bakımdan en iyi sehri
İklim mi Erzurumlular karslılar bile böyle soğuk görmedik diyorlar herkes bronşit soğuktan ciğeriniz sökülür imkanı olan Kütahya Afyon eskişehirden uzak dursun 5 ay burnunuzdan gelir hayat soğuk kar bız yüzünden
gerçekten abartılan bir şehir. arkadaşın da dediği gibi devlet burayı üniversite şehri yapmasa burada hareket olmazdı hiç. öğrenciler yokken ruh gibi adeta. normal orta düzey bir şehir işte.
Ne güzel yaşlı şehir işte gelişmiş iller hep yaşlı olur
Çok abartılan bir şehir malesef, tipik bir küçük iç Anadolu ili işte kardeşim, üniversiteleri devlet buraya yapmasa hiçbir şekilde gelişme de göstermezdi, bir ege akdeniz şehri olması için çalışması lazım
Tipik ve küçük bir İç Anadolu ili değil kesinlikle fakat Ege ve Akdeniz şehri de olması çok zor. En basitinden deniz bile büyük bir fark.
Türkiye'nin en güvenli şehriymiş haha peki bundan eskişehir'lilerin haberi var mı ? tabiki hayır çünkü öyle birşey yok arka mahalleleri görmemişssiniz siz
Daha neler. Eskişehir tam bir avrupai şehirdir. Türkiye'deki avrupai ve amerikan şehirlerini saymak istiyorum.
1.) Eskişehir. Tam bir avrupai şehir. Mükemmel.
2.) Ankara. Bütünü değil tabii ki. Mamak'taki, Sincan'daki gecekondu da tabii ki iyi değil. Ancak Çankaya ve Yenimahalle'nin bütünü, yüzölçümü olarak Etimesgut'un yarısını kaplayan Eryaman, Gölbaşı'nın hazinesi İncek ve daha neler neler. Tam bir amerikan şehri. Düzeniyle, saydığım ilçeleriyle.
3.) İzmir. Buca falan değil ama sahil kısımları Bornova, Karşıyaka, Alsancak ve Konak tam avrupai.
4.) Antalya. Maalesef Kepez tarafı suçlu dolu olsa da diğer ilçeleri avrupai.
İşte bu özelliklere sahip olan iller avrupai ya da amerikan diye sınıflandırılır. Eskişehir de avrupaiye girer. Yayınlarsanız sevinirim.
Eskişehir'i eleştirenler size diyorum bir bitin artık ya. Bu ne en iyi şehirleri dibe vurup kötüleri de tavana çıkarma derdindesiniz. Eskişehir'in ÇiBöreği meşhurdur. Porsuk Çay'ında dinlenip çarşıyı gezip gününüzü bitirebilirsiniz.
Bu yıl açıklanan nüfus verilerinde de görüldü ki Eskişehir için her şey sahip olduğu üniversiteler ve bu üniversitelerde eğitim gören öğrenciler demek. Çünkü pandemi sürecinde şehirde neredeyse öğrenci kalmadı buda hemen nüfusa yansıdı Eskişehir nüfusu sadece bin kişi civarında arttı. Zaten Eskişehir il olarak değil sadece merkez nüfus olarak gelişen ve kalkınan bir şehir. Kırsal veya taşra dediğimiz ilçeleri pek gelişmiş sayılmaz. Eskişehir'den üniversiteleri ve öğrencileri çıkar Afyon'dan, Kütahya'dan farkı olmayan bir şehir kalır geriye.
Eskisehir nasıl Kütahya yada Afyon ile bir tutulur anlamak mümkün değil. Bir kere organize sanayi açısından 2 şehirdeki fabrika sayısından daha fazla fabrika bulunmakta. Gelişmişliği hiç saymıyorum bile. Her haftasonu 43 ile 03 plakali araclari şehirde görmek mümkün.
Çok doğru en azından Afyon'da termal turizm var kaldiki termalin başkenti Eskişehir'de öğrenciden başka ne var acaba
Ona bakarsak Afyondandan da öğrenci çıkar yine hicbir sey kalmaz. Eskisehir Merkez nüfusu olarak Afyonun neredeyse 2.5/3 katıdır
Eskişehir genel olarak düz zannedilen bir şehir ancak Eskişehir'in merkezi ve turistik yerleri düzlüktür. Eskişehir'in özellikle gecekondu mahalleleri (Huzur, Karapınar, Alanönü, Erenköy) insanın canını burnundan getiren yokuşlara sahiptir. Genel olarak gezintiye gelen kişiler ve Eskişehir'de yaşasa dahi işi çarşı ve avmlerde geçirenler bunu bilmezler. Gecekondu mahalleleri haricinde şehrin yapılaşmaya devam ettiği Ihlamurkent ve Vadişehir'e gidebilmek için de ciddi bayırlar çıkmak gerekir araba 2. viteste ancak çıkıyor.
Eskişehir bir metropol değil ama yaşam kalitesi en yüksek şehirlerden biri. Porsuk Çay'ında dinlenip çarşıları dolaşabilirsin. Ben Eskişehir'i günübirlik gezdim ve çok sevdim. En çok yaşamak istediğim 3 şehir:
1.) Ankara
2.) İzmir
3.) Eskişehir
Sana bişey diyeyim İzmiri bir görsen emin ol yaşamak için bu kadar hevesli olmazsın. Çok berbat bir yer toplu taşımaları yazın berbat zaten birde hem kalabalık ayrı bir dert nem çok fazla yazın burda durulmuyor.Duş aldın ya çık 10 dakika sonra hiç duş almamış gibisin.
2020 yılı dünya şehirleri arasında en güvenli 8. Türkiyenin ise 1. Şehri seçilmiştir. Eskişehir halkı tebriği hak ediyor.
Eskişehir'in ciddi bir şekilde kırsal kalkınmaya gitmesi gerekiyor. Evet. Eskişehir merkezi büyüyor, gelişiyor ama eğer kırsal kalkınmaz ise bu büyüme çok sınırlı olacak. İleriki yıllarda daha iyi anlaşılacağımdan eminim.
Evet Eskişehir'in merkez hariç ilçeleri gelişmemiş. Hepsi çok küçük nüfuslarının toplamı 102 bin civarı yapıyor. Hepsi gün geçtikçe nüfus kaybediyor. Dediğinize katılıyorum.
Eskişehir gereksiz üniversite sayısı (fazla) olan şehirlerimizden biri. Ama gayet modern bir şehir olduğunu söylemeden geçmeyelim. Ankara'dan sonra iç anadolumuzun en modern şehri diyebilirim. Nüfus konusunda dengesiz bir dağılım söz konusu. Neredeyse toplam nüfusun %90'ı şehir merkezinde toplanmış ilçeleri gelişmemiş 5-10 bin nüfuslu küçük beldeler. Ankara yolu üzerinde kaymaz beldesinde börekçi var çok güzel böreği vardır. Ne zaman oradan geçsem illa uğrar alırım. Eskişehir için üniversite sayısı çok fazla buna benzer yorumlar aşağıda da yapılmış. Kışları çok soğuk geçen bir şehrimiz ama emekli olduktan sonra yerleşmek için en ideal şehirlerden biri diyebilirim. Ne çok büyük nede çok küçük tam emekli şehri. Düz ve güzel bir şehir. Belli caddeleri dışında trafik sorunu yok. Fiyat olarak İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa gibi büyükşehirlere göre daha uygun bir şehir diyebilirim. Üniversite sayısı fazla olduğu için öğrenci sayısı bir o kadar fazla. Ortalama nüfusu olan yaşam kalitesi iyi bir şehir.
Eskişehir düz bir şehirdir, heryer yürüyüş yeri ve parklarla doludur 24 saat dışarıda güvenli bir şekilde vakit geçirebilirsiniz(yürüyüş,bisiklet vs.) ancak Eskişehir bir metropol algısı var Eskişehir bir metropol değildir kimsenin bir yerden bir yere gitmek için acelesi olmaz sakin bir şehirdir, okuma oranı Tunceli ile beraber en yüksek ildir, okumuşluk düzeyi olarak da Ankara ile beraber en yüksek ildir, nüfus merkezde toplanmıştır ilçelerin toplam nüfusu 100bini ya bulur ya bulmaz bu yorumlarda tartışılmış ben tartışmaya girmeyeceğim, Doğu Karadeniz, İç Anadolu ve Doğu Anadolu(yüksek yüzdeli olarak) insanından ziyade Ege, Akdeniz, Trakya insanıyla daha iyi ilişkiler kurulduğunu tecrübelerim doğrultusunda gördüm, umarım Eskişehirimiz fazla göç almaz Eskişehirin sadeliği güzeldir, bu vatandaşlarımızın bütün insanların herşey gönlünce olsun, iyilikle olsun
Eskişehir'de bütün nüfus neredeyse tamamen şehir merkezinde toplanmış durumda. Bence bu gelişmiş bir şehir olma adına hiçte uygun değil. Bir şehir büyük bir şehir olacaksa bu sadece şehir merkezi nüfusu ile olmaz. Nüfusun dengeli olarak il geneline yayılmış olması bence çok daha sağlıklı olur. Bugün bakıldığında Eskişehir'in 2020 yılı nüfusu açıklandığı zaman tahminimce 900.000 civarında olacak. Bu nüfusun yaklaşık 810.000'i Eskişehir merkezde geri kalanıysa ilçelerde yaşıyor olacak. İlçelerine baktığınızda sadece Çifteler ve Sivrihisar ilçelerinin merkez nüfusu 10 binin biraz üzerinde diğer ilçelerin tamamının merkez nüfusu 3-5 bin civarında.
Eskişehir'in öğrenci şehri olduğunu hepimiz biliyoruz. Açıkçası ben Eskişehir'e bu kadar üniversite yapılmasını da yanlış buluyorum. Anadolu Üniversitesi zaten ülkemizin en önemli üniversitelerinden biri. Eskişehir'de olması gereken tüm akademik birimler ve programların tamamı AÜ'de toplanabilirdi pekala. Eskişehir'de üç üniversiteye gerek olduğunu düşünmüyorum. Sonuçta Eskişehir bir İstanbul veya Ankara değil.
Eskişehir'in bir diğer özelliği şehrinin takımına en fazla sahip çıkan 4-5 şehrimizden biri olmasıdır. Eskişehirspor bir sevdadır Eskişehir'de ve her zaman takdirimi kazanmış bir şehirdir bu yönüyle. Aynı durum Bursa,Trabzon,Kocaeli,Sakarya,Samsun gibi şehirlerde de vardır.
Eskişehir göç alan bir ilimiz. Aldığı göçün büyük kısmı kendi ilçelerinden ve Bilecik, Bozüyük, Kütahya gibi çevre şehirlerden. Eskişehir'i severim defalarca gidip gezdim. Belli caddeleri dışında aslında çokta büyük bir şehir değil. Orta büyüklükte bir şehir desek çok yanlış bir ifade olmaz kanısındayım. Sanayi bazında gelişmişlik düzeyi orta sıralarda diyebiliriz. Sanayi kenti hüviyetinde bir şehir dememiz zor ama kendine yetecek kadar sanayisi olan bir şehrimiz. Ama bir Bursa bir Kocaeli değil maalesef. Eskişehir yerel medyası ile de ülkemizin önemli şehirlerinden biri. Şehirdeki iki yerel televizyon kanalı, radyo kanalları ve yerel gazeteleri Eskişehir'in önemli basın yayın kuruluşlarıdır.
Eskişehir'de gezilmesi gereken önemli alanlardan biride hiç şüphesiz müzeleri. Ben Balmumu heykelleri müzesini çok sevdim. Aynı şekilde ülkemizdeki ilk açıkhava müzesi olan Sivrihisar ilçesindeki açıkhava heykeller müzesi görülmeye değer. Eskişehir'deki havacılık parkı, Tarihi Odunpazarı evleri/konakları, Sivrihisar ilçesindeki tarihi saat kulesi ve Ermeni kilisesi ve Hortu adıyla da bilinen Nasrettin Hoca Köyü şehrin görülmesi gereken diğer yerleri.
Selamlar. Odunpazarı ve Tepebaşı haricindeki ilçelerin mahalle nüfuslarını inceleyip ilçe merkezlerini çıkarmaya çalıştığımda şu sayılara ulaştım:
Çifteler: 10 651 (%71,6)
Sivrihisar: 9 287 (%45,7)
Alpu: 4 433 (%40,4)
Mahmudiye: 4 224 (%54,1)
İnönü: 3 414 (%52,4)
Beylikova: 3 052 (%47,7)
Seyitgazi: 2 355 (%18,1)
Mihalıççık: 2 281 (%27,9)
Sarıcakaya: 1 981 (%40,8)
Mihalgazi: 1 416 (%45,1)
Günyüzü: 1 364 (%24)
Han: 910 (%43).
Yandaki yüzdeleri, ilçe merkez nüfusunun ilçe nüfusuna oranı. Dolayısıyla Eskişehir'de, merkez ilçeler harici kentsel nüfus 45 368 (%43,7), kırsal nüfus 58 496 (%56,3). Bu sayıların ardından, Eskişehir'de kırsalı ve ilçe merkezlerini güçlendirmek artık, gereklilikten öte zorunluluktur gibi gözüküyor...
eskişehir tarımda kullanılan alan ve elde edilen gelir olarak diğer şehirlerden geride değil barındırdığı hayvan sayısında da öyle hal böyle iken kırsal nüfusu arttırmanın bir manası yok bu şekilde daha iyi
Söylediklerinizde haklısınızdır. Fakat niçin kırsalı tarım-hayvancılık yapılan gelir odaklı yerleşimler olarak düşündünüz? Yalnız köyde yaşama devam etmek de burada, "kırsalı güçlendirme"nin içinde. Bir tek kırsaldan değil, ilçe merkezlerinden de söz ettim.
tamam da kırsalda yapılacak işler hali hazırda yapılıyorsa eğer bir insan kırsalda bulamayacağı hizmeti şehir merkezinde buluyor olması ve orada yaşamak istemesinin nesi kötü ben anlamadım.Tarımda hayvancılıkta veya kırsalda yapılması şart olan diğer işler yeterli düzeyde yapılıyorsa ki eskişehirde yapılıyor çünkü tüik istatistikleri bunu gösteriyor neden adamı illa fazladan kırsalda tutmaya çalışıyorsun bunun mantığı nedir ?
ÇiBörek yemek için sıklıkla gideriz severiz Eskişehir'i. Yıllardır Yılmaz Büyükerşen hocanın yönetiminde şehir merkezinde yapılan çalışmalar güzel ama çok abartılacak bir yanı yok. Bence şehrin içinden geçen porsuk çayı Eskişehir için bir şans. Nüfus bazında İç Anadolu Bölgesinin Ankara, Konya ve Kayseri'den sonraki dördüncü büyük kenti. Birçok ilçesini gezme fırsatım oldu evet maalesef ilçeleri büyük değil. Hemen hepsi kasabadan hallice yerler.
senin şehirden beklentin nedir ? eskişehir dediğin kent iç anadolunun konya kayseri gibi şehirlere insanı kalitede en az 10 çeker.Sen hangi illeri hangi konudan dolayı daha iyi buluyorsun ?
size göre hindistan daha kalabalık olduğu için norveçten daha güzel yani :) benim anladığım bu
Bilhassa hafta sonları Afyon, Kütahya, Bilecik il ve ilçelerinden vatandaşlar Eskişehir' e gezmeye geliyor. Yok efendim her yerde heykel, gereksiz parklar varmış bilmem ne. Biz memleketimizi seviyoruz ve mutluyuz. Beğenmeyen arkadaşlar köyüne dönsün.
eskişehire karşı siyasi veya herhangi bir sebeple düşman olan bir grup eskişehir yok şöyle kötü böyle kötü yok yerinde sayıyor bugün eskişehir şehirlerin yüzdesel olarak büyüme oranlarında sürekli ilk 10 da eğitim seviyesi olarak ilk 5 de daima ne yapsın bu şehir daha bu yorumların hepsi boş
Eskişehir'li arkadaşlar bilen biliyor tabi reklamın iyisi kötüsü olmaz ama gerçek ortada yerinde sayan şehir
Bir Eskişehirli olarak şehrimi seviyorum.. Lakin fazlaca abartılmaktadır şehir merkezinin bir kısmı bakımlı ve güzeldir diğer kısımları malesef bakımsız ve köhne kalmıştır. Trafik sorunu cabası..Ve Aşırı heykelleşti şehir.. Öğrenciler aileden uzak olduğu için onlara heryer güzeldir bizde öğrenci olduk.
Bu şehire nasıl tramvay yapıldı hala anlamıyorum. Merkez çok mu büyük ve düz?. Daha Balıkesirde, Kahramanmaraşta, Vanda, Aydın, Denizli, Sakarya gibi milyonluk illerde yok, sebebi ne acaba
Evet eskisehir büyük bir sehir
Eskisehir gibi şehirmi var çok bilenler durmadan eleştirmiş güzel şehirimizi yok söyle yok böyle o kadar kötü bir şehir olmuş olsa ki eğer avrupa sehiri seçilmezdi sevmeyenler istemeyenler gelmeye bilir ben sehirimle gurur duyuyorum ülkemizin çok şehrinden mükemmel ben birçok il gezdim gittiğim illerde bile çarşı bile cadde bile bulamadım
saydığın şehirler milyonluk diyorsun da saydığın şehirlerin merkezleri küçük kırsalı kalabalık olması çok birşey ifade etmiyor kent merkezi yaşamı açısından eskişehire de bilecik bozüyük bölgesi çok yakın onlar ilçesi olsaydı milyonluk olurdu.Kaldı ki eskişehir o saydığın bütün şehirlerin merkez nüfusundan 2x ya da 3x kat daha fazla büyük.
saydıgın illerden merkez olarak 2 3 kat buyuk mu? kardeşim sen denizli van ve maraşın merkez nufusunu hiç gördün mü :)
Eskişehir kent merkezi 2020 itibariyle 800.000 nüfusa sahiptir.Diğerlerini yazacak olursak balıkesir(330 bin) maraş (450 bin ) van(500 bin) aydın (300 bin) denizli ( 600 bin ) sakarya (550 bin ) . Şimdi milyonluk diye tabir edilen şehirlerde neden eskişehirde olan bazı şeylerin olmadığını anlamışsındır bunların bir çoğundan 2 kat hatta merkeze bağlı köyü kasabayı silsen belki 3 kat daha büyük bir kenttir eskişehir. Bilmeden atlamayın
Su yorumu baska bir sitede yapsan hadi anlayacagim. Yukari da ilce nufuslari verilmis zaten. Simdi o dedigin sehirlerin merkez nufusuna bak sonra da eskisehirin merkez nufusuna bak.
Aydın'ın merkez nüfusu 300 bindir. Eskişehir'in merkezi 900 bine yakın. Nasıl mukayese bu. Aydın'da Nazilli, Söke, Kuşadası, Didim, gibi neredeyse il nüfusu gibi ilçeleri vardır. Eskişehir'de 10 ilçe varsa 10 unun toplam nüfusu 100 bine geçmiyor. Bir Aydın'da Nazilli'nin nüfusu 200 binden fazladır. Tramvay için Merkez nüfusu mukayese edin
Tamamıyla iş bilmezlik.. kalkınmış olarak yutturmaya çalışıyorlar ama tam bir ulaşım karmaşası.. trafik berbat cadde sokak yok kullanmak için. olanlarda ilerlemek mümkün değil. 150 metrede 4 trafik lambası kavşak olurmu? tramvay o caddeleri ve sokakların tamamını kesiyor.. dogudan batıya 10 km güneyden kuzeye 8 km kuşbakışı.
Eskişehirde belediye tarafından şehir merkezinde 3 caddeye makyaj yapıp reklam yapılmış bu kadar.
Başka bir esprisi yok. Yaşanmaz.
Doğal güzellik olarak çanakkale balıkesir gibi iller bile daha iyi
Eskişehir sadece reklam başka bir şey yok. Şehir içinde bir çay etrafında öğrenciler hepsi bu.
Küçücük bir yaşam alanı.
Büyükşehirler ile yarışma şansı yok.
Ya Allahini seversen 30 buyuk sehir var getir merkez nufuslari kiyaslayalim Eskisehir gelismislik acisindan bu 30 sehir icinde ilk 10 na cok rahat girer. Neyin kafasindasiniz anlamiyorum.
Urfa merkezden daha büyük
Urfa merkezi 988.000 dir ve eskişehirin toplam nüfusundan bile büyüktür.
Sayın Nasıl Bey köy nüfuslarını çıkarınca
Eskişehir:765.000
Urfa:730.000
Civarı bişey ediyor
Güzel şehir ama muazzam değil. Büyükşehir ama pek büyük değil.
Bence daha küçük olsun 600000 nüfus yeterli fazla nüfusun hiçbir faydası yok
Tüm ihtiyaçlarını giderebilecek kadar büyük bir şehir. O kadar yorucu nüfusa sahip değil ama.
Merkez nüfusu 800 bin aslına il nüfusu değil merkez nufusu Baz alınmalı büyükşehir yasasında
Büyükşehir havası yok bu şehirde bitane ufak bir çarşı denilen yerler var araçla 45 dakika da kopla gezilir Denizli daha gelişmis bu şehire göre İzmir'de yasayan bir afyonlu olarak söylüyorum yorum yapmamın sebepi sevgili eskisehirliler çok abartmışlar hattinden fazla bu şehiri. Nerdeyse ikinci İstanbul diyecekler
Kardes Denizli nere Eskisehir nere Denizli Eskisehirle yarisamaz. Eskisehir her acidan gelismis biryer. Fakat su varki siyasi acidan son yillarda hukumet tarafindan ustu cizildi. Belediye baskani degisirse Eskisehir ucar.
Siz sanırım eskişehiri gezmemişsiniz , nereye gittiniz ki Eskişehir de? Sazova parkı, odunpazarı evleri, şelale park, kentpark, kanlıkavak parkı, gibi birçok yer var.avrupadan insanlar geliyor ve çok çok beğeniyorlar. Farkındaysanız Türkiyenin venediği bir şehirdir Eskişehir. Kardeşim yurtdışından geliyor ara sıra ve eskişehiri Avrupa şehirleri gibi görüyor, yani gelişmişlik var bu şehirde, kimse kimseye karışmaz, yadırgamaz, sessiz güzel bir şehirdir. Ben eskişehirli değilim ama iyiki eskişehirde yaşıyorum diyorum
Arkadaş sanırım Denizli'ye gidip nasıl geliştiğini görmemiş, bi gezip görmeni tavsiye ederim. Sonra Eskişehir den daha gelişmiş olduğunu anlarsın kardeşim. İkisini de görmüş biri olarak söylüyorum
Eskişehirin Emek,Ertaş.Radar.Erenköyü gören varmı inanın köyler oralardan daha güzel sadece merkezde 2süslü caddesi var fazla abartmayın.
Defalarca gittim hiç içim ısınmadi nedense orta boy bir şehir çok gelişmiş diyorlar bence hiç öyle deyil normal sıradan bir şehir yani abartmaya gerek yok yaşanabilir ama çok gelişmiş şehir asla değil
Türkiye'nin en büyük kasabasıdır Eskişehir, reklama gelince 1. sıradayız
Odunpazarına gelin çok güzel'dir hele hele yemekleri karnım şişti ya
Eskişehir bir öğrenci şehridir ama buradaki üniversite sayısını ben biraz fazla buluyorum. Ne gerek var orta büyüklükteki bir şehirde bu kadar fazla üniversiteye? Anadolu Üniversitesi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi şimdi de Eskişehir Teknik Üniversitesi sizce üç üniversite bu şehre gerekli mi? Ayrıca üniversitelerin ismi yanlış seçilmiş Eskişehir Teknik Üniversitesi yerine Eskişehir Yunus Emre Üniversitesi ismi çok daha uygun olurdu.
Merkez=783.611
Bir zamanlar iyi çalışan belediye anlayışı vardı. Sonra Heryeri heykel ile doldurdular, anlamsız bir şekilde hemzemin tramvayı da her ana yola soktular. Bu yollarda ki inşaat nedeni ile esnaflar kepenk kapattı. Yollarda trafik çile oldu. Akşam iş çıkış saatleri ışıklar tam eziyet oldu. Barlar sokağı gibi bir saçmalık var tam çağdaş yaşam kafası. Eminim hiç kimse çocuğunu orada görmek istemez.
Kısacası kendi mahallenizde yaşarsanız kurtarırsınız.
Eskişehir ilçe bakımından fakir kalan bir şehir maalesef bu da ister istemez nüfusunun düşük çıkmasına neden oluyor. Şöyle İnegöl gibi bir ilçesi olsa nüfusu çoktan bir milyonu aşmıştı ama Eskişehir sadece il merkeziyle ayakta duran bir şehir. İlçeleri kasabadan hallice.
Olmaması daha nüfus arttıkça sorunlar artiyor
Böyle iyi. Eğitimsiz nüfus başa bela. Her şeyin başı eğitim.
2 tane caddeyi süsleyip püsleyip reklam yapmakla, insanları iki ilçeye sıkıştırmakla büyükşehir olunmaz.
Diğer 12 ilçenin köyden farkı yok, abartmıyorum.
Eskişehirin çarşısı paris, geriye kalan yerleri Elsalvador.
İlçelere eğitim imkanı da verilse mesela? Önce büyüsünler nitelikli okullara sahip olacaklardır.
eskişehir sanayi odası ve osbb köprüden önceki son çıkış diyerek çok büyük iddia ile seçildi ne yaptınız seçim vaadlerinden kaçını yerine getirdiniz ?fabrikalar kapanıyor eskişehirin envanterini çıkardınızmı?
Haftaya hemen hemen 895 000 nüfus bekliyorum. İlçe nüfusları da gerçekten çok düşükmüş, "azıcık yüksek" denebilecek ilçe de yok sayılır.
uzun yıllardır Eskişehir dışında yaşayan bir Eskişehirliyim şehrimiz hakkındaki görüşler genelde olumlu bende şehrimle her yer de gurur duyarım bazı arkadaşlar fanatik oldukları belli pahalı diyor veya gecekondu şehri olduğunu söylüyor ben türkiye de bir çok il gördüm eskişehirle kıyaslanmaz bile gelişmişlik olarak tabi, nüfus olarak değil eskişehiri gördüğüm Avrupa şehirleri ile kıyaslaya bilirim ancak
Eskişehir’in en güzel ilçesi tepebaşıdır muhteşem
Bozüyük Eskişehir e Bağlanmalıdır
Eskişehir yazın ne kadar sıcak olsada, kışları oldukça soğuktur. İnsan 1 saat açıkta kalsa buz tutar.
Genede gelişen bir şehir. Üniversite şehridir, öğrenci şehridir.
Merkez nüfusu urfanınki kadar
Ülkemizin en kaliteli, en temiz, en düzenli şehirlerinden birisi bu şehir. Ben Eskişehirli değilim. Çok sevdiğim bir arkadaşım Eskişehirli. Eskişehir en sevdiğim şehirlerden biridir.
Bir ara mail adresini ver de çöp fotolarını göndereyim. Belediye her şeyi merkeze topladıgı için küçücük merkezde sıkıştık kaldık. Yeni açılan bir yerleşim merkezinde 1 km düz yol yok ve bir şeridi tramvaya ayrılmış 2 gidiş geliş. M2 basına en fazla trafik ışıgına sahip eskişehir Türkiyenin en büyük kasabasıdır. Park ve heykel var mı var :)
Sivrihisar'a bekleriz çok güzeldir
5 defa gittim. Çok güzel bir şehir. İnsanları da nezih
eskişehirliler sanki orda çok güzel bi hayatınız varmış gibi yapıyorsunuz ama yemiyoruz oynamaya devam :)
Gercekten oynamiyorum.Gorev geregi birkac ilde yasadim eskisehirdeki bu konfor gelismis dedigimiz illerde yok.
Avrupa'daki başkent olmayan birçok şehrin nüfusu 1 milyonu geçmez. Eskişehir de aynıdır. Bir şehir nüfusu ile değil yaşam kalitesi ile ön plana çıkar. Nitekim de Eskişehir küçük sayılabilecek bir şehir değildir ki merkez nüfusu ile 81 ilden 13. sıradadır. Nüfus artıkça eğitim seviyesi düşük insanlar tarafından arttırılır. Kültür, saygı ve negatif olan her şey yükselişe geçer. Oysa ki fakirler 5 çocuk yapıp bakamazken zenginler 2 çocukla sınırlanıp süper hayat sunlar ;)
Eskisehirde 1 hafta kaldim cok gpzel bir sehir . Porsuk cayi sehre olaganpstü bir güzellik vermis. Bunlardan haric insanlarin cok kibar ve samimi olmasi beni cok mutlu etti ayrica sokak köpekkerine verilen deger baska bir güzellik.
Eskişehirde Opera'nın tiyatrolarin tıklım tıklım olmasi kültürlü insanların olması eğitim seviyesi parkları şehircilik anlayışı heykelleriyle porsuk çayı eskişehirspor taraftarıyım muhteşem bir şehir. Kimileri kenar mahallelerde gece kondu var demiş siz gezmek istiyorsanız gece kondu bölgesine gidecek değilsiniz yada köylerine saçma sapan yorum yapmaktansa yiğidin hakkini vermeli antepteyim çarşı yok burda rahat dolasabilecegimiz çarşı bile yok eskişehir se muhteşem
şehrin merkezinde han var han 60 yıllık. 10 araç bir kırmızı ısıgı 2 seferde geçer bizi kandırmayın
Babam bozüyük annem eskişehirli ben eskişehir'de çok iyi bilirim bozüyük'üde simdi eskişehir merkez olarak baz alırsak guzel bir şehir yani odunpazarı ve tepebaşı olarak bakarsak ama seyitgazi köy gibi her yeri gittim gördüm , diğer ilçelirin de farkı yok şimdi
bozüyük'e gelirsek bozüyük bilecige bagli bir yer eskişehirde arası 45 km dir bilecik ile arası 42 km dir yani bilecik e bağlı ama bileceğin ne bize bir faydası dokundu nede bizim onlara ve ben kendimi bildim bileli bileciklilerle , bozüyük'lüler kavgalı birbirlerinin şehrine gitmez birbirlerini sevmezler bazen bilecik ile bozüyük ün maçı olur polisler araya girer o yüzden bozüyükde merkezden ayrı olarak gelişen büyük ilçeler aralarında yer alır yani bozüyük bilecikten ayrılıp eskişehire bağlansa çok güzel olur zaten eskişehir ile bozüyük ün arası yakın ikisi birlikte hareket ederler ise hem bozüyük bazı sorunlardan kurtulur ve gelişir aynı şekilde eskişehirde 1 yıl içinde 1 milyon nüfusu geçer
eskişehir şahane bir kent.yerli halkı özellikle çok mutavazi,kibar,görgülü ve anlayışlılar.mesela kalabalık bir cadde'de dolaşırken başka birine yanlışlıkla omuzun gelsin senden önce o senden özür diliyor.eskişehir'de yere çöp atma gibi anlayış pek yok.şehiri halkı temiz tutuyor.kendi kuralları olan ülke içinde ayrı bir ülke gibi bir şehir.evet nüfusu az ama bilen bilir dünya'da pek çok ülke eskişehiri çok güzel bir kent olması ile tanıyor..
dışardan gözlemlerime dayanak pozif yönleri parkları güzel ve çok park var ve düğünleri güzel oluyor oyun havası.negatif yani çok para düşkünler her şey pahalı.kendilerine öz katı kuralları var alışmaya çalışıyosunuz
Bozkırın ortasında bir kültür turizm şehri olarak öne çıkıyor gerçekten. Başarılı bir şehirleşme örneği. Dışarıdan gelince ilk dikkat çeken şey, çirkin tabelalar. çöpler veya binaların olmaması.
Eskisehire gelecek olan kisiler maskesini yanına alsin her taraf pis kokuyor merkez dışındaki yerler harabe sehir dedigin bir bütündür iki cadden güzel diye güzel sayılmaz.Buradaki öğrencilerin kendini istanbul ankara ve izmirle yaristirmasi ise aşırı komik...
Siz eskisehir derken baska bir eskisehirden bahsediyorsunuz, af edersiniz siz nereliydiniz?Kesin eskisehiri kiskanan birisi
pislikten ve trafik lambalarından gına geldi artık. Ögrenciye hzmet veren esnafın çabaları olmasa çöp
Öğrenciyi kazıklamaya çalışan esnaf mı? İn çarşıya da fiyatlara bak.
Cok sisirilmis bir sehir heryer gecekondu ben gelişmiş bir taraf göremedim sözde avrupa kentleri ile yarisiyormuş hepsi hos
Belediyesi güzel çalışmakta güzel bir şehir
Cumhuriyet Bayramında memleketim olan Eskişehir de idim.Temizliği,düzenli şehircilik anlayışı ve insanları nedeni ile gurur duydum.
Örnek alınacak bir belediyecilik yapısına sahip,teşekkürler.
hangi düzen hangi temizlik, 1 km yolda 5 trafik lambası mı ?
Temiz ama trafik sorunu var.
dünya merkezi olacak kapasite de bir şehir tüm mükemmel sözleri hakediyor ve hakkını veriyor helal olsun bunu yapanlara söylenecek çok şey var tek kelimeyle ha-ri-kaa
Eskişehir Avrupa şehri diyenler sürekli gülerim
önce Avrupa'ya gidin görün sonra konuşun Almanya'nın köyleri bile Eskişehir den güzel abartisiz inanmayan varsa internetden izlesin
Eskişehir de öğrenciden başka bir şey yok iki tane caddeye belediye bütün parasını yatırmış bir arka mahalleye baktığın zaman Somali gibi görünüyor
yok böyle bir şehir. Gerçekten tam öğrenci şehri. İyi ki varsın eskişehir. BİZE HER YER ES ES
Eskişehir in merkez nüfusu birçok ilimizin şehir merkezi nüfusundan fazladır fakat
Sıralamada 25. Olmasının nedeni diğer ilçelerinin nüfusunun düşük olmasındandır diğer şehirlerin merkez olmayan ilçelerinin nüfusu ise merkez nüfusu gibi bir nüfus bulundurmaktadır bu nedenle eskişehir 25. Sıradadır
Eğer merkez nüfusuna gelirsek türkiyede ilk 10 a girer
Tespitniz icin tesekkurler
Odunpazarı Tepebaşı Ve sivrihisarın sadece merkez bölgesi harikalar diyarı ama diğer ilçelerin köyden farkı yok
Fevzi Çakmak , Kuyubaşı , Tenekeciye gelin de Eskişehiri görün :D
İstanbulu görmeyen eskisehire aşık olur,istanbulu gördüğü an eskisehiri aldatır:)
Istanbulda biraz yasasan 2 km yi 1 saatte gitsen hacadaki idrar koksu ve bogucu rutubeti hidsetsen.Metro kyruklarinda bekleyip 3 saate evine ulassan hayatin yat kalk ise git den ibaret olsa... o zaman eskisehiri mumla ararsin.
ESKİŞEHİR ÇOK GÜZEL BİR KENT TİR GERÇEKTEN MUHTEŞEM BİR ŞEHİR DİR BEN ÇOK BEYENDİM ESKİŞEHİRİ
Hemen hemen her 10 senede bir, asfalt parası ayrı, kaldırım parası ayrı " vergisini " ödeten şehircik. Öde öde bitmedi. Arada gelinde asfaltlarımızı ziyaret edin.
merkez ilçeler dışında in-cin top atıyor... gelişmişlik endeksi hesaplamalarına göre çok negatif bir durum bu!
İlçelerimiz küçük olduğu için 25. sıradayız. Şehir merkezi bazında 735000 nüfusu ile ilk 10'da. Şehir içi trafik sorunu çözülürse geriye pek bişey kalmayacaktır.
bu şehir başka şehir burası eskişehir. En yaşanabilir yerlerden biridir. Büyükşehir Belediyesine çok şey borçludur.
Ya kurban olunmaz mı bu sehre
Nufus artması gercekten önemli ama bu hızda kaliteli şekilde artmalı luzumsuz insanlar göç edip 3 milyon olacağına bıurakın böyle kalsın. biri demiş ne avrupa kenti 2 parkla :) buna sadece gülesim geliyor tek sıkıntın yol ve park olsun gerisi muhtesem...
Eskişehir insan kalitesi açısından türkiyenin en kaliteli 3-5 kentinden birisidir ve futbol aşkı ile yoğurulmuş muazzam bir avrupa kentidir.
Eskisehir cok guzel bir sehir