Batman Nüfusu

BATMAN Nüfus: 647.205
%2,00

Batman nüfusu bir önceki yıla göre 12.714 artmıştır.

Batman nüfusu 2023 yılına göre 647.205'dir.

Bu nüfus, 327.361 erkek ve 319.844 kadından oluşmaktadır.
Yüzde olarak ise: %50,58 erkek, %49,42 kadındır.


Batman Nüfus Yoğunluğu

Yüzölçümü 4.680 km2 olan Batman ilinde kilometrekareye 138 insan düşmektedir. Batman nüfus yoğunluğu 138/km2'dir.

Batman Nüfusu 2024

Batman 2024 nüfusu, tahmini verilere göre 654.396.
Bu nüfus verisi, eski yıllarıdaki nüfus artış hızlarına göre tahmini hesaplanmıştır. Batman 2024 resmi nüfus bilgileri 2025 yılının başında açıklanacaktır.

Batman

Yıllara Göre Batman Nüfusu

YılBatman NüfusuErkek NüfusuKadın Nüfusu
2023647.205327.361319.844
2022634.491320.901313.590
2021626.319315.752310.567
2020620.278312.137308.141
2019608.659306.261302.398
2018599.103301.413297.690
2017585.252293.843291.409
2016576.899290.479286.420
2015566.633284.866281.767
2014557.593280.002277.591
2013547.581275.136272.445
2012534.205268.941265.264
2011524.499263.901260.598
2010510.200255.502254.698
2009497.998250.612247.386
2008485.616244.981240.635
2007472.487236.314236.173

Batman Nüfusu Yıllara Göre Artış Grafiği

Batman Nüfus Grafiği

Batman Nüfus Artış Hızı

YılBatman NüfusuArtış Hızı
2015566.633% 1.62
2016576.899% 1.81
2017585.252% 1.45
2018599.103% 2.37
2019608.659% 1.60
2020620.278% 1.91
2021626.319% 0.97
2022634.491% 1.30
2023647.205% 2.00

Yıllara Göre Batman Nüfus Yoğunluğu

Kilometrekareye düşen insan sayısı. Batman yüzölçümü 4.680 km2.

YılBatman NüfusuNüfus Yoğunluğu
2023647.205138 /km2
2022634.491136 /km2
2021626.319134 /km2
2020620.278133 /km2
2019608.659130 /km2
2018599.103128 /km2
2017585.252125 /km2
2016576.899123 /km2
2015566.633121 /km2
2014557.593119 /km2
2013547.581117 /km2
2012534.205114 /km2
2011524.499112 /km2
2010510.200109 /km2
2009497.998106 /km2
2008485.616104 /km2
2007472.487101 /km2

İlçelere Göre Batman Nüfusu

Yılİlçeİlçe NüfusuErkek NüfusuKadın NüfusuNüfus Yüzdesi
2023Merkez491.811246.448245.363% 75,99
2023Kozluk61.29731.13230.165% 9,47
2023Beşiri32.37817.60814.770% 5,00
2023Sason31.79216.61915.173% 4,91
2023Gercüş21.95811.39310.565% 3,39
2023Hasankeyf7.9694.1613.808% 1,23
Batman ilçeleri ayrıntılı nüfus bilgileri

Batman Nüfusunun Yaş Gruplarına Göre Dağılımı

YılYaş GrubuNüfusNüfus Yüzdesi
20230-4 Yaş62.940% 9,72
202310-14 Yaş68.011% 10,51
202315-19 Yaş65.694% 10,15
202320-24 Yaş57.449% 8,88
202325-29 Yaş59.265% 9,16
202330-34 Yaş55.128% 8,52
202335-39 Yaş42.867% 6,62
202340-44 Yaş41.758% 6,45
202345-49 Yaş31.262% 4,83
202350-54 Yaş25.469% 3,94
202355-59 Yaş19.919% 3,08
20235-9 Yaş71.411% 11,03
202360-64 Yaş14.620% 2,26
202365-69 Yaş11.212% 1,73
202370-74 Yaş8.636% 1,33
202375-79 Yaş5.400% 0,83
202380-84 Yaş3.317% 0,51
202385-89 Yaş1.592% 0,25
202390+ Yaş1.255% 0,19

Batman Aldığı Verdiği Göç

YılAldığı GöçVerdiği GöçGöç Farkı
201418.54321.515-2.972
201318.81620.209-1.393
201215.90620.739-4.833
201118.42919.902-1.473
201019.56118.839722
200918.32616.8551.471
200816.46719.669-3.202

Yıllara göre Batman nüfusu için yıl seçiniz;
2022 » 2021 » 2020 » 2019 » 2018 » 2017 » 2016 » 2015 » 2014 » 2013 » 2012 » 2011 » 2010 » 2009 » 2008 » 2007 »



Batman Hakkında

Ülkemizin güneydoğusunda, Dicle Nehri ile yan kolları olan Batman ve Garzan çayları arasındaki havzada bulunan şehir, 1990 yılından bu yana il statüsüne sahip.
Petrol yatakları açısından zengin olan bu bölge, Hasankeyf başta olmak üzere muhteşem tarihi ve kültürel zenginliklere ev sahipliği yapıyor.
1981’den beri SİT alanı olan Hasankeyf’te Hasankeyf Kalesi, Kaledeki Ulu Camii, mağaralar, Büyük Saray, Yolgeçen Hanı, İmam Abdullah Türbesi ve Zeynel Bey Türbesi’ni görmek mümkün.
Memikan Köprüsü, Pertükân Kalesi, Bozikân Kalesi, Hızır Bey ve İbrahim Bey Camiileri, Mor Aho Manastırı ile Mor Kiryakus Manastırı, Batman’da ziyaret etmenizi tavsiye ettiğimiz yerler arasında.
İlde ayrıca doğal güzelliği, hızlı akan suyuyla Sason Çayı’nın rafting için elverişli olduğunu anımsatalım. Su sporları dışında doğa yürüyüşü ve kış sporları için uygun alanlar da mevcut.


16.05.1990 tarihinde, 3647 sayılı kanun ile kurulmuştur.

Coğrafi işaretli ürünleri: Batman Şam Böreği.

NE ALINIR?

El yapımı bebek.


Yorumlar & Bilgiler

Yorum veya bilgi ekleyebilirsiniz Siyasi, küfür, hakaret, propaganda, reklam, üçüncü bir şahsı küçültücü sözler içeren yorumlar onaylanmamaktadır.
Balcı 2 Ekim 2024 - 10:38

Batman'da imar çalışmaları vardı askıya mı alındı acaba

Yakup 15 Ekim 2024 - 16:35

Yok imar planı çoktan çözüldü tapular dağıtıldı her yerde inşaatlar yükseliyor

Baran 6 Mart 2024 - 02:14

Diyarbakır'a rağmen BATMAN büyümeye ve gelişmeye devam ediyor. BATMAN 10 yıl içinde bölgenin en gelişmiş illerinden biri olacak. Büyümeye ve gelişmeye müsait bir potansiyeli var.

3
Mhk 26 Şubat 2024 - 06:32

Batman köyken ilçe yapılmış, daha sonra şehir olmuş. Şimdi ise büyükşehir olmaya çalışıyor. Cumhuriyet tarihinde bu statü de olan tek yer. Bakalım 10 yıla kadar büyükşehir yaparlar.

16
Ferit 27 Ocak 2024 - 00:40

Ovaya şehir kurulmaz.. Bitlis Zagros bindirme kuşağının dibinde ovada kurulmuş bir şehir.. deprem riski konusunda yeterli araştırma yok lakin arkeolojik araştırmalar bunun aksini söylüyor olabilir.. yeterli çalışma yok malesef

8
Orhn 5 Mart 2023 - 07:58

Batman merkez ilçe nüfusu şu anda 550.000 civarında olan bir şehirdir ve birçok Büyükşehir belediyesinden büyük bir metropoldür.Nüfusun yüzde 85’i il merkezinde toplanmıştır.
3 avm bulunmaktadır.
Havalimanı mevcuttur
Futbol takımı Petrolspor 2.ligdedir
Büyükşehir olmaya aday en önemli il konumundadır.
Sanayisi petrol ve türevleridir
Tarım ve hayvancılık önemlidir.

36
Kml 27 Şubat 2023 - 09:38

Bana kalırsa doğu illeri balon nüfusu var 1 aileden 15 kişi var nüfusun fazla olmasının bir espirisi kalmıyor. Diyarbakır'da keza aynı şekilde Van da aynı kalkinma olmadikdan sonra nüfusun bir önemi yok.

12
Ali 31 Ocak 2022 - 19:25

Çarpık kentleşmeyle büyüyen iller insanlar için yaşanması zor oluyor. Kaç tane avm var mesela sosyal hayat az

-20
rd 7 Haziran 2022 - 15:50

kaç kere batmana geldin. çarpık kentleşme değilde en hızlı gelişen iller arasında. modern kentleşmeye de örnek illerden biri

Batmanlı 16 Mart 2023 - 20:47

Şuan gelişmekte olan bir şehir. Mardin nüfusu 900k ama gitsen köy gibi. İlçelere dağılmış durumda. Batman öyle değil. İsimden çok reklam yaptı ve petrol alanında gelişiyor. Çarpık kentleşme var ama büyütülecek kadar değil.

Milan 18 Mayıs 2023 - 01:48

@Batmanlı kardesim mardin hem yuzolcumu hem de nüfusu hem de turizm ve diger gelirleri itibariye batmanin 100 kati ilerisindedir yorum yaparken biraz dusunerek yap lutfen ayrica potansiyeli daha yuksek bi sehir sadece zaman ve pr'a ihtiyaci var olay bu.

mehmet 9 Şubat 2024 - 03:43

mardin merkez batmanın gültepe ve çamlıtepe mahalleleri kadar yok.mardin kendi ilçesi olan kızıltepenin çeyreği kadardır.

Şiyar 31 Ocak 2022 - 19:20

Uzun yıllar avrupada yaşayanlar için dönünce alışamayacağınız bir şehir. Hayat kalitesi düşük

-34
Serdar 30 Aralık 2021 - 23:37

Güneydoğuda dengesiz bir nüfus artışı var bi ailede 8 çocuk felan batmanda araba sayısı 45 bin nüfus 620 bin anlamsız bi nüfus artışı var

2
Hüseyin 2 Ekim 2021 - 16:58

Batman Merkez geniş ovasıyla gelişmeye müsait bir yer. Batman il yapılırken hakkını yemişler. Merkezden görülen köylerin çoğu Diyarbakır'a bağlı. Bu büyük haksızlık maalesef.

57
Ferit 21 Eylül 2021 - 02:27

Batmanımıza 1 adet Tıp fakültesi , 1 adet Hukuk fakültesi , 1 kaç tane resmi kurumların bölge müdürlükleri ve en önemlisi Batman da çıkan petrol Batman rafinesinde işlenip iş imkanı sağlansa ozaman büyükşehiriz hemde çok büyük şehir. Selamlar sevgiler..

41
Sidar 23 Ağustos 2021 - 23:20

Bence batman yerine ya silvan ya da Bismil il olmalıydı bu iki ilçe tarihleri çok köklü olmakla birlikte daha çok merkezi konumundalar şimdiki nüfus da daha derli toplu olurdu. Batman a selam

-33
Abdulhakim 30 Temmuz 2021 - 17:30

Aslen Mardin Dargeçit liyiz. Benim fikrim. Bismil ve Silvan ın ve hatta Midyat ve Datgeçit in de Batmana bağlanmasını isterim. Bu Dört ilçede Batman ile bağlantısı fazla. Böylece Batman ın büyükşehir olma yolunda önü açılır.

35
Önder 15 Ağustos 2021 - 16:27

Bismil Ve Silvan olmaz ama Midyat ve Dargeçit olabilir. Tabi oradaki halk batmana bağlanmak ister mi o da var.

Muharrem 27 Temmuz 2021 - 15:33

Batman'ın Yüzölçümü 4.680 km2 iken 2018 yılı itibariyle 4.706 km2'ye çıkmıştır. Yönetici tarafından düzeltilmesi önemle rica olunur.
Kaynak: Batman Valiliği web sitesi. http://www.batman.gov.tr/batman-il-yilligi-2019

14
Yunus 7 Nisan 2021 - 10:50

Batman 10 sene sonra bölgenin en büyük illerinden biri olacaktır. Gelişmeye müsait bir potansiyeli var. Tüm sınır kapılarınada yakın. Nüfusu hızla artıyor.

60
Anadolu 23 Mart 2021 - 20:31

Bismil acilen Batman'a bağlanmalı.

4
Tarık 7 Nisan 2021 - 10:54

Sadece Bismil değil Silvan'ında acilen bağlanması lazım.

Herhangibiri 11 Nisan 2021 - 20:27

Yeter artık diyarbakırın ilçelerine göz dikmeyin

Batman 26 Temmuz 2021 - 16:59

Bitlis olmaz ama silvan olabilir batmana çok yakın

Lice 13 Şubat 2021 - 02:25

Batmanın nufusunu artıran diyarbakirlılardir batmanda 60 bin sadece diyarbakirli var

7
Batmanlı 19 Mart 2021 - 01:26

Olabilir bu gayet normal değil mi? Batman il yapılırken Batman'a çok büyük haksızlık yapmışlar. Batman'a Yakın olan büyük ilçelerin hiç biri Batman'a verilmemiş. Batman'dan Bismile giderken bir anda yolda Diyarbakır il sınırı yazıyor ama arkana baktığın zaman hala batman görünüyor.
Batman'da Bismilli ve Silvanlıların çok olmasında ki en büyük neden bu. Çünkü Batmana daha yakınlar.

Nurullah 8 Şubat 2021 - 21:48

Batman ilçelerden 2 - 3 tane büyük ilçesi olsaydı nüfusu çoktan 1 milyona dayanmıştı

33
Hızlı 8 Şubat 2021 - 11:32

Çok hızlı bir nüfus artışı var, bi 5-10 seneye 800 bin olur bu gidişle.

35
2021 25 Ocak 2021 - 13:21

Batmanın Nüfusu 623 bin Olmuştur Bence

16
Mardinli 12 Aralık 2020 - 14:22

Bu Sene Batman Nüfusu Tahminime Göre 618 bin Olur

12
Diyarbakirli 23 Ekim 2020 - 03:22

Batman merkez diyarbakırın bağlar ilçesi kadar

29
Batmanlı 17 Kasım 2020 - 21:44

Hele bağlar merkez nüfusuna bak bakalım ne kadar

Ben baktım 23 Kasım 2020 - 20:09

Ben baktım Bağlar 396.bin Batman 460 bin köy nüfuslarını çıkar Bağlar 380 bin Batman 430 Bağlar çok büyük bir merkez ilçedir Bağların Bağcılar mahallesi sadece 150 bin dir ve Batman'ın mahalleri küçüktür Diyarbakır'ın mahalleri büyüktür açıklanacak yeni nüfusla nüfus bir hayli fazla olmuş Bağların

Silvanlı 21 21 24 Kasım 2020 - 08:00

Yakında Kayapınar Bağlar'ı geçecek.

Ali 4 Şubat 2021 - 19:10

Batman merkez şan 500 bindir ağlar 400 bindir

Nurullah Yıldız 8 Şubat 2021 - 21:50

Batman ve Diyarbakırı kıyaslaman çok saçma. Batman yeni bir şehir ama hızla büyüyor. Diyarbakır ise çok eski bir şehir

21 rim 11 Şubat 2021 - 22:42

nurullah yıldız eski derken ne alakası var urfada eski antepte eski siirte eski bunun eskilikle alakası yoktur diyarbakırın merkez olarak en eski ve en tarihi merkez ilçesi surdur ve batmanı diyarbakırla kıyaslamak zaten saçma çok çok saçmadır Diyarbakır büyükşehirdir metropol şehirdir türkiyenin en büyük 10 uncu metropol şehri ve en kalabalık 12 inci şehridir üzerinde kirli oyunlar oynanmasına rağmen çok sayıda kendi iş adamlarının ileri gelen zenginlerinin yatırım yapmamasına rağmen büyük hızla büyüyor ve gelişiyor diyarbakır diyarbakıra organize daha 2013 te kuruldu daha 2013 başka büyükşehir olan memleketlerde 70 lerden itibaren sanayi kurulmuş ve kendi insanı memleketine karşı duyarsız sahipsiz sorumsuz yoksa dahada nerelerdeydi bu diyarbakır

yok 8 Mart 2021 - 20:54

ali batmanın merkez nufusu 470 bindir köyleri ayikla 440 bin falandır

Ahmeto 1 Ağustos 2021 - 06:47

Diyarbakır kaç 1000 yıllık şehir?
Batman kaç yıllık şehir?
Batman 100 yıl önce yoktu..

yönetime 11 Ekim 2020 - 16:14

Malabadi Köprüsünü düzelttiğiniz için sağ olun.

32
Silvan/ 7 Ekim 2020 - 14:18

Batmalılar ancak merkez nüfusuyla övünsün. Batmanın 100.000 i geçmiş bir ilçesi olmadıkça büyükşehir olması saçma. Batmanın mahalleleride küçük. Diyarbakırda bulunan Bağcılar mahallesi Sason ve Kozlukun toplam nüfusundan fazla.

48
Silvan 6 Ekim 2020 - 06:15

Batmanlılar neden Malabadi Köprüsü bizimdir diyorlar?

26
Batmansız 11 Ekim 2020 - 00:09

O bölgeyi pek bilmiyorum ama hem köprü Batman Çayı'nın üzerinde, Batman Barajı'nın gerisinde hem de Batman il sınırına girişte yer alıyor. Onun için deniyordur. Ama araştırınca pek "Batman" diye çıkmıyor, "Silvan" çıkıyor genelde zaten.

Kahramanmaraş 21 Kasım 2020 - 19:19

Bence bu köprü sorununun tek çözümü Silvan'ın Batman'a bağlanması. Hem zaten Silvan ve Batman, Diyarbakır'a göre Silvan'a daha yakın.

Muharrem Akçakoca 27 Temmuz 2021 - 16:58

1600 yılında Bitlis Beyi Şeref Han tarafından yazılan “ŞEREFNAME” isimli eserde (Ter. M. Emin Bozarslan, İstanbul s. 211) Batman ve Batman Köprüsü’nden sıkça bahsedilmektedir. Osmanlıların son dönemlerinde kaleme alınan “Diyarbakır Salnameleri”nde günümüzde Malabadi Köprüsü olarak adlandırılan köprü, “Batman adındaki köyün yanında Batman Köprüsü bulunduğu” şeklinde tarif edilmektedir. (Salname-i Vilayeti Diyarbekir, 20-1323/1902 Diyarbekir s.199)
Malabadi Köprüsü ise yakın bir geçmişe kadar Batman Köprüsü olarak anılmaktaydı. Nitekim bugün köprünün yanında bulunan (Çatakköprü) Malabadi köyünde 50 yaşından yukarı yaşlarda kime sorulsa köprü isminin Batman Köprüsü (Pıra Batmanê) ismi ile bilindiğini söyleyecektir.

Batmansız 27 Ağustos 2020 - 14:04

Hepinize selamlar. Batman'ın gerek doğum ile gerek gelişim ile büyümesine hayran kalmışımdır. Fakat... Bundan sonra dikkatli olmak gerekir; Batman; Samsun, Zonguldak, Çorum gibi yatırımdan mahrum kalan, kendi emeği ile idare eden bir il mi olacak? Yoksa yatırımlar azalmayıp aynen devam edecek, Güneydoğu Anadolu'nun baş yıldızı mı olacak? Bunun kararını Batmanlının vermesi gerekir. Hepinize selamlar tekrardan...

17
istanbullu 1 Mayıs 2020 - 18:59

Gelecek sene büyük ihtimalle tokatı geçecek

-13
ORHAN 1 Mayıs 2020 - 17:27

Batman Merkez Ilçe nüfusu 2020 itibarı ile 500 bindir.Yani Batman birçok büyüksehirden nüfus anlamında daha büyük bir kenttir.Lakin ilçelerin nüfusları yetersizdir.Siirte gelince kıyaslamaya gerek yok siirt merkez değil ilçeleri de katsan Batmanın 2 Mahallesi kadar ancak olur dolayısı ile kıyaslamanın gereği yok.Batman su an da Diyarbakir ile yarış halindedir.Siirt nufus anlamında kendi çapında memleketlerle yarışa girsin.

-75
Trabzonlu 1 Mayıs 2020 - 22:45

Batman il merkezi 430 000, Siirt il merkezi 155 000, Diyarbakır ise 1 000 000'dan fazla. Siirt çok durgun, Batman ve Diyarbakır ise gelişiyor. Fakat davul bile dengi dengine, değil mi? Güneydoğu Anadolu bölgesinin Dicle bölümünde Diyarbakır'a yakın zamanda yetişebilecek bir merkez yok. Ama Batman gerçekten büyük, epey büyük bir merkez, evet.

Batmane batmane 2 Mayıs 2020 - 11:40

Batman Merkez köylerle beraber 460 Bin köyleri ayıkla 370 bin küsur eder merkezde o kadar büyük değil

Trabzonlu 4 Mayıs 2020 - 15:22

Yoo, köyleri ayıklasan eeen fazla 420 000'e kadar düşebilir, o da zor.

ORHAN 9 Mayıs 2020 - 06:50

Batmanın köyleri ayıklarsan merkez nüfusu resmiyete 435.000 merkez ilçe köyleri ile beraber 465.000 yanlış bilgi vermeyin.

Trabzonlu 13 Mayıs 2020 - 16:17

Sevgili Orhan, demek istediğim 435 000'e dahil birkaç yarı kırsal yerleşim var (Girbereşik vs.). Onları çıkarsak bile minimum 420 000 civarına düşer iş merkezi. Bunu kastettim.

umut 26 Mayıs 2020 - 01:11

Arkadaşlar batman merkez nüfusu ne 500 nede 370 bindir merkez nüfusu 447.000 kişidir bunu tartışmaya gerek yok araştırıp öğrenebilirisiniz. Batman' ı D.bakır gibi 10 bin yıllık tarihi olan bir şehirle kıyaslamak büyük adaletsizlik olur ancak 1955 yılında 4.700 olan nüfusun bu oranda artması da küçümsenecek bir şey değildir. Merkez nüfus sıralamasın 23. sıradadır ve ayrıca herkes doğup büyüdüğü toprakları sever onun için de illeri bir birleriyle kıyaslamasına gerek yok.

Kardeş 11 Ekim 2020 - 07:08

Orhan kardeş Sen nasıl Batmanla Diyarbakır'ı aynı kategoriye alırsın. Diyarbakır nüfusu Batmanın nüfusundan1.000.000(1milyon)'dan fazladır. Batman 500 yıl geçsede Diyarbakır'ın nüfusunu geçemezler.

Mustafa 20 Nisan 2020 - 00:30

Küçük bir yer güzel bir yer değil Siirt bile Batmandan daha güzel

-27
Mustafa 23 Nisan 2020 - 22:39

Şaka yapıyorum ya herkesin memleketi kendine güzeldir

Mehmet Can 25 Nisan 2020 - 16:37

Kıskanma be kardeş biz 40 yıl gibi kısa bi sürede 600 bin nüfusa ulaştık Siirt ise yerinde satsın bide yalan konuşma Siirt'te de gittim Siirt Batman in çeyreği bile olamaz

Mustafa 26 Nisan 2020 - 23:36

Neyi kıskanacağım siirtin hakkını yemeselerdi Batman'ı ikiye katlardı Siirt'ten 2 il çıkardılar

Timuçin 30 Nisan 2020 - 08:04

Batman bir çok büyükşehirden bile büyük. Bir ankaralı olarak batmanda yaşarım yıllarca

Bure 72 1 Mayıs 2020 - 22:38

Bir çok büyük şehirden büyük mü hangi büyük şehirler miş Allah için saysana Elazığ bile Batman'dan büyük sadece arada biraz nüfus farkı var sadece Adıyaman da Batman'dan büyük araştırabilirsin

Ali 12 Nisan 2020 - 18:23

Batman şehrimiz Büyükşehir olma konusunda hakkı yenen illerimizden biri. Şehir merkezi nüfusu 500 Bine dayanmış olmasına rağmen sıradan bir şehir görülüyor. Çünkü Büyükşehir Belediyesi değil. Öte yandan nüfusu 100.000 altında olan il merkezleri kalabalık ilçe nüfusları sayesinde BŞ oluyor. Yeni bir düzenleme ile bunun önüne geçilmesi gerekiyor. Bugün şehir merkezi nüfusu baz alınarak hakkaniyetli bir BŞ düzenlemesi yapılırsa Batman, Elazığ, Sivas gibi şehir merkezi kalabalık iller BŞ olabilir.

-18
Serdar Kablan 25 Nisan 2020 - 01:03

Aynen kardeşim katiliyorum sana Sivas merkez nüfus 400 bine dayandı ordu merkez 200 bin bile değil ama ordu buyksehir ilcelrden dolayı büyükşehir oluyorlar batman mesala 500 bine yaklaştı merkezi ama buyksehir degil

Mert 20 Şubat 2021 - 09:58

Kesinlikle katılıyorum Erzurum ,Trabzon ,Manisa , Muğla, gibi büyük sehirler ilçeleri sayesin de büyük şehir inanmayan bu büyük şehirlerin merkez nüfusuna baksın baksinki bilip bilmeden cahilce konusmasinlar

Serdar 13 Şubat 2020 - 02:19

Batmanı cok. Merak edıorm bu kadar nufus patlaması nasıl yaptı anlamadm yani

-24
Ad 19 Nisan 2020 - 01:29

Çevredeki diğer illere göre yeni gelişmesi, bir çekim noktası kıldı orayı. Haritada çevresinde görülen illerden 100 000'den fazla kişi Batman'da duruyor. Tam da bu haldeyken yatırımların hiç aksamaması gerekir. Fakat yörede kanayan yara olan kaçak elektrik meselesi burada da var.

Batman 6 Şubat 2020 - 20:23

Batman efsane bir yer ama ılısu barajından sonra HASANKEYF gibi güzelliklerini ve verimli tarim arazilerini kaybetti maalesef

-17
Batmanlı 28 Ocak 2020 - 00:09

İl merkezi bayağı büyük, büyükşehir olmayan iller içinde en büyük merkeze sahip. Manisa, Erzurum, Trabzon, Aydın, Antakya, Balıkesir gibi büyükşehir olan illerin il merkezlerinden (köyler olmadan) de büyük Batman merkez.

-28
Celal 4 Şubat 2020 - 14:11

Batman merkez 460 bini aşmış ilçelerden büyüme katkısı yok yerinde sayılır gidiyor bazı büyük şehirler merkezi nüfus olarak Batmandan küçük olmasina rağmen büyük şehir statüsünü almışlar,devletin unuttuğu bir Batmanı maalesef Batmanlı iş adamlarıda ayak uydurmuş

Veli ballı 4 Şubat 2020 - 21:18

Ne aşması tam 460.955 dir zaten aşma diyorsun aşma tam bin iki bin 3 bine vesaire çıkarsa aşma olur

ahmet güngör 5 Şubat 2020 - 14:56

yalnız Antakya Antakya ve defne diye ikiye bölündü nüfusa yaklaşık 570000 bilginize

Batmanlı 8 Şubat 2020 - 16:01

"Batmanlı değilim" olacaktı öncelikle. Sayın ahmet güngör, ben Batman merkez ilçesini değil, il merkezini kastettim, bu 430 000 nüfusa denk geliyor. Evet, Antakya+Defne 570 000 nüfusa sahip, ancak bu iki ilçenin kırsal alanı dahil olan nüfus. Misal, ben Trabzonluyum; Ortahisar ile birleşik olan Akçaabat ve Yomra'yı dahil ettiğimizde Trabzon merkez alanı 496 000 nüfusa sahip fakat Trabzon'un merkezi ancak 380 000-390 000 aralığında. Yine, Defne'de ilçe merkezi Akdeniz, Sümerler, Turunçlu, Çekmece, Armutlu, Elektrik mahalleleri sayılabilir hemen hemen; burası 65 000 nüfusa sahip. Antakya'nın dış kısmında pek çok kasaba var, bunları merkez nüfusa dahil etmek doğru olmaz (Serinyol, Kuzeytepe mesela). Dolayısıyla Hatay'ın merkezi 300 000'in üzerinde olsa da Batman'dan küçük. Kastettiğim bu.

Celal 13 Şubat 2020 - 00:54

Veli ballı bey haklısınız sonradan yazdıklarımı okuyunca aşma konusunda hatalıymışım cahilliğime verin

Berk 8 Nisan 2020 - 17:45

Sen elazığ merkezi görmemişsin herhalde

Trabzon'dan 28 Ocak 2020 - 00:04

Bu sene ilçeler epey azalır ama Merkez'de artış epey olur. Genel nüfus 606 500-607 500 civarına çıkar.

-26
Ahmet 20 Ocak 2020 - 23:23

Batman Çok Güzel Bir Yer Gezmeye Değer. Ama Şinayisi Kötüdür

-28
Muhammed 15 Aralık 2019 - 18:50

Batman çok güzel bir yerdir yani anlatmamla olmaz gelip görmeniz lazım

-23
Doğan 1 Ekim 2019 - 13:52

Batman candır elıhe selam elihin namuslu delikanlı misafirperver onurlu insanlarına selam olsin ibragazli

-17
serdar 25 Eylül 2019 - 15:10

Batman doğunun bir incisidir, güzeldir ,temizdir gezilecek yerler vardır .HERKESE SELAMLAR

-21
Halil 24 Temmuz 2019 - 19:55

Slm Batman'ın güzel insanlarına. 1984 batman lisesi mezunuyum. 84 ten sonra, temelli İstanbula yerleştim. Okul arkadaşlarımı ve batmani çok özlüyorum. Arada bir gelir giderim. Yine özlemi gözümde tütüyor.

-25
iluhlu72 17 Temmuz 2019 - 17:37

ah benim güzel meleketim o kadar özledimki seni içim kanağlıyor

-20
Erhan 22 Haziran 2019 - 00:43

Batman denilince akla aşk geliyor

-23
SALKIŞ 16 Haziran 2019 - 12:14

BATMAN güzeldir candır.

-23
Muhammed 19 Mayıs 2019 - 23:41

Batman Bölgenin En temiz en güzel ilidir ama çok büyük sorunlarıda var trafik sorunu ve daha önemlisi belediyenin ve özel idarenin ve en başta orman bakanlığının eksikliği koskoca Raman dağının ağaçsız olması en büyük kayıptır

-21
Nurullah 6 Nisan 2019 - 21:28

Diyarbakırdan kardeş şehir batman'a selamlar

-19
Murat 28 Mart 2019 - 05:09

Çocukluğumun gencligimin şehri Batman

-25
Mehmet 24 Mart 2019 - 20:43

Merhabalar arkadaşlar Erzurum Atatürk Üniversitesinde okuyorum ve güzel ilçemiz Beşiri hakkında tez hazırlıyorum bana ilçeyle ilgili fiziki ve beşeri veriler lazım yardımcı olursanız çok sevinirim. SAYGILARIMLA

-26
BATMANLI 20 Mart 2019 - 20:14

BATMAN ANLATILMAYACAK KADAR GÜZEL

-25
barış 2 Mart 2019 - 18:09

BATMAN çok güzel bir şehir fakat pek bir etkinlik yok bu konuda belediye devreyi girip aile piknik alanları yapmalı mesela bilerce yıldır BATMAN çayından su akmaktadır fakat suyun etrafında kumdan başka bir şey yok yapsalar suyun kenarına ağaclar parklar koşu alanları dinlenme tesisleri çok daha güzel bir şehir olur.

-27
Haci 21 Şubat 2019 - 02:45

Batmana selam 500 yatakli hastane şart artık şart artık devlet hastanesı yetmiyor

-28
amirika 16 Şubat 2019 - 14:45

batman kozmopolitik bir şehir ..ilginç değişik kısa sürede nasıl böyle büyür anlamak zor.ama büyükşehir olma yolunda değil artık kocaman bir şehir.ı love you batman amerikadan selamlar

-26
72 14 Ocak 2019 - 10:56

Batmandan guzel sehir yoktur

-33
Esat 8 Kasım 2018 - 12:03

Batmanı sevin batmanda size kucak açar

-26
ellif 28 Ekim 2018 - 23:19

batmanım benim seni seviyoruz

-26
ellif 28 Ekim 2018 - 23:17

batmanı gez gez sıkılmassın canım memleketim

-31
aslan 26 Ağustos 2018 - 22:13

perwarili batman d.bakırı geçemez diyarbakır büyükşehirdir metropol şehirdir ve d.bakır yüz ölçümü büyüklüğü bakımından türkiyede 10 uncudur ve türkiyenin en kalabalık 12 inci şehridir 1.699 .901 nufusa sahiptir ve d.bakır geniş tarihi zenginliğe sahiptir koskoca
dicle nehrinin içinden geçtiği memlekettir D.bakır doğunun parisidir ve çok gelişmiş hızlada gelişen memlekettir D.bakır diyarbakırın coğrafyası %37 si dağlar %31 i ovalar %30 u platodur % 2 si yaylalarıdır ova bakımında çok zengin bir yapıya sahipitir D.bakır ovası Ergani Ovası Karahan ovası Kiki Ovası Behremki Ovası Bismil ovası Silvan ovası Çınar ovası ve Karacadağ ovası ve platoları ve hevsel bahçeleri ovalarıyla zengin bir kitleye sahiptir.batmanı d.bakırla kıyaslaman saçma davul bile dengi dengine yok yani hepimizin memleketi kendine güzel ve hepimizin memleketi gelişsin yani

41
Hamza kral 4 Şubat 2020 - 22:22

Güzel yorum detaylı ve açıklayıcı ♥️21❤️

Hamza kral 4 Şubat 2020 - 22:26

Her memleket güzeldir yüce rabbimin yarattığı her şey güzeldir herkesin memleketi kendine güzeldir sadece kıyas yaparken doğru ve kıyas yapılmalı saçma sapan kıyas yapılmamalıdır davul bile dengi denginedir aynı öyledir

Aynen öyle 7 Şubat 2020 - 17:38

Aynen doğru ve dengi kıyas yapılmalıdır saçma sapan kıyas yapılmamalıdır 21♥️

serdar 11 Mart 2020 - 17:17

sen öyle diyorsun da diyarbakır yüzyıllardır var ama Batman daha yeni il oldu onu da hesaplaman gerekmiyomu

Ramazan 17 Mart 2020 - 19:13

Serdar kardeşim Aslan kardeşimiz doğru söylüyor aynı öyledir adam doğru söylüyor ve ayrıca olabilir yeni il olabilir ona bakarsan Siverekte 260 bin nüfuslu ama daha il olmamış üstelik bir 45 ilden büyük

Batmanlı 20 Temmuz 2018 - 15:13

Batman da hava mania sorunu da çözüldü.Artık Batman da 20-25 katlı binalar yükselecek inşaat canlanacak iş imkanları gelişecek.Batman Merkez 2019 da 500 bine dayanır .

-28
desaw 13 Temmuz 2018 - 11:47

Batman artık buyuk sehir

-27
Yunus 10 Temmuz 2018 - 01:45

Batman çok dinamik ve sürekli gelişen bir güneydoğu şehri.Şimdiden trafik kötü durumda,ilerki yıllarda daha kötü olmaması için yetkililerin bir an önce yeni çözüm ve projeler geliştirmeleri gerekiyor. (Bir de BATMAN xoştur ama şinayisi azdır.)

-25
Erdal 25 Haziran 2018 - 23:40

Şırnak lı kardeşim, ben rizeliyim. Şehirlerinizin gelişmesini can-ı gönülden bizlerde destekliyoruz. Çok güzel demişsin terör olayları biterse en önemli şehir olurlar diye, işte bizde tam olarak bunu istiyoruz kürt laz çerkez ne fark eder sonuçta hep beraber Türkiye'yiz hep birlik olalım ki büyüyelim, düşmana fırsat vermeyelim, ALLAH'A EMANET OLUN

-24
Bekirhan 23 Haziran 2018 - 16:13

Batmanın taşı toprağı altındır

-25
Mehmet 23 Haziran 2018 - 10:36

Batman cok quzel ama batman kadar sahibsiz bir il qormedim

-26
MEHMET 4 Haziran 2018 - 18:50

BATMAN NUFUSU COK ISTIKRARLI VE SIMETRIK BIR SEKILDE BUYUYOR BURDAKI MESELEMİZ BUYUME OLURKENDE ULASIMLA ILGILI BELEDIYEYI YONETENLER EN AZINDAN SEHRIMIZIN GELECEKTEKI 100 YILLIK BIR NAZIM İMAR PLANI CALISMASI LAZIMDIR BATMAN DA KACAK YAPILASMA ALMIS BASINI GIDIYOR İŞİ BILEN BIR AN BELEDYENIN BASINA GECMESI LAZIMDIR YOKSA BU NUFUS ARTISIYLA İLRDE TRAFİK SIKINTISI OLACAK

-25
Hasan 21 Mayıs 2018 - 13:33

Batman a bin selam batman gerçekten sevimli büyümeye doğru giden ama ama siyasilerin geri bırakmak istedikleri zengin bir kent batmanda dar gelirli insanlar çok ama zengin iş adamları daha çok dışardan gelip batmana yatırım yapsalar gençlere istihdam imkanı verseler batman cenet bir kent yaşanacak bir kent insanlarıyla güzelleşen bir kent batmanın güzel insanlarına selam saygılar

-29
bekirhanlı 21 Mayıs 2018 - 11:44

güzel memleketim.

-26
Aysel 9 Mayıs 2018 - 22:31

batman şehrim benim sende saklı tüm hayallerim =72

-26
aysel 9 Mayıs 2018 - 22:29

batman hayatımın bir parçasıdır

-27
Purtomurat 23 Nisan 2018 - 22:29

Batman eski adıyla İluh Mezopotamyanin en eski yerleşim birimlerinden biridir.Artukoğulları Hasankeyfte yaşamışlardır...

-24
Gölgem 2 Nisan 2018 - 23:49

Güzel Ülkem TÜRKİYE'M
Her Şehrin Ayrı Güzel,Ama BATMAN Sanki Bir Başka Güzel.

-25
Meliss 3 Şubat 2018 - 01:12

Benim memleketim. Batmanim Seni seviyorum

-24
CemYce 2 Şubat 2018 - 23:37

Batman bircok sehirden gelismis merkez nufusu acisindan turkiyede 21. Sirada Yakinda donemde cok guzel yerlerde olacak

-26
The 28 Ocak 2018 - 20:27

Özlenen şehir!
Selam olsun sana ve barındırdıklarına.

-25
bilal 26 Ocak 2018 - 12:44

batman gibi güzel şehir yoktur

-26
Ant 13 Ocak 2018 - 19:35

Batmanda yasiyan ozellikle midyadlilar her platformda nedense batmani kucumserler...hem batmanda ekmek kazanirlar hemde kotulerleer cekemiyorlar sanirim

-27
Cengiz 25 Aralık 2017 - 23:48

Petrol Sehri diye geciyo Ama Turkiyenin en pahali mazot ve benzini batman halki kullaniyor petrolun yuzde 36 biseyi teskil etmiyor sadece rafine kokusu bize kar kaliyor ilgililere duyurulur

-22
Ali 25 Aralık 2017 - 20:12

BÜTÜN DÜNYAYI GEZ SONRA BATMANA GEL BUNDAN GÜZEl ŞEHİR BULAMASIN

-27
Halil 29 Kasım 2017 - 14:00

Adım Halil İstanbul'da yaşayan bir batmanli yım. Her gün gözümde tutuyor güzel şehrim.

-25
Abdullah 15 Kasım 2017 - 21:12

Nüfus artıyor doğru ama acilen Batmana yeni iş alanları yaratılmalı yoksa ileriki yıllarda çok fazla göç verir.
Uçak sefer sayıları artırılmalı millet ucuz bilet için Diyarbakır'dan bilet kesip gidiyor.
Acilen Araştırma Hastanesi kurulmalı yada üniversite bünyesinde Tıp Fakültesi açılmalı.
Maalesef Batman halkı olarak hâlâ sağlıkta Diyarbakır'a bağlı yaşayan bir şehiriz. En ufak bir hastalıkta buradaki doktorlar Diyarbakır'a sefkimizi yapıyorlar. Diğer bir husus Merkez nüfusu 430 olan bir ilde yanık ünitesi niye yok acilen oda açılmalı. Bide temeli bir türlü atılamayan 400 yataklı hastanenin temeli derhal atılmalı. Yarıda bırakılan Yeni Kadın doğum Hastanesi inşaatı'da biran önce kaldığı yerden devam etmeli ve bitirilmeli. 15 bin kişilik stadyum da hala bitmedi o ne zaman bitecek heyecanla merak içinde bekliyoruz.
İluh deresi biran önce ıslah edilmeli yazları hastalık saçıyor kokudan yanından kimse geçemiyor.
Batıraman dağlarının en az yüzde 80'i ağaçlandırılmalı Tüpraş rafinesinin yaydığı zehirli gazlardan oksijensiz kaldık. Diyarbakır'a kadar getirilecek olan hızlı tren projesine Batman'ında dahil edilmesi gerekir.
Buradan devlet büyüklerimize sesleniyorum Lütfen batmana sahip çıkın...

-26
Argun 7 Ekim 2017 - 13:37

Nüfusun artması ile iş istihdamının aynı endeksle artması lazım!!! yoksa ilerleyen vakitlerde göçler başlar.

-26
Emrullah 29 Temmuz 2017 - 09:13

Oldukça dinamik bir yapıya sahip. Çok yakın bir tarihte milyonu devireceğe benziyor

-24
Eliz 28 Şubat 2020 - 06:02

Kardeşim dikkat etsen artışları iki senede 20 bin felan artıyo ortalama yani milyonları bulması 15 sene felan öle herkesin dediği gibi hızlı artmıyor nüfus artsa bile göç oluyor batıya doğru çünkü burda iş yok

Nasır 10 Temmuz 2017 - 15:06

Batman guzel ama çok sıcak

-24

Web sitemizdeki çerezleri (cookie) kullanıcı deneyimini artıran teknik özellikleri desteklemek için kullanıyoruz. Aynı zamanda analitik çerezler de kullanıyoruz. Çerezler hakkında detaylı bilgi için Kullanım koşulları ve Gizlilik sayfamızı inceleyiniz..